Lichten te diep en bedieningshendel hangt te bengelen.

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Lichten te diep en bedieningshendel hangt te bengelen.

Post by Paul »

t'Ja ik ben er eigenlijk nog niet goed van.
Een week terug ben ik wat lichter gemaakt na een diefstal waar mijn eerste hulp koffer ontvreemd is. Hier kom ik wel over, er zaten wat materialen in om bij pech toch even verder te kunnen, el-bezinepomp, slangen, klemmen, bouten, schroevendraaiers, dopsleutels en ga zo nog maar even door........ Het waren geen prullen Facom zegt U wel iets denk ik..... maar ja, dat zijn we kwijt.
:evil: :evil: :evil: MAAR ZE HEBBEN AAN MIJN MATRATJE GE(VER)PRUTST!!!! :evil: :evil: :evil:

Starten deed hij niet meer maar dat is al verholpen.
Ik denk niet dat het de bedoeling was hem te stelen maar ze hebben overal in en aan gezeten. Het zal wel boeiend geweest zijn want ze hebben echt alles open gehaald, zelfs het motor compartiment.

Wat lakschade is daar wel bij opgelopen want ze hebben alle hendels uitgeprobeerd waarbij de lichten dan ook gewillig komen kijken en wat je dan niet moet doen is de frontkap openen! Leuk!!!!!

Nu heb ik de lichten terug ingeklapt en zitten ze te diep, dat is ??n.
Het tweede probleem de hendel om de lichten uit te klappen hang helemaal onderaan te bengelen, zonder enig nut.

Dat ga ik nu even uitdokteren wat daar fout is.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Paul,
Het is onbegrijpelijk dat ze aan je Matra geprutst hebben!Wat is daar de bedoeling van geweest! Hadden ze hem toch willen stelen?.Of vonden ze het een geweldige wagen en hadden ze willen weten hoe deze in elkaar zit!.Misschien enkel M530 liefhebbers erbij! Dat ze je gereedschapkoffer met Facom materieel hebben meegenomen is te begrijpen.Dat is het beste wat er op de markt is.De volgende keer toch maar iets uit de Aldi kopen om als reserve mee te nemen tijdens ritten.Je garage is waarschijnlijk afgelegen van het huis! Dan durven sommige al eens iets meer.Niet dat ik het goedkeur!Wat niet van jou is moet je met je vingers vanaf blijven.Zo is dat ook met iemand anders zijn vrouw, daar komen alleen maar problemen van.Maar soms is de verleiding te groot.......en het vlees te zwak.Gelukkig hebben de meeste zich wel onder controle.Als je ziet wat er zich allemaal afspeelt de laatste tijd! Onbegrijpelijk!!!!!.De straffen zijn niet streng genoeg.Ik ben een voorstander voor de doodstraf.Waarom de gevangenissen vol steken met misdadigers waarvan 70% hervalt.Opruimen die boel.Pas op! Als ik zeg opruimen dan bedoel ik de zware gevallen, die koelbloedig meerde mensen vermoorden.Ik ga op houden want dit heeft niets met Matra te maken.
Veel succes met de herstelling aan je M530. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Dat van die vrouwen wist ik nog niet Godfried, bedankt. :-? 8) :lol:
Over de rest kan men lang filosoferen en ik ben het niet helemaal met je eens, zo ben ik nu eenmaal, ik blijk regelmatig dwars te liggen. :lol:
Je hebt rails en je hebt dwarsliggers, samen maken ze het mogelijk dat er treinen rijden, nietwaar?! 8) :wink:

Doodstraf lijkt mij ook barbaars, levenslang, effectief dan, lijkt mij erger als doodstraf. Dat er gestolen wordt lijkt mij ook normaal omdat er nu eenmaal mensen zij die op die wijze snel aan de kost willen komen en het zijn doorgaans mensen vanuit het "Oo......" die weinig te verliezen hebben. Op dergelijke misdrijven staan geen zware straffen wat ik eigenlijk ook normaal vind, al ben ik er niet goed van, twee maal binnen ??n jaar en een 6500? lichter daar ben je niet blij om. Daar heb ja trouwens al een leuke Matra voor.Er is mij echter geen persoonlijk letsel aangedaan en daar ben ik voorlopig blij om. Al wil ik dit niet als een uitnodiging laten overkomen.

Maar ik kan jullie ondertussen geruststellen alles is terug, OK.
Deze namiddag kan je mij terug op straat vinden, een rode? Ja, dat is'm. :D
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Je hebt gelijk! Zonder dwarsliggers en rails zal Benny niet ver geraken met zijn treinen.Fijn dat we je terug op straat kunnen tegen komen met die rode, M530. Ik had van jou ook niets anders verwacht! Ik hoop dat je een diefstalverzekering hebt en een deel van die 6500 euro terug krijgt.
Hoe haal je dat Euro kenteken uit je toetsenbord?Moet ik een nieuw toetsenbord kopen? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

? = Alt Gr en E als dat niet lukt is je systeem als een Matra, iets ouder dus, en is het mogelijk niet aanwezig.

Verzekerd ja, maar niet voor de inhoud van de wagen en daar heb ik begrip voor zo zou je de verzekeringen aardig kunnen lichten maar het blijft pijnlijk.

Ik had niet in de gaten dat ik aan een reputatie aan het timmeren ben Godfried maar je zal wel gelijk hebben al doe ik het voor mijn eigen plezier. Ik blijf het herhalen dat ik erg veel lol heb aan deze wagen en dat hoor ik niet iedereen even sterk benadrukken. :D :lol: :D
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Paul

Ik vind die diefstal een heel spijtige zaak voor u,dat uw M530 reeds terug op de baan is,daar ben ik heel blij om.
Het zal zeker mijn rode M530 nog niet zijn dat men tegenkomt.
Terwijl ik de gelegenheid heb,alles is nu toch gedemonteerd,wil ik alles eerst opkuisen en schilderen,zodat hij beter beschermd is als nieuw.
Ook de niet meer verkrijgbare stukken (silentblok) wil ik laten namaken en beide kanten vernieuwen.(ik had voor de gemakkelijkste oplossing kunnen kiezen en de oude silentblok die ik gekregen had van Ann kunnen monteren en dan was de Matra 530 mogelijk reeds aan het rondrijden)
maar ik wil alleen het beste voor mijn M530 en hopelijk ben ik dan voor enkele jaren terug aan het rijden zonder problemen.
Ik ben waarschijnlijk de enige ( Matramania) bezitter van een Matra die zijn M530 nieuw heeft aangekocht en hem na 34 jaar nog steeds bezit,dus Matra en vooral de M530 zit er bij mij nog steeds heel diep in. :lol:

Groeten
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Hahaaaa, ........ der zen er nog. Ja, Jules je bent mogelijk de enigen die een M 530 sinds aankoop in zijn bezit heeft. Ik was nog wat jong als de wagen op de markt kwam en de centen had ik al helemaal niet.
:D :D :D Maar ik ben mijn schade aan het inhalen! :D :D :D 8)

Ik wens je een goed verloop toe bij de herstelling. Hopelijk is dan ook je motor in orde!?
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

Hello Jules,

Als je die silentblocs laat namaken, kan je er dan enkele meer laten maken - ik kan er ook een stuk of vier gebruiken.
georges1
Posts: 203
Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
Location: 9960 Assenede

Post by georges1 »

Paul,
Ik ben blij dat je de Matra terug op de weg hebt gekregen.
Het is een echte schande dat men aan een ander zijn auto zit te prutsen en dat men daarbovenop nog een mens zijn gereedschap meeneemt!!
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules,
Ik denk dat er maar weinige zijn die een auto 34 jaar lang koesteren en er dan nog met liefde aan werken.Voor de M530 ben je waarschijnlijk de enige in de wereld.Van mij mag je het grote boek komen te staan. :D

Paul, Het werkt!Voor de eerste keer een ? op mijn scherm getoverd.Nu had ik nog graag geweten hoe ik ze perfect uit mijn printer kan laten rollen.Als dat lukt stuur ik je een volle doos op. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Dat zal ook wel lukken Godfried, zorgt anders dat je van je printer de laatste nieuwe driver geinstalleerd hebt, dan lukt het wel.

Met een pintje ben ik al lang tevreden. :lol:
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Hallo Paul !!!!!!

Lange tijd niets meer van u gehoord,hopelijk is er niets ernstig gebeurd ?

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Ja, Jules je hebt gelijk er is maar weinig leven in de brouwerij.Voor de winterslaap is het nog wat vroeg! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik maak me ook wat zorgen, Paul breng opheldering
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Waarschijnlijk heeft zijn GPS de geest gegeven en is hij ergens aan het rondtoeren. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

De GPS heeft terug signaal. :D 8) :wink: :lol:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Paul,
Dit heb je niet als je een Tom-Tom hebt. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ik ben dus terug en zal mij roeren. 8)
Bedankt, dat jullie mij uit mijn slaapperiode hebben gehaald.

Om eerlijk te zijn, ..... de interesse was even geluwd, om het forum althans, :oops: mijn e-mail adres was gewijzigd en het duurde een tijdje voor ik alles op orde had gesteld. :-? Daardoor kreeg ik geen berichten en ik was dan ook veel minder gemotiveerd om te reageren.
Ik ging er van uit dat het zonder mij ook ruim goed zal lopen!
Het forum is toch op kruissneheid?

Ik ben ook nog met een "P....." bezig, dus was even ontrouw. :roll:
Ook even TE druk bezig geweest met wat priv? zaken, .......enz.......

Maar je hebt er om gevraagd, de dwarsligger is terug. :D
Kom nu maar af met die rails, dan maken we terug een spoor. 8) :lol:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dat het forum op kruissnelheid is daar heb je gelijk in.Maar dat wil niet zeggen dat we moeten gaan afhaken nu alles terug op wieltjes loopt.We zouden wel eens langs de rails kunnen geraken!Dan spreek ik nog niet van botsing! :lol:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Elke mening wordt gewaardeerd.
Maar toch geen P***** uit ST***** in D****** :D :-? :-? :-? :-? :P :P
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Yep :oops: :roll: , maar wel eentje met 220ps onder de motorkap, een Turbo en de motor vooraan. 8) :D

Ik bied mijn dwasliggers aan om de sporen stevig op te monteren.

PS. Als ik terug in slaap val,....... jullie weten mij te vinden blijkt. 8) :wink:
Post Reply