Onderdelen V4
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- GODFRIED
- Posts: 9875
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 4073
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Jules, het ziet er alvast prachtig uit.
Wat betreft de motorproblemen, geen paniek je komt er zeker wel. Geduld en doorzetting is soms een mooie deugd;
Gaat de motor rond? Slaat hij niet aan? Is er ontsteking? Krijgt hij benzine?
Ik ben zeker dat ik binnenkort het zalige M530 motorgeluid hoor tot bij me thuis;
Wat betreft de motorproblemen, geen paniek je komt er zeker wel. Geduld en doorzetting is soms een mooie deugd;
Gaat de motor rond? Slaat hij niet aan? Is er ontsteking? Krijgt hij benzine?
Ik ben zeker dat ik binnenkort het zalige M530 motorgeluid hoor tot bij me thuis;
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Paul
Ik werk eraan maar.........
De carrosserie delen moeten nog terug geplaatst worden,de remmen en ontkoppelingssysteem moeten nog gedeeltelijk geplaatst worden ook de nieuwe uitlaten zijn nog in de maak en ik moet volgend weekend werken,komt er ook nog bij dat ik samen met Benny de rondrit verder moet voorbereiden,dan nog de keuring en de papiermolen om terug een nummerplaat in mijn bezit te hebben,ik forceer niets meer maar indien het mogelijk is,dan zal hij op 27 mei rijden.
Ik werk eraan maar.........
De carrosserie delen moeten nog terug geplaatst worden,de remmen en ontkoppelingssysteem moeten nog gedeeltelijk geplaatst worden ook de nieuwe uitlaten zijn nog in de maak en ik moet volgend weekend werken,komt er ook nog bij dat ik samen met Benny de rondrit verder moet voorbereiden,dan nog de keuring en de papiermolen om terug een nummerplaat in mijn bezit te hebben,ik forceer niets meer maar indien het mogelijk is,dan zal hij op 27 mei rijden.
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Paul
De benzine leidingen heb ik gekocht bij een Engelsman die op de Oldtimerbeurs in Antwerpen stond,maar die leidingen zijn ook te koop bij autoshops in verschillende diameters.
De waterdarmen zijn de gewone darmen enkel voorzien van een soort metalen hoesje om het uitzicht iets mooier te maken.
Groeten
De benzine leidingen heb ik gekocht bij een Engelsman die op de Oldtimerbeurs in Antwerpen stond,maar die leidingen zijn ook te koop bij autoshops in verschillende diameters.
De waterdarmen zijn de gewone darmen enkel voorzien van een soort metalen hoesje om het uitzicht iets mooier te maken.
Groeten
-
- Posts: 4073
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Hij doet het niet
Een bout van de achterste remklauw heeft roet in het (Matra) eten gestuurd.
En ik wil niet onvoorbereid aan de rondrit beginnen,ik heb er nog geen enkele kilometer kunnen mee rijden,de motor draait maar dit is dan ook alles.
Groeten
Een bout van de achterste remklauw heeft roet in het (Matra) eten gestuurd.
En ik wil niet onvoorbereid aan de rondrit beginnen,ik heb er nog geen enkele kilometer kunnen mee rijden,de motor draait maar dit is dan ook alles.
Groeten
- Attachments
-
- KRKL Bout.JPG (21.92 KiB) Viewed 13671 times
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Opgelost zal het wel worden,maar niet voor zondag,de bouten die bij de remleidingen geleverd zijn door Simon zijn aan de broze kant,ik zoek dus een steviger oplossing.
Ook mijn watertemperatuurmeter laat het nog steeds afweten,ik heb een nieuwe sensor besteld om uit te zoeken wat het probleem juist is.
Groeten
Ook mijn watertemperatuurmeter laat het nog steeds afweten,ik heb een nieuwe sensor besteld om uit te zoeken wat het probleem juist is.
Groeten
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- GODFRIED
- Posts: 9875
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Jules,
Na het lezen van je verhaal Kan ik je verzekeren dat de temperatuurmeter ok is. Je hebt de aansluitdraad met de massa verbonden, als de meter dan stijgt moet je de fout hier niet zoeken.
60 Of 90? is een groot verschil! Dit moet je met de hand kunnen voelen. Pasop verbrandt je niet! Warm of heet dat voel je. Voel aan de waterslang die van de sensor komt. Niet vastnemen maar tegen kloppen met de hand om te voelen hoe heet deze is. Als de thermostaat open blijft zal de temperatuur ook niet veel meer stijgen. 90% zeker dat de sensor stuk is .
Na het lezen van je verhaal Kan ik je verzekeren dat de temperatuurmeter ok is. Je hebt de aansluitdraad met de massa verbonden, als de meter dan stijgt moet je de fout hier niet zoeken.
60 Of 90? is een groot verschil! Dit moet je met de hand kunnen voelen. Pasop verbrandt je niet! Warm of heet dat voel je. Voel aan de waterslang die van de sensor komt. Niet vastnemen maar tegen kloppen met de hand om te voelen hoe heet deze is. Als de thermostaat open blijft zal de temperatuur ook niet veel meer stijgen. 90% zeker dat de sensor stuk is .
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- GODFRIED
- Posts: 9875
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De weerstand van de sensor moet bij het warm worden veranderen, dit kun je zo niet meten. Het kan zijn dat de weerstand op kamertemperatuur goed is maar bij 70? niet zijn waarde bereikt. Op mijn Escort cabrio bleef de temperatuurmeter ook te laag staan. De sensor heb ik vervangen en alles was IO. De sensor niet plaatsen met tape rond de draad!
Groetjes
Groetjes
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- GODFRIED
- Posts: 9875
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Jules,
Dus met andere woorden het water wordt niet warm genoeg! Je hebt de test gedaan op de massa, meter is ok want deze slaat uit naar max. Als je zeker bent van de sensor moet de temperatuur van het water te laag blijven. Heb je al eens met de hand aan de waterdarm gevoelt? Waar zit de sensor bij een M530?
Dus met andere woorden het water wordt niet warm genoeg! Je hebt de test gedaan op de massa, meter is ok want deze slaat uit naar max. Als je zeker bent van de sensor moet de temperatuur van het water te laag blijven. Heb je al eens met de hand aan de waterdarm gevoelt? Waar zit de sensor bij een M530?
Matra Bagheera S - 1977