Restauratie M530 LX

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Spijt nog niet echt Alain. Misschien komt dat nog :roll:
Henk Visscher heeft me een eerlijke hele goed prijs betaald, en de wetenschap dat iedereen die dat wil de 530 van dichtbij kan bewonderen, verzacht de pijn.
En @ Guido, we hebben op de opening van het museum al besproken dat de Matra in de lente van stal wordt gehaald. Maar tot nog toe heb ik totaal geen tijd gehad voor de oldtimerhobby.
Zoals jullie weten heb ik m'n bedrijf verkocht, en zijn we privé verhuis naar een andere woning hier in het dorp. Aan dat huis moest nog veel aan gebeuren voordat het ons huis was.
Bovenstaande heeft veel meer impact gehad als dat ik verwacht had, dat heeft er voor gezorgd dat ik weinig actief ben geweest op de verschillende forums. De goesting was er gewoon efkes nie meer.
Inmiddels is de garage uitgebreid waarna in de lente de brug er in kan zodat er weer gesleuteld kan worden. Met de uitbreiding is ook een ruimte gemaakt waar ik weer kan frezen (hobbymatig, een freesmachine is inmiddels aangekocht) en onderdelen in elkaar kan prutsen.

Ik heb me altijd goed op m'n gemak gevoeld bij Matramania. Zo goed zelfs dat ondanks dat ik geen Matra meer bezit, m'n lidmaatschap toch maar betaald heb om weer een jaartje mee te draaien. Een Matra restaureren zal d'r in de toekomst niet meer inzitten, maar als men niet meer weet waar een bepaald boutje moet zitten bij de 530, mag je me dat vragen. Ik denk dat ik ondertussen wel aan kan geven waar dat boutje moet zitten. Ik heb ze destijds allemaal in m'n handen gehad.

Ondanks alle ellende om ons heen in de wereld, wens ik jullie allemaal een heel goed nieuw Matrajaar.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
oetker
Posts: 8000
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Je leert het meeste als je er 1 sloopt. Elk onderdeeltje komt dan in je handen en moet je keuzes "ga ik"het nog bewaren of toch kliko"
Van zo'n sloper komt best veel af en eigenlijk kun je nog geen boutje weg gooien.
Dat resultteerd er dan in dat al je een seniorenwoning hebt dat tussen de dakschotten een halve Murena gepropt zit met ook nog 2 motoren en 10 wielen plus plaatwerk deuren en 3 versnellingsbakken +1000 klein spul en andere reserve spullen.
Oh.. en daar staat ook nog ergens een bed tussen :oops:
Onze Matra's hebben een hoge aaibaarheidsfactor maar mijn vrouw vindt het minder :wink:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Post Reply