Restauratie M530 LX

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 A

Post by oetker »

Moest toestemming vragen.
Misschien de bedoeling?
Anderrs op delen zetten.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

lukt het nu wel ?
Last edited by elix on Tue Jul 28, 2015 1:02 pm, edited 1 time in total.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 A

Post by oetker »

Ja kan het nu lezen.
Netjes gemaakt en zeer duidelijk met alle maatvoeringen.
Daar kunnen anderen zeker nog plezier van hebben.

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Probeerde het nogmaals en moest weer toestemming vragen.
Misschien de bedoeling?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Sorry Herman, :oops: dat is zeker niet de bedoeling.
ik heb gisteren nog wat gewijzigd in het origineel. ik heb toen de link naar het document moeten vervangen.
waarschijnlijk moet ik dan ook weer opnieuw delen.
Dat krijg je met mensen die meer verstand van roest hebben dan van internetclouds etc. :)

excuus voor het ongemak, als het goed is werkt het nu weer.

is het niet verstandig om de link in de technische afdeling van het forum te plaatsen.
Dan lijkt het me meer vindbaar voor de toekomst, dan hier in een restauratietopic
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Ja dat is het beste.
Alain of Yoran zou vanaf de link kunnen downloaden en op het forum zetten.

Dat met die clouds is ook niet mijn ding.
Maar soms is het wel handig.
Het grootste deel van Matra commubity zit tegenwoordig op Facebook.
Ik heb helemaal niets met al die sociale media dus mij zal je er niet vinden.
Alles is te open en het kost veel tijd.
Je telefoon zit constant je locatie vast te leggen.
Als de Russen of IS komen wil ik niet gevonden worden dankzij Facebook.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Het lijkt me het beste om hier onder de groep M530 een topic aan te maken waar de link naar de lijst staat.
Deze staat dan geheel bovenaan in de topic.
mensen kunnen daar weer op reageren met aanvullingen c.q. opmerkingen.
Als we de topic een internationaal karakter geven door de benaming in verschillende talen te noemen
vergelijkingslijst M530 - cross referencelist M530 - vergleichungsliste M530 - la list de Compairison M530 ( tel de taalfouten :roll: )
dan wordt het internationaal ook beter vindbaar, wat weer goed is voor de contacten.

Op deze manier hoeven Alain en Yoran zich geen zorgen te maken over de inhoud van de te plaatsen lijst.
Dan ben ik wel bereid om eventuele opmerkingen of aanvullingen weer te verwerken in de lijst
en deze te publiceren ( wel gedeeld dan :lol: )
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by ALAIN VAN AKEN »

Heb lijst bovenaan gezet en geblokkeerd
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Eindelijk vakantie ! en meteen de eerste zonnige vakantiedag gebruikt om met m'n X1/9 dakloos naar Wieringerwaard te rijden.
Een tochtje van 220 km enkele reis. Aldaar het aanbod wezen aanschouwen van André Kout http://www.koutauto.nl
Hij verkoopt de nieuw gefabriceerde RVS bumpersets voor de M530. Maar inmiddels ook de altijd ontbrekende voorruitlijst
en de immer rotte en kapotte achterlijst.
Gezien de investering wilde ik niet via foto's tot aankoop overgaan, maar eerst het e.e.a. eens vastgehouden te hebben.
ik had wat bumperdelen meegenomen om te kunnen vergelijken.
Ook had ik nog enigszins een dubbel gevoel over RVS namaak of chroom origineel. Maar dat verdween vrij snel bij het zien van deze stukken.
Naar mijn idee wordt hier een heel goed alternatief geboden op het steeds maar kleiner wordend aanbod van goede onderdelen.
De bumperset oogt werkelijk superstrak. Waarschijnlijk zullen veel Matraciëns niet opmerken dat het hier om RVS gaat.
Zo ook de achterlijst en voorruitlijst die er mijn inziens prima uit zien.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Al met al een flinke aderlating, maar dan heb je ook wat.
Ik heb nota bene inmiddels een complete bumperset bij elkaar gesprokkeld.
Zeker geen slechte stukken, maar wel met het nodige werk. Hier en daar al eens prijs opgevraagd voor nieuw te verchromen.
Wat je dan te horen krijgt wordt je evengoed stil van. Tel daar bij op dat de bestaande set hier en daar ook nog wat
gericht en uitgedeukt moet worden waar men vooraf geen prijs voor wil noemen.
Zo raak je langzaam over je dubbel gevoel heen :wink:
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Het ziet er super uit.
Gelijk pijn in de beurs
Is dit nog op koperbasis gedaan?
In Nederland vanwege de milleu-eisen bijna niet meer te doen.
Kende vroeger een oud baasje in Zetten die daar een verchromerij had.
Indertijd gesloten vanwege de eisen.
In Belgie schijnt dat nog wel toegestaan.

Het schiet lekker op zo met specifieke onderdelen.
Volgende week rijden? 8)

Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Volgende week over 3 jaar denk ik Herman
De dingen die je op de foto ziet, zijn niet verchroomd, maar is het rvs spul dat ik gekocht heb
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Re: Restauratie M530 LX

Post by pete speed »

Bumperworld Sevenum??
The Pete
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Re: Restauratie M530 LX

Post by pete speed »

het zelf gieten van onderdelen wordt door veel restaurateurs met argwaan bekeken, maar als je niets hebt en het niet meer kunt kopen , dan moet je iets. Enkele jaren geleden heb ik een bromfietsje gerestaureerd ( nee helaas geen Matra) en de tankrubbers waren niet meer te koop. Wel had ik nog een set erbiji gekregen die keihard was en alleen nog als mal te gebruiken.
Ondertussen lopen heel wat brommertjes met mijn rubbers te pronken , want ik moet regelmatig nieuwe maken ( voor anderen dan)
hier een plaatje van de dingen en als ze op het brommertje zitten.
Voor de bromfietsleken ; het is een Batavus Whippet uit 1965
Attachments
DSCN4659.JPG
DSCN4659.JPG (92.61 KiB) Viewed 9078 times
DSCN2961.JPG
DSCN2961.JPG (903.28 KiB) Viewed 9078 times
The Pete
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Hee een stukje jeugd history.
Heb ik ook nog nog een tijdje op gereden.
Alleen had ik volgens mij een Sachs motorblok en een tijger buddysit. (vermoedelijk niet origineel)
Stoere brommer door zijn 2 uitlaatjes waarvan de opgaande bochten regelmatig dicht zaten met kool.
Toch best wel problemen mee gehad en heb hem later op een nieuwe Kreidler ingeruild.
Moest er namelijk elke dag 60 km VV mee naar mijn werk op oud schiphol en dat hield die niet goed vol.
De Kreidler had daar geen problemen mee, maar goed, die was dan ook nieuw.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Bumperworld Sevenum??
die heeft ze niet in het leveringspakket.
Deze set komt van Kout Automobiles in Wieringerwaard
te vinden op http://www.koutauto.nl
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Het is geruime tijd stil geweest aan het front hier.
Niet dat het animo gedaald is,... in tegendeel zelfs. Maar ik ben met diverse onderdelen tegelijk bezig
waarvan sommige diciplines door derden ingevuld moeten worden en dan heb je de planning niet altijd geheel in de hand.
En i.v.m. vakantie ook nog een week of wat met handen en voeten Italiaans proberen te praten.

De radiateur en de koelfan lagen ook al geruime tijd vervelend in het zicht te schreeuwen om aandacht.
Daarom dit maar vast onder handen genomen.
Er lagen 3 radiateurs ter beschikking waarvan er uiteindelijk 1 goede uitgerold is.
De onderste verbindingsstrip van 2 radiateurs waren doorgeroest, dus die waren niet bruikbaar.
Het koelblok werd sowieso vernieuwd,dat was verder geen probleem. Om zeker te zijn dat e.e.a. goed ontroest en gespoten werd,
heb ik de bovenste en onderste verbindingsstrips los gesoldeerd en deze zelf gestraald, geprimerd en gedeeltelijk gespoten.
De oorzaak van de doorgeroeste onderste verbindingsstrip zit volgens mij in de vorm van het ding.
De strip heeft opstaande randen en is voor de rest helemaal dicht waardoor water en vuil niet voldoende weg kunnen.
Nadat deze gestraald waren, heb ik er wat gaten ingeboord zodat dit euvel opgelost is. Daarna de collectors van de radiateur alvast
schoon gestraald en het geheel naar de radiateurenservice gebracht. Die hebben er een nieuw koelblok in gesoldeerd dat heel erg dicht
bij het originele komt. En daarna een nieuw zwart laagje er op gespoten.

De koelfan zag er evenmin nog erg fris uit. Hij draaide nog prima, maar om weer helemaal zeker te zijn van een probleemloze
werking in de toekomst het geheel open geschroefd.
Het anker en koolborstels waren nog in prima staat. De lagers zagen er echter iets minder fris uit. Deze heb ik vervangen door nieuwe
die volop te verkrijgen zijn in de technische handel. In mijn geval weer fa. Neita waar ik ook de wiellagers van betrokken heb.
Omdat de aansluitkabels keihard waren heb ik er meteen weer verse soepele draadjes in gesoldeerd.
Daarna weer het bekende rondje van stralen en spuiten, en alles met wat vet weer in elkaar geschroefd.
Meteen een nieuwe thermoschakelaar voor de koelfan gemonteerd.
Weer een onderdeel klaar.

Ondertussen zijn ook de kunststof delen van de stoelen terug gekomen van de spuiter, en heb ik deze zover als mogelijk weer in elkaar gemonteerd.
Het wachten is nu nog op de stoffeerder.

Voor de remmen revisie heb ik inmiddels nieuwe Cunifer® leiding gekocht. Dat is gemaakt uit een koper/nikkel legering en schijnt bijna ongevoelig te zijn voor corrosie. Ook heb ik de 6 stuks remslangen besteld van het merk Hell® in RVS uitvoering bij ShowOff Import in Dongen
De laatste 2 dingen kom ik weer op terug als alles compleet is.

De basis. Dit vraagt iets meer dan een likje verf.

Image

Als de buitenkant er zo uit ziet, zal de binnenkant ook wel niet meer glimmen.

Image

Dit is de beste van de 3 beschikbare strips

Image

gestraald, geprimerd en gespoten. En,... met gaten voor afvoer van vuil.

Image

koelfan motor gedemonteerd

Image

lagertjes met (aanstaand ? ) probleem ?

Image

koelfan weer opgebouwd.

Image

nieuw koelblok

Image

het huwelijk is weer voltrokken

Image
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Re: Restauratie M530 LX

Post by JV »

Klasse hoor.
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

merci :wink:

Dit is trouwens het geheim van een mooie schone ventilator 8)

Image
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Weer een nette klus afgeleverd.
Huishoudelijke spullen zijn onmisbaar bij restaureren.
Waslijnen, pannen, ovens en vaatwassers en fohn, werkelijk alles komt wel een keer van pas.
Beter doen als de vrouw niet thuis is.
Image
Image
Image
Image

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Het vrouwtje moest kiezen Herman.
ik heb laatst de rooster van de barbecue gezandstraald.
De enen hand wast de andere toch ? :lol: :lol:
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by Muddy Bandit »

Kijk aan... ik ben dus niet de enigste die het woonhuis als een verlengstuk van de werkplaats ziet en gebruikt. :oops:

Gezocht: inbouw vaatwasser met frontbreedte van 120 cm, vrouwlief wenst een inbouwvaatwasser in haar keuken en ik moet nog een TH400 automaatbak reinigen. :lol:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Zo die ligt er inmiddels ook naast. 8)

Image

Dat is een stevig stukje gietijzer
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Vandaag zijn de velgen weer terug gekomen. Deze heb ik chemisch laten ontlakken.
De velgen waren gepoedercoat, daar kun je maar beter niet te veel op gaan stralen.
Echter waren ze wel gestraald vóór het poedercoaten. En nog tamelijk grof ook.

Omdat ik benieuwd was hoe het er uit gaat zien als ze geglaspareld en geschuurd zijn, heb ik vanavond
alvast wat geëxperimenteerd.
Aangezien machinaal schuren niet echt een optie is omdat de randjes dan rond gaan staan, heb ik een
speciale Matra-velg-schuurblok gemaakt dat geeft een aardig resultaat.
Eerst heb ik zo veel mogelijk pitting er uit geschuurd met grit 120.
Het fijnere schuurwerk komt later. ik weet nu in ieder geval dat het te doen is. Maar het blijft wel handwerk. :-?
1 velg moet ook nog wat aan gerepareerd worden. Daar heeft ooit iets tussen de remklauw en de velg gezeten.

1 velg geglaspareld

Image

Dat past mooi in de ronding

Image

speciale Home-made-Matra-velg-schuurblok

Image

1e laag geschuurd

Image

De opliggende geschuurde randjes worden later gepolijst.
Het achterliggende deel wordt mat zwart
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Het is niet altijd goud wat er blinkt.
De velgen zien er nog heel goed uit.
Vaak hebben randen tegen stoepen gezeten en zo.
Ga je ze weer poeder-coaten?
Zelf heb ik altijd zoiets van het met gewone verf te doen.
Dat werk je ook weer gemakkelijker bij.
Veel in zout en pekel zal deze niet gaan rijden denk ik.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Herman,

De velgen zijn wat mij betreft ook boven verwachting.
Er zaten onder de poedercoating hier en daar van die plekken waarvan je denkt dat zal wel diep ingevreten zijn.
Dat is dus niet het geval. De randen hebben ook niet veel stoep gezien, dat valt reuze mee.

Poedercoaten is bij mijn project helemaal uit den boze. Het zal wel prima zijn, maar ik ben er gewoon geen fan van.
Dit geeft toch een minder strakke finish dan lakken. En is moeilijker bij te werken.
Daarbij kan het voorkomen dat je boutverbindingen los komen omdat de coating onder de kop van de bout los laat.

Als je alle voorbereiding goed doet, en alles in een goeie primer zet en het daarna netjes aflakt met
een goede 2-komponentenlak dan houdt het ook lang stand. mocht er dan een keer een beschadiging optreden, dan
schilder of spuit je het gewoon wat bij.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Oh grote verrassing afgelopen week !
Een jaar of wat geleden heb ik een advertentie geplaatst op MyOldtimer.nl in mijn zoektocht naar onderdelen.
De advertentie was ik eigenlijk al vergeten. Deels omdat ik al diverse stukken zoals bumpers en lijsten reeds gevonden had.
Afgelopen week ontving ik een berichtje van Frans uit Glabbeek dat hij me waarschijnlijk wel aan een uitlaatsysteem kon helpen
die als maatvoorbeeld kon dienen om na te bouwen. En wat blijkt,... er waren nog wel meer dingen te vinden waar ik erg content
mee ben.
Waar vindt je bijvoorbeeld tegenwoordig nog 2 nieuwe A-stijlen en een perfect roestvrij voorruitframe voor een 530,
een voorruit zonder krassen of beschadigingen. De ruit in mijn project heeft nogal wat schade die veroorzaakt is met de slijptol en lasapparaat
door eerdere "restaurateurs".
Verder nog wat kleine dingen gevonden zoals een linker richtingaanwijzer, een roestvrij kapje voor de kentekenverlichting, alu koplampranden.
Tel daar bij op de zéér gastvrije ontvangst, en mijn dag kon niet meer stuk 8)

meestal is dit één grote roest ellende. Dit exemplaar is gewoon roestvrij.
( ik wist niet dat dat nog bestond )


Image

binnenzijde eveneens géén roest

Image

als klap op de vuurpijl de linker en rechter A-stijlen

Image
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Restauratie M530 LX

Post by hendrik »

Ja die onderdelen zien heel goed uit je ziet maar als je zoekt vind je ze meestal wel . Dat komt goed met die M530 dat zie ik nu al aanhouder wint hé succes er mee.







grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Restauratie M530 LX

Post by oetker »

Ik had toen gezien bij je hoe het er onder de ruit er uitzag aan de binnenzijde.
Mooi dat je dat gevonden hebt.
Het is soms verwonderlijk waar nog spulletjes gevonden worden.
Het kringetje van 530 fanaten is klein.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Dank je Harry voor de bemoedigende woorden. En het gaat zeker goed komen met deze 530.
tijd is in dit project niet belangrijk.

Omdat onderdelen moeilijk te vinden zijn en de wereld van de M530 relatief klein is, kom ik
tot nog toe zeer gepassioneerde mensen tegen wat het echt leuk maakt.
Zo links en rechts liggen nog wel onderdelen in stock, maar als die niet te koop zijn heb je daar weinig aan.
Gelukkig zijn er nog wel liefhebbers die je iets gunnen, en ook nog eens aan normale prijzen
.....En dit soort liefhebbers heb ik de laatste tijd verschillende leren kennen 8)
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: Restauratie M530 LX

Post by elix »

Niet bijster veel gebeurt aan de Matra de laatste weken. Maar des te meer binnenshuis. Daar staat alles weer in een nieuw verfje, dus heb ik weer de nodige credits opgebouwd :wink:
Zo tussendoor wel een nieuwe plaat die onder de neus zit in elkaar geprutst.

mal gefabriceerd uit volkern en een stukje rond staaf 6 mm

Image

plaat er in ( in dit geval aluminium van 1,5 mm dik )

Image

persen maar

Image

halffabrikaat

Image

contour frezen

Image

het resultaat

Image

de finishing touch,..matzwart

Image

zo zal tezijnertijd nog wel het e.e.a. gemaakt gaan worden. Maar dan uit Zincor® plaatstaal
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Post Reply