Restauratie M530 LX
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Restauratie M530 LX
Eindelijk gaat het projekt dan van start.
Er is nog even radiostilte geweest omdat ik de auto eerst in Nederland geregistreerd wilde hebben alvorens met de restauratie te beginnen voordat het serieus geld gaat kosten.
De auto gekocht als zijnde een LX uit 1971 blijkt later toch een M530 A uit 1970 te zijn.
Dit afgeleid van de cijfers op de Matra-Passion site waar nog wat van produktieaantallen en chassisnummers terug te vinden is.
Het ingeslagen chassisnummer begint ook met M530A......
Met de opgedane wijsheden en het aankoopbewijs uit Frankrijk ben ik vandaag met de auto naar RDW geweest.
Samen met de keurmeester de chassis- en serie en motornummers bekeken die er vervolgens een rapport van gemaakt heeft en het chassis voorzien heeft van een zegel met een tijdelijk VIN-nummer.
De auto staat nu geregistreerd in Nederland en moet nà restauratie ter keuring aangeboden worden bij RDW. Dan zal omdat het huidige chassisnummer bijna onleesbaar is geworden dit opnieuw ingeslagen worden.
Dit alles is op schrift gesteld en gestempeld/ondertekend door RDW.
Tegen de tijd dat de auto dan gekeurd is, komt er een kenteken op met blauwe platen, en zal de auto als eerste ingebruikname geregistreerd worden op 30 juni 1970.
De 530 werd vol belangstelling bekeken door alle aanwezige keurmeesters , maar dan op een informele en belangstellende manier. Dit was ook voor hen geen dagelijkse kost, dus wilde men toch wel even een kijkje nemen.
Het is een feit,... de 530 heeft nu een Nederlandse ID.
We stropen de mouwen op, leggen de pleisters klaar en het feest kan beginnen
Hieronder wat plaatjes van de basis, Niet alle ontbrekende onderdelen zijn achtergebleven in Frankrijk. ik heb het e.e.a. thuisgelaten naar de schouwing. Dan kan het er onderweg niet uitwaaien.
Er is nog even radiostilte geweest omdat ik de auto eerst in Nederland geregistreerd wilde hebben alvorens met de restauratie te beginnen voordat het serieus geld gaat kosten.
De auto gekocht als zijnde een LX uit 1971 blijkt later toch een M530 A uit 1970 te zijn.
Dit afgeleid van de cijfers op de Matra-Passion site waar nog wat van produktieaantallen en chassisnummers terug te vinden is.
Het ingeslagen chassisnummer begint ook met M530A......
Met de opgedane wijsheden en het aankoopbewijs uit Frankrijk ben ik vandaag met de auto naar RDW geweest.
Samen met de keurmeester de chassis- en serie en motornummers bekeken die er vervolgens een rapport van gemaakt heeft en het chassis voorzien heeft van een zegel met een tijdelijk VIN-nummer.
De auto staat nu geregistreerd in Nederland en moet nà restauratie ter keuring aangeboden worden bij RDW. Dan zal omdat het huidige chassisnummer bijna onleesbaar is geworden dit opnieuw ingeslagen worden.
Dit alles is op schrift gesteld en gestempeld/ondertekend door RDW.
Tegen de tijd dat de auto dan gekeurd is, komt er een kenteken op met blauwe platen, en zal de auto als eerste ingebruikname geregistreerd worden op 30 juni 1970.
De 530 werd vol belangstelling bekeken door alle aanwezige keurmeesters , maar dan op een informele en belangstellende manier. Dit was ook voor hen geen dagelijkse kost, dus wilde men toch wel even een kijkje nemen.
Het is een feit,... de 530 heeft nu een Nederlandse ID.
We stropen de mouwen op, leggen de pleisters klaar en het feest kan beginnen
Hieronder wat plaatjes van de basis, Niet alle ontbrekende onderdelen zijn achtergebleven in Frankrijk. ik heb het e.e.a. thuisgelaten naar de schouwing. Dan kan het er onderweg niet uitwaaien.
Last edited by elix on Fri Jul 05, 2019 8:12 pm, edited 2 times in total.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
- oetker
- Posts: 8082
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Wow, dit is echt wel een project zo te zien, alhoewel ik ook goede dingen zie.
Eerst maar is strippen denk ik en dan zie je het ware gezicht van het beestje.
Post maar veel foto's van je bezigheden, dat zien we hier graag ter lering en vermaak (NB: Vermaak niet cynisch bedoelt).
Ik vewacht dat je hier wel een paar jaar jezelf op kan uitleven.
Er zouden meer mensen moeten zijn die dat deden.
De 530 is onderhand met uitsterven bedreigd.
Succes.....Herman
Eerst maar is strippen denk ik en dan zie je het ware gezicht van het beestje.
Post maar veel foto's van je bezigheden, dat zien we hier graag ter lering en vermaak (NB: Vermaak niet cynisch bedoelt).
Ik vewacht dat je hier wel een paar jaar jezelf op kan uitleven.
Er zouden meer mensen moeten zijn die dat deden.
De 530 is onderhand met uitsterven bedreigd.
Succes.....Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Aan m'n X1/9 heb ik ca. 2000 uur gewerkt. dit was met een frequentie van zo'n 15 uur per week. en met een paar regenachtige vakanties er bij.
krap 3 jaar later zijn we naar Italië heen en terug gereden met zo min mogelijk gebruik van autobaan
de 530 trek ik zo'n 4 jaar voor uit. De (goede) onderdelen voorziening is wat minder als voor de Fiat.
En ik heb momenteel een oldtimer om lekker mee te toeren.
Er is al het nodige gelast aan de 530 waar ik weer het nodige aan ga zagen, want het is niet mijn ding wat ik zie.
Als 't straks klaar is moet men ook onder matten mogen kijken zonder wenkbrouwen te fronsen.
Plan is om de hele bodemsectie kompleet opnieuw te maken met zincor® plaat. Met de hedendaagse technieken en machines is dit maakbaar.
Na het zeer complexe bodywerk van een X1/9 zal dit ook wel gaan lukken.
Mijn eerste indruk op dit moment is dat het een minder moeilijke klus zal worden dan de Fiat. De tijd zal het leren.
krap 3 jaar later zijn we naar Italië heen en terug gereden met zo min mogelijk gebruik van autobaan
de 530 trek ik zo'n 4 jaar voor uit. De (goede) onderdelen voorziening is wat minder als voor de Fiat.
En ik heb momenteel een oldtimer om lekker mee te toeren.
Er is al het nodige gelast aan de 530 waar ik weer het nodige aan ga zagen, want het is niet mijn ding wat ik zie.
Als 't straks klaar is moet men ook onder matten mogen kijken zonder wenkbrouwen te fronsen.
Plan is om de hele bodemsectie kompleet opnieuw te maken met zincor® plaat. Met de hedendaagse technieken en machines is dit maakbaar.
Na het zeer complexe bodywerk van een X1/9 zal dit ook wel gaan lukken.
Mijn eerste indruk op dit moment is dat het een minder moeilijke klus zal worden dan de Fiat. De tijd zal het leren.
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Dit lijkt wel een serieuze job te worden. Als je er dan zoveel werk in steekt loont het zeker de moeite om het gerepareerde chassis te laten verzinken.
Dan ben je gerust voor de rest van je leven.
Zie als voorbeeld die van Cornelis: http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1465
Daar zaten volgens zijn zeggen ruim 200 uur laswerk in.
Dan ben je gerust voor de rest van je leven.
Zie als voorbeeld die van Cornelis: http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1465
Daar zaten volgens zijn zeggen ruim 200 uur laswerk in.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Eerst gaat de bedrading en het elektrisch systeem er uit. Tenminste wat er nog van over is.
Alle kabels worden gemerkt met een watervast label zodat ik het later nog terug kan vinden. De kabelboom wordt t.z.t. wel nieuw nagemaakt.
Zo ook relais etc. gaan we straks vervangen voor nieuw.
De verlichting begint al aardig compleet te geraken er liggen al de nodige nieuwe lampen in het rek.
De achterlichten en r.a.w. achter komen van de Saviem en Berliet , daar zaten ook de Seima lampen op. De chroomrandjes zijn ondertussen gerepareerd en zullen in de chroomlook gespoten gaan worden.
Zoals verwacht is de gehele bedrading er slecht aan toe. Er zijn een aantal zaken gedemonteerd met de kniptang.
demontage kabelboom
Hoezo slechte kontakten ??
achterlichtrandjes repareren met 2 komponenten hars
randje gerepareerd, nu nog spuiten en aan de glaasjes lijmen
Alle kabels worden gemerkt met een watervast label zodat ik het later nog terug kan vinden. De kabelboom wordt t.z.t. wel nieuw nagemaakt.
Zo ook relais etc. gaan we straks vervangen voor nieuw.
De verlichting begint al aardig compleet te geraken er liggen al de nodige nieuwe lampen in het rek.
De achterlichten en r.a.w. achter komen van de Saviem en Berliet , daar zaten ook de Seima lampen op. De chroomrandjes zijn ondertussen gerepareerd en zullen in de chroomlook gespoten gaan worden.
Zoals verwacht is de gehele bedrading er slecht aan toe. Er zijn een aantal zaken gedemonteerd met de kniptang.
demontage kabelboom
Hoezo slechte kontakten ??
achterlichtrandjes repareren met 2 komponenten hars
randje gerepareerd, nu nog spuiten en aan de glaasjes lijmen
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Zaterdag j.l. even naar simcat079 ( Thomas ) geweest in Sint Pieters Leeuw
en daar wat n.o.s. onderdelen gevonden voor de 530. o.a. stoelframes en wat losse kleine dingen.
Meteen maar even Thomas z'n wagenpark aanschouwd waarvan de Matra 530SX met het meeste aansprak
Maar ook een erg mooie Simca 1200S.
Erg leuk om andere Matra enthousiasten te ontmoeten, en met een goed gevoel weer huiswaarts gereden.
De stoelen heb ik nu compleet op 1 rugbekleding na. Die zoek ik nog. de bekleding daarvan mag helemaal stuk zijn,
het gaat me meer om het draadframe dat er in zit waar het schuim in opgesloten zit.
de bekleding wordt toch nieuw gemaakt.
De verlichting is na m'n bezoek aan Thomas ook weer iets completer geworden met een gave nieuwe kentekenverlichting
welliswaar zonder glas, maar dat heb ik zelf nog een liggen.
Mochten er mensen zijn op ( of buiten ) het forum die nog M530 delen hebben liggen waar men afstand van wil doen, dan hou ik me beschikbaar.
Dan denk ik bijv. aan dashboard delen, schakelaars, veiligheidsgordels.
.................of misschien wel een projekt in de doos
en daar wat n.o.s. onderdelen gevonden voor de 530. o.a. stoelframes en wat losse kleine dingen.
Meteen maar even Thomas z'n wagenpark aanschouwd waarvan de Matra 530SX met het meeste aansprak
Maar ook een erg mooie Simca 1200S.
Erg leuk om andere Matra enthousiasten te ontmoeten, en met een goed gevoel weer huiswaarts gereden.
De stoelen heb ik nu compleet op 1 rugbekleding na. Die zoek ik nog. de bekleding daarvan mag helemaal stuk zijn,
het gaat me meer om het draadframe dat er in zit waar het schuim in opgesloten zit.
de bekleding wordt toch nieuw gemaakt.
De verlichting is na m'n bezoek aan Thomas ook weer iets completer geworden met een gave nieuwe kentekenverlichting
welliswaar zonder glas, maar dat heb ik zelf nog een liggen.
Mochten er mensen zijn op ( of buiten ) het forum die nog M530 delen hebben liggen waar men afstand van wil doen, dan hou ik me beschikbaar.
Dan denk ik bijv. aan dashboard delen, schakelaars, veiligheidsgordels.
.................of misschien wel een projekt in de doos
- oetker
- Posts: 8082
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Die relais in metalen behuizing zijn nog van de oude garde.
Soms is het verassend hoe goed ze het nog doen na al die jaren buiten.
Dat 2 c hars spul is dat wat?
Ik meng meestal zelf als ik wat moet doen maar dat ziet er wel handig uit.
Zet is een foto van het draadframe vd stoelen.
Ik heb hier nog wat Murena stoelen met draadframes en misschien is er wat passend te maken.
Groet Herman
Soms is het verassend hoe goed ze het nog doen na al die jaren buiten.
Dat 2 c hars spul is dat wat?
Ik meng meestal zelf als ik wat moet doen maar dat ziet er wel handig uit.
Zet is een foto van het draadframe vd stoelen.
Ik heb hier nog wat Murena stoelen met draadframes en misschien is er wat passend te maken.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
[quote="hendrik"]Dat is nog een man met karakter hé godfried.
Dat zei m'n vrouwtje gisteravond ook,...en vervolgens zei ze er metten achteraan,..."we zullen toch maar gaan slapen, morgen weer vroeg dag"
de 2 componentenhars gebruik ik in m'n dagelijks werk om afstandhouders op gefreesde gevelletters te lijmen.
dat is Powerbond en komt van de firma Ropro in Soest www.ropro.eu
ik repareer daar van alles en noga wat mee.
Maar merken als Locktite® hebben dit waarschijnlijk ook wel.
@ Herman,: zo te zien is de vormgeving nogal anders dan Bagheera / Murena.
Het heeft geen haast, er komt wel een keer ergens een oude rugleuning te voorschijn.
En mocht dat niet het geval zijn, dan maak ik het zelf maar.
in ieder geval dank voor je meedenken
draadframe rug 1
draadframe rug 2
rug gedeelte
stoelframe nieuw
Dat zei m'n vrouwtje gisteravond ook,...en vervolgens zei ze er metten achteraan,..."we zullen toch maar gaan slapen, morgen weer vroeg dag"
de 2 componentenhars gebruik ik in m'n dagelijks werk om afstandhouders op gefreesde gevelletters te lijmen.
dat is Powerbond en komt van de firma Ropro in Soest www.ropro.eu
ik repareer daar van alles en noga wat mee.
Maar merken als Locktite® hebben dit waarschijnlijk ook wel.
@ Herman,: zo te zien is de vormgeving nogal anders dan Bagheera / Murena.
Het heeft geen haast, er komt wel een keer ergens een oude rugleuning te voorschijn.
En mocht dat niet het geval zijn, dan maak ik het zelf maar.
in ieder geval dank voor je meedenken
draadframe rug 1
draadframe rug 2
rug gedeelte
stoelframe nieuw
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Misschien lijkt het dat ik met m'n projekt van de hak op de tak spring.
Maar deze methode van werken heb ik met vorige projekten ook gedaan, en dat werkt voor mijn gevoel prima.
De auto wordt systematisch gestript, en zo kom je van alles tegen dat aandacht nodig heeft
of vervangen moet worden.
het geeft ook meteen inzicht waar je op beurzen naar moet zoeken.
De hele auto in 1 dag demonteren is een koud kunstje, maar tegen de tijd dat je weer wil gaan
bouwen kom je alle ellende tegen die je toen over het hoofd hebt gezien omdat het helemaal onder in de doos zat.
Dus er staat nu bij mij een bak voor zinkwerk en chroomwerk waar alle kleine grut in verdwijnt nadat
het gefotografeerd en genoteerd is waar en hoe het zat.
Ook de cockpit alvast aan een inwendig onderzoek onderworpen.
in eerste instantie dacht ik dat het wel mee viel met de chroomrandjes van de klokjes.
maar niet dus, de roest zit er al erg ver in.
misschien dat ik nog ergens op een beurs nieuwe losse randjes vindt.
van VDO bijv. zijn deze nog gewoon te koop, maar bij Veglia waarschijnlijk niet.
Meteen een test gedaan met een zelfgemaakt persmalletje en wat aluminium van 0,5 mm dik
en dat was heel bemoedigend. de vorm wil er vrij makkelijk in.
ik heb getest met aluminium maar dat scheurt snel, ik maak ze straks uit dieptrekplaat van 0,5 mm dik
die is veel elastischer.Alleen de mal wat verder perfektioneren
de controlelampjes ook even opgepoetst. de 2 rode glaasjes in de lampjes zijn niet origineel en steken te ver uit.
( daar kijken we in Mannheim okt. a.s. naar uit )
De plaat met het houtmotief heeft ook wat aandacht nodig. morgen krijg ik folie binnen die heel veel
op het originele motiefje lijkt, en ook met de voelbare nerf er in.
Die wordt deze keer op een plaat aluminium geplakt, waarna de gaten voor de klokken etc er in gefreesd worden.
doffe ellende
stralen spuiten
deze plaat wordt vervangen door een aluminium exemplaar
gedemonteerd glaasje controlelampje
in ieder geval al iets dat blinkt
testmal tellerrandje, de ring is om te proberen nog van aluminium
eerste proefdruk
Maar deze methode van werken heb ik met vorige projekten ook gedaan, en dat werkt voor mijn gevoel prima.
De auto wordt systematisch gestript, en zo kom je van alles tegen dat aandacht nodig heeft
of vervangen moet worden.
het geeft ook meteen inzicht waar je op beurzen naar moet zoeken.
De hele auto in 1 dag demonteren is een koud kunstje, maar tegen de tijd dat je weer wil gaan
bouwen kom je alle ellende tegen die je toen over het hoofd hebt gezien omdat het helemaal onder in de doos zat.
Dus er staat nu bij mij een bak voor zinkwerk en chroomwerk waar alle kleine grut in verdwijnt nadat
het gefotografeerd en genoteerd is waar en hoe het zat.
Ook de cockpit alvast aan een inwendig onderzoek onderworpen.
in eerste instantie dacht ik dat het wel mee viel met de chroomrandjes van de klokjes.
maar niet dus, de roest zit er al erg ver in.
misschien dat ik nog ergens op een beurs nieuwe losse randjes vindt.
van VDO bijv. zijn deze nog gewoon te koop, maar bij Veglia waarschijnlijk niet.
Meteen een test gedaan met een zelfgemaakt persmalletje en wat aluminium van 0,5 mm dik
en dat was heel bemoedigend. de vorm wil er vrij makkelijk in.
ik heb getest met aluminium maar dat scheurt snel, ik maak ze straks uit dieptrekplaat van 0,5 mm dik
die is veel elastischer.Alleen de mal wat verder perfektioneren
de controlelampjes ook even opgepoetst. de 2 rode glaasjes in de lampjes zijn niet origineel en steken te ver uit.
( daar kijken we in Mannheim okt. a.s. naar uit )
De plaat met het houtmotief heeft ook wat aandacht nodig. morgen krijg ik folie binnen die heel veel
op het originele motiefje lijkt, en ook met de voelbare nerf er in.
Die wordt deze keer op een plaat aluminium geplakt, waarna de gaten voor de klokken etc er in gefreesd worden.
doffe ellende
stralen spuiten
deze plaat wordt vervangen door een aluminium exemplaar
gedemonteerd glaasje controlelampje
in ieder geval al iets dat blinkt
testmal tellerrandje, de ring is om te proberen nog van aluminium
eerste proefdruk
Last edited by elix on Mon Apr 06, 2015 4:05 pm, edited 1 time in total.
- Matramartin
- Posts: 164
- Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
- Location: Veenendaal
- Contact:
- oetker
- Posts: 8082
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Het zijn volgens de verkoper Veglia ringen.
worden aanvankelijk verkocht als set voor Fiat van 2x groot 103 mm en 3x klein 55 mm. Dat is de buitenmaat van de ring. de klokken zijn 100 en 52 mm. Even gebeld en zonder probleem 2x extra klein er bij.
de website van deze firma http://www.schiminsky.de
maar de webshop is niet erg duidelijk.
hieronder nog de link naar zijn ebay aanbieding.
http://www.ebay.nl/itm/360484234601?ssP ... 1423.l2649
ook de houtnerf folie heb ik gevonden. Exact het juiste motief ( nerf ) en kleur. De nerf is voelbaar in de folie net als bij het origineel.
binnenkort ga ik nieuwe cockpit platen maken van aluminium met deze folie er op. als er interesse voor is hoor ik het wel.
worden aanvankelijk verkocht als set voor Fiat van 2x groot 103 mm en 3x klein 55 mm. Dat is de buitenmaat van de ring. de klokken zijn 100 en 52 mm. Even gebeld en zonder probleem 2x extra klein er bij.
de website van deze firma http://www.schiminsky.de
maar de webshop is niet erg duidelijk.
hieronder nog de link naar zijn ebay aanbieding.
http://www.ebay.nl/itm/360484234601?ssP ... 1423.l2649
ook de houtnerf folie heb ik gevonden. Exact het juiste motief ( nerf ) en kleur. De nerf is voelbaar in de folie net als bij het origineel.
binnenkort ga ik nieuwe cockpit platen maken van aluminium met deze folie er op. als er interesse voor is hoor ik het wel.
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Hoe zit het met de massa van de lampjes en metertjes?elix wrote: binnenkort ga ik nieuwe cockpit platen maken van aluminium met deze folie er op. als er interesse voor is hoor ik het wel.
Ik heb zelf namelijk ook eens een alu paneel gebruikt om meters en lampjes in te monteren, maar kreeg daar na een tijdje toch problemen met de massa mee die bij mij dus via de behuizing van de meters/lampjes liep...
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- Matramartin
- Posts: 164
- Joined: Mon Feb 10, 2014 8:30 pm
- Location: Veenendaal
- Contact:
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
@ Muddy Bandit,:
de cockpit bestaat uit 2 delen. 1 de plaat met het houtmotief die is puur voor de sier, en 2 de cockpit. deze is van ijzer en daar maken de meters contact op. Voor de zekerheid las ik daar straks nog een extra massaklem op.
@ MatraMartin,:
Dank voor je tip Martin, daar staat ondertussen al het nodige van hier op zolder. deze waren te koop in Eindhoven, da's voor mij bijna om de hoek. ik ben nu compleet met m'n stoelen. Er staan bij dezelfde man nog 2 stuks te koop.
Een nieuw bekleed 3-spaaks stuur ligt inmiddels ook in het rek
de cockpit bestaat uit 2 delen. 1 de plaat met het houtmotief die is puur voor de sier, en 2 de cockpit. deze is van ijzer en daar maken de meters contact op. Voor de zekerheid las ik daar straks nog een extra massaklem op.
@ MatraMartin,:
Dank voor je tip Martin, daar staat ondertussen al het nodige van hier op zolder. deze waren te koop in Eindhoven, da's voor mij bijna om de hoek. ik ben nu compleet met m'n stoelen. Er staan bij dezelfde man nog 2 stuks te koop.
Een nieuw bekleed 3-spaaks stuur ligt inmiddels ook in het rek
- oetker
- Posts: 8082
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Na eerst de tellerhuisjes geglaspareld te hebben en de binnenkanten wit gespoten, ben ik gisteren begonnen met de tellerrandjes te monteren.
ik heb wat persringen gemaakt waarmee het randje prachtig de bocht om gaat.
1e mal in een hoek van 45 graden - 2e mal in een hoek van 40 en als laatste een ring in 90 graden.
het eindresultaat kan ik wel mee leven.
het begin
glasparelen
binnenkant wit spuiten
1e persmal 45 graden randje licht omzetten
resultaat na 1e persmal
na de laatste persmal
weg roest
de grote tellers zijn vanavond aan de beurt, maar dit is het zelfde kunstje
Mocht ooit iemand ook zijn tellers onder handen willen nemen,.... de persmallen worden niet weggegooid, en Jupiler® vindt ik best wel te drinken
ik heb wat persringen gemaakt waarmee het randje prachtig de bocht om gaat.
1e mal in een hoek van 45 graden - 2e mal in een hoek van 40 en als laatste een ring in 90 graden.
het eindresultaat kan ik wel mee leven.
het begin
glasparelen
binnenkant wit spuiten
1e persmal 45 graden randje licht omzetten
resultaat na 1e persmal
na de laatste persmal
weg roest
de grote tellers zijn vanavond aan de beurt, maar dit is het zelfde kunstje
Mocht ooit iemand ook zijn tellers onder handen willen nemen,.... de persmallen worden niet weggegooid, en Jupiler® vindt ik best wel te drinken