Er is nog even radiostilte geweest omdat ik de auto eerst in Nederland geregistreerd wilde hebben alvorens met de restauratie te beginnen voordat het serieus geld gaat kosten.
De auto gekocht als zijnde een LX uit 1971 blijkt later toch een M530 A uit 1970 te zijn.
Dit afgeleid van de cijfers op de Matra-Passion site waar nog wat van produktieaantallen en chassisnummers terug te vinden is.
Het ingeslagen chassisnummer begint ook met M530A......
Met de opgedane wijsheden en het aankoopbewijs uit Frankrijk ben ik vandaag met de auto naar RDW geweest.
Samen met de keurmeester de chassis- en serie en motornummers bekeken die er vervolgens een rapport van gemaakt heeft en het chassis voorzien heeft van een zegel met een tijdelijk VIN-nummer.
De auto staat nu geregistreerd in Nederland en moet nà restauratie ter keuring aangeboden worden bij RDW. Dan zal omdat het huidige chassisnummer bijna onleesbaar is geworden dit opnieuw ingeslagen worden.
Dit alles is op schrift gesteld en gestempeld/ondertekend door RDW.
Tegen de tijd dat de auto dan gekeurd is, komt er een kenteken op met blauwe platen, en zal de auto als eerste ingebruikname geregistreerd worden op 30 juni 1970.
De 530 werd vol belangstelling bekeken door alle aanwezige keurmeesters , maar dan op een informele en belangstellende manier. Dit was ook voor hen geen dagelijkse kost, dus wilde men toch wel even een kijkje nemen.
Het is een feit,... de 530 heeft nu een Nederlandse ID.
We stropen de mouwen op, leggen de pleisters klaar en het feest kan beginnen

Hieronder wat plaatjes van de basis, Niet alle ontbrekende onderdelen zijn achtergebleven in Frankrijk. ik heb het e.e.a. thuisgelaten naar de schouwing. Dan kan het er onderweg niet uitwaaien.