Al enige tijd loop ik met het plan een Matra 530 aan te schaffen om te restaureren.
Aangezien de carrosserie niet hard zal roesten zullen er ongetwijfeld wel andere ongemakken in deze auto zitten.
Zijn er specifieke aandachtspunten aan dit model waar op te letten.
Bijvoorbeeld chassis of vloer die lastig of misschien niet goed te repareren zijn ?
Of de kunststofdelen met blistering of andere ongemakken onder de lak ?
Nu ben ik na de restauratie van m'n Fiat X1/9 wel iets gewend
dus van een gaatje in de vloer of dorpel raak ik niet overstuur.
Zijn er onderdelen conversie lijsten beschikbaar, van onderdelen zoals remmen, verlichting etc. dat ook op andere auto's gebruikt werd?
Zwakke plekken Matra 530
- elix
- Posts: 872
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik heb er geen maar als ik de foto van de Fiat restauratie bekijk dan kon je wel is net zo'n bros koekie verwachten.
Onder de de a-stijlen beide balken (vrij standaard).
Was bij die van Paul ook door.
Van Jean weet ik dat die het hele chassisraam heeft na moeten bouwen incl bodem vanaf de manual.
Alles wat kan roesten roest dan ook wel op een 530.
Verder weinig kijk op.
Reken op een stevige klus waar je wat moed voor nodig hebt.
Er zitten volgens mij maar 3x 530 in de club.
Groet Herman
Onder de de a-stijlen beide balken (vrij standaard).
Was bij die van Paul ook door.
Van Jean weet ik dat die het hele chassisraam heeft na moeten bouwen incl bodem vanaf de manual.
Alles wat kan roesten roest dan ook wel op een 530.
Verder weinig kijk op.
Reken op een stevige klus waar je wat moed voor nodig hebt.
Er zitten volgens mij maar 3x 530 in de club.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Ik weet dat het chassis welk Cornelis vroeger gerestoreerd heeft, volgens zijn zeggen, ruim 200 uren laswerk gekost heeft. Maar dat was dan ook weer in topstaat en achteraf verzinkt.
Een bijkomend probleem is dat Jean, onze 530 specialist, spijtig genoeg overleden is.
Een bijkomend probleem is dat Jean, onze 530 specialist, spijtig genoeg overleden is.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983