Wat een zorgeloze uitstap moest worden is toch anders uitgedraaid.
Een driedaagse uitstap (+800km) is niet zorgeloos verlopen. De eerste dag was alles OK, althans dat dacht ik. De ochtend van de tweede dag was starten niet meer aan de orde, dus, duwen maar, en ja hoor hij doet het weer. De batterij zal door het vochtige weer leeggelopen zijn, dacht ik.
Tankstop na een eind rijden, en starten, neen toch niet. Dit klopt niet meer met de eerste diagnose. Een defecte batterij of hij laad niet meer bij zal het dan zijn. Op een bepaald moment beginnen al de metertjes raar te doen en vallen uit! Bij de volgende stop de wagen dan maar op een helling plaatsen. Gelijk duik ik het motorcompartiment in en ja...., de oorzaak is snel gevonden. De alternator hing wel in een erg ongelukkige houding. De bout van de montagebeugel is afgebroken op de collector. Beetje lastig, daar had ik niet op gerekend! Bricoleren dus. Met wat binddraad de boel wat bij elkaar binden en hopen dat het goed gaat. En ja hoor we hebben de trip tot voor de huisdeur rond gemaakt op een noodstop na door toedoen van een of andere gek die een rood licht blijkbaar anders interpreteert. Stoppen dat doet ie als de beste je moet alleen wat harder duwen. Maar "eind goed al goed" is het toch. Ik was mijn riem niet kwijt, de motor is niet overhit, ik ben tijdig kunnen stoppen en ik ben thuis geraakt. Dus ik hoef toch niet te klagen.
Dat is pas leven!!!!!
O, ja..., het is al hersteld.
Bricoleren om thuis te komen!
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Bricoleren om thuis te komen!
- Attachments
-
- IMG_1957.jpg (396.26 KiB) Viewed 10101 times
-
- Posts: 4118
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Dat lijden valt best mee. Het is voor een goed doel. Bewijzen dat Matra's ook kunnen rijden namelijk. Ik hoor links en rechts wel prevelen dat het mis?re bakken zijn, en, daar zou ik niet willen met rijden en "verniet" wil ik hem nog niet.........enz. Ja, dit zet juist aan om te volharden en daar hebben we wel wat "mis?re" en een natte broek (het regende) voor over. Als je dan nog een opgestoken duim ter waardering krijgt van een Duitser in een dikke BMW en dat op Belisch grondgebied wat wil je dan nog meer om verder te doen? ....... Wat die afgebroken bout betreft denk ik niet dat iedereen die confrontatie zal hoeven ondergaan. Bij de hermontage van de wagen zal door de voorgaande eigenaar een te zachte bout gebruikt zijn die door de te hoge temperaturen broos is geworden en daardoor afgebroken! Nu zit er een speciale bout in en dito moer gemonteerd met speciaal vet, dus, zoals het hoort op die plaats. De voorgaande eigenaar heeft nogthans een pak werk verzet waardoor de wagen kan rijden. Dit "was" een klein foutje. Perfectie, daar is nog veel werk voor.
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
M530
Paul
Spijtig voor uw niet zorgeloos weekendje met de M530,maar zo leert een mens nog iets bij.
In mijn M530 liggen dan ook steeds enkele verschillende bouten en moeren alsook een nieuw riem voor de alternotor,maar u kunt toch geen halve wagen reserve stukken meenemen,want het zal steeds iets zijn die breek dat u niet bijhebt,maar met wat inprovisatie kunnen veel problemen opgelost worden.
Nog veel succes met de M530.
Spijtig voor uw niet zorgeloos weekendje met de M530,maar zo leert een mens nog iets bij.
In mijn M530 liggen dan ook steeds enkele verschillende bouten en moeren alsook een nieuw riem voor de alternotor,maar u kunt toch geen halve wagen reserve stukken meenemen,want het zal steeds iets zijn die breek dat u niet bijhebt,maar met wat inprovisatie kunnen veel problemen opgelost worden.
Nog veel succes met de M530.
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
M530
Paul
Spijtig voor uw niet zorgeloos weekendje met de M530,maar zo leert een mens nog iets bij.
In mijn M530 liggen dan ook steeds enkele verschillende bouten en moeren alsook een nieuw riem voor de alternotor,maar u kunt toch geen halve wagen reserve stukken meenemen,want het zal steeds iets zijn die breek dat u niet bijhebt,maar met wat inprovisatie kunnen veel problemen opgelost worden.
Nog veel succes met de M530.
Spijtig voor uw niet zorgeloos weekendje met de M530,maar zo leert een mens nog iets bij.
In mijn M530 liggen dan ook steeds enkele verschillende bouten en moeren alsook een nieuw riem voor de alternotor,maar u kunt toch geen halve wagen reserve stukken meenemen,want het zal steeds iets zijn die breek dat u niet bijhebt,maar met wat inprovisatie kunnen veel problemen opgelost worden.
Nog veel succes met de M530.
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Het weekendje is alsnog meegevallen. Een bout van 10mm, boren, boormachiene, linkse tap, een moer van 10mm en een tap van 10mm had ik net niet bij. Maar ja, nu hoeft het niet meer! Het is hersteld. Maar improviseren daar worden we alsmaar beter in.
Last edited by Paul on Wed Aug 10, 2005 9:25 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 4118
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact: