Invoeren duitse M530 in NL

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
User avatar
Robi Rizvic
Posts: 30
Joined: Thu Jan 01, 2009 3:19 pm
Location: Nederland
Contact:

Invoeren duitse M530 in NL

Post by Robi Rizvic »

Beste forumleden,

Ik heb een probleem en misschien hebben jullie tips of ervaring hiermee!

Ik heb een M530 samen met m’n vader gerestaureerd, vorige week vrijdag wilde wij deze bij de RDW op Nederlandse kenteken plaatsen. Mijn M530 komt oorspronkelijk uit Duitsland.

Echter bij de RDW deden ze, uiteraard, moeilijk. Ik schijn nu 2 chassis nummers te hebben, een nummer ingeslagen in het chassis en een nummer ingeslagen op het (duitse) gepopnagelde plaatje, echter komen deze 2 nummer niet overeen.

Mijn duitse papieren (Kraftfahrzeugbrief I) geeft als fahrgestellnummer alleen het nummer aan zoals weergegeven op het plaatje, het ingeslagen nummer op het chassis komt nergens in de duiste papieren voor.

Na de check bij enkele andere ex-duitse M530’s zie ik het zelfde fenomeen terug komen, echter hebben deze wel de nederlandse papieren gekregen op basis van alleen het “duiste” nummer.

Ik heb een vermoeden dat toener tijd de duiste RDW bij de toelatingscontrole een eigen “chassis” numer heeft afgegeven. Weet iemand hier iets meer over of waar ik dit het beste kan navragen, aangezien ik zelf voor de “bewijslasten” moet zorgen..... zucht

Alvast bedankt en groet,

Robi
Attachments
"duits" chassis nummer
"duits" chassis nummer
Fahrgestellnummer.jpg (23.3 KiB) Viewed 5993 times
Ingeslagen chassis nummer
Ingeslagen chassis nummer
stamped number on chassis_klein.jpg (22.95 KiB) Viewed 5993 times
Robi Rizvic
www.matra-murena.nl
M530LX
Bagheera phase 1
Murena 1.6, 2.2, 2.2S, 3.0V6
Avantime 2.0T
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Ik heb geen ervaring met het invoeren vanuit Duitsland, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Maar normaal gezien moet het chassisnummer en het fabrieksplaatje en het nummer in het motorblok driemaal hetzelfde zijn.
Nu als dat bij de motor niet het geval is, dan kan deze geruild zijn.
Wat mij ook opvalt in het chassisnummer, is dat het lijkt of de twee 7 overslaan zijn, kan je misschien even een foto trekken van het chassisnummer vanaf een beetje meer afstand zodat ik de plaats kan inschatten, is mij niet duidelijk.
Sorry voor de late reactie maar moest even een goed moment afwachten wat betreft mijn gezondheid.

Mvg,

Matra 530 Lx
Matra 530 A
Matra 530 LX
Matra 530 SX
Avantime 2.2 Dci x2
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

in geval van nood kun je nog altijd het juiste nummer op een iets andere plaats kloppen. Geen kat die daar over valt.

Succes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Robi Rizvic
Posts: 30
Joined: Thu Jan 01, 2009 3:19 pm
Location: Nederland
Contact:

Post by Robi Rizvic »

Dank voor de reactie, het ingeslagen nummer is het chassisnummer 5003 ik moet op zoek naar het productienummer als het goed is moet het M530A0007077 zijn. Echter kan hem nergens vinden, vrijdag verder zoeken...
Robi Rizvic
www.matra-murena.nl
M530LX
Bagheera phase 1
Murena 1.6, 2.2, 2.2S, 3.0V6
Avantime 2.0T
Post Reply