Eigenaar gezocht

Alle informatie over restauratie en werken aan de M530
Post Reply
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Eigenaar gezocht

Post by ALAIN VAN AKEN »

Volgende oproep kregen we binnen via de mail, misschien doet het bij iemand een belletje rinkelen en kunnen we deze persoon zielsgelukkig maken.

Dear Sirs,
I schould like to buy one Matra 530 lx color pref. yellow or oder in good condition. When I was in BELGIUM I had one yellow imatriculaton 550-JK Belgium which I sold in Tournai in 1972.If you may have such a car or if you know any of the members of your club who could be interested in selling pease inform.
Best Regards
Jorge Manuel Vieira Pereira
Aveiro- PORTUGAL
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
vechtarend
Posts: 40
Joined: Sun Jan 18, 2009 11:14 am

Post by vechtarend »

Hallo ,

Deze persoon uit Portugal heeft me ongeveer 2 maand aan het lijntje gehouden voor mijn 530 lx .

Het was steeds iets anders dat niet ok was tot hij moest toegeven dat zij budget 6500 ? was !!!

Honderden mails en tel gesprekken voor niets !!!
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

vechtarend wrote:Hallo ,

Deze persoon uit Portugal heeft me ongeveer 2 maand aan het lijntje gehouden voor mijn 530 lx .

Het was steeds iets anders dat niet ok was tot hij moest toegeven dat zij budget 6500 ? was !!!

Honderden mails en tel gesprekken voor niets !!!
Dit topic is al anderhalf jaar geleden geplaatst... :-?

Maar het gebeurt wel vaker in de autohandel, dus ook in de oldtimerhandel.
Het is uiteindelijk de keuze van de handelaar zelf om er achteraan te blijven lopen.
De meesten doen dit echter niet en denken simpel "wie het eerst komt die het eerst maalt" en blijven niet achter 1 persoon aan venten.

Maar wil je die 530 dan zo graag kwijt dat je er dus honderden mails en telefoongesprekken aan 1 persoon besteed?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
vechtarend
Posts: 40
Joined: Sun Jan 18, 2009 11:14 am

Post by vechtarend »

Da's weer eens een reactie waar we veel aan hebben !!!!

Er achteraan lopen ??? ik heb juist respons gegeven op zijn honderden vragen !! Kwestie van vriendelijk te blijven !!!!!

Is dat nu echt van doen ?
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

vechtarend wrote:Da's weer eens een reactie waar we veel aan hebben !!!!

......

Is dat nu echt van doen ?
:o Het is echt goed bedoeld hoor...

Ik handel zelf vrij veel in Suzuki SJ410/ SJ413/ Samurai, zowel loop als sloop en onderdelen.
Wat jij daar omschrijft gebeurt mij dus ook regelmatig.
Ik bel/fax of mail ook berichten terug, eventueel met foto's maar ook met het vriendelijke verzoek om gewoon ter plekke de handel te bekijken.
Is niets onvriendelijks aan, ik schift op deze manier simpel de serieuze klanten van de koopjesjagers en dagdromers en voorkom zo dus dat ik maanden met 1 persoon m'n tijd verspil.
Dus simpel: wie het eerst komt heeft bij mij ook de eerste keuze, ik reserveer pas na betaling. (en ik gebruik ook geen forums om "misgelopen klanten" in een kwaad daglicht te stellen)

Maar zo te merken sta je dus niet open voor tips en ben je vrij snel op je teentjes getrapt... :cry:

Ik vraag me dan alleen wel af waarom je hier klaagt over deze portugees als er blijkbaar niet eens (goedbedoeld) op gereageerd mag worden.
Maar goed, doe je verdere zaken maar op jou manier, ik zal de laatste zijn die je er verder mee helpt. :evil:

(oh ja, verdere persoonsgerichte reacties graag even via een PB, hiermee hoeft het Matramania-forum dus niet vervuild te worden)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:o :-? Een typisch voorbeeld van Nederlander versus Belg, is mij als Belg ook al overkomen de directheid van die Nederlanders.
Belgen zullen er aan moeten wennen, ze zijn gewoon zo en bedoelen het doorgaans niet slecht, maar wij Belgen, durven dat al eens anders interpreteren.

Wel kunnen we er beiden rekening met trachten te houden.
Dat werkt ook. 8)
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Ach ja, ik ben altijd vrij direct met m'n antwoorden en zal ook niet gauw ergens omheen draaien.
Misschien inderdaad even een kwestie van gewenning van weerszijden, hoewel ik er eigenlijk nog nooit geen problemen mee heb gehad.(dus ook niet op de belgische 4x4-forums en de 4x4-evenementen in Belgi? waar ik actief ben)

Maar even voor de duidelijkheid dan: ik zal dus nooit een forum gaan gebruiken om iemand af te kraken of in een kwaad daglicht te stellen.
Forums bestaan juist om mensen met gelijke intresse's tot elkaar te brengen, en niet om problemen te maken.
Als er eens problemen zijn los ik ze liever op met een persoonlijk gesprek en dan het liefst nog onder genot van een pilsje, dan zijn problemen ook zo weer de wereld uit...

Dus echt niemand hoeft zich persoonlijk gekwetst te voelen als ik hier eens ergens op een post reageer. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Muddy Bandit wrote:Dus echt niemand hoeft zich persoonlijk gekwetst te voelen als ik hier eens ergens op een post reageer. :wink:
Goed om weten! :D
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Tja, hetzelfde geldt eigenlijk voor mij.
Het is hoe wij gewoon zijn direct te wezen.
Het probleem is dat je vaak geen weerwoord krijgt,waardoor je soms niet weet waar de schoen wringt.
Zo ben ik tijdens een vakantie een paar weken met een Belg opgetrokken en heb hem de hele vakantie Thijs genoemd.
Toen we afscheid namen vertelde hij me No?l te heten :lol:
Toen ik vroeg waarom hij me dat niet direct verteld had, antwoorde hij dat hij dacht dat het iets Hollands was
Dat zijn zo van die misverstanden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Maar hier werken we er aan om beiden bij elkaar te brengen!!

Het lukt trouwens al aardig.............!? :wink:

En, eventueel zijn we alvast voorbereid, mocht Belgi? onbestuurbaar blijken na de verkiezingen. :roll:
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

dat is goed dat ik dat weet, als ik op vakantie ga alle Belgen heten dus thijs, nee ik zie het meer als beleefdheid dat hij niks zei een hollander zou gelijk een grote bek geven, het siert de Belg vind
Mij noemen ze altijd Heineken, in mijn paspoort staat Hendrik en dat is te moeilijk dus komen ze altijd op Heineken uit, nou ja proost
:lol: :lol:
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Paul wrote: En, eventueel zijn we alvast voorbereid, mocht Belgi? onbestuurbaar blijken na de verkiezingen. :roll:
Verheug je ook maar niet op dat nederlandse bestuur dan...deze is ook enkel maar goed in autobezitters uitmelken en oldtimers bannen/slopen. :evil:

Maar ach, zolang de Matra's nog maar bestuurbaar blijven gaat het met ons clubje ook wel goed komen. :wink:
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

quote
-------
En, eventueel zijn we alvast voorbereid, mocht Belgi? onbestuurbaar blijken na de verkiezingen
--------------------------------------------------------------------------------

Ik zal het er is met peter Jan B over hebben 8)
Kunnen we Fortis ook weer verenigen :)
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:lol: :lol: :lol:

Als de ploegen zich versmelten kunnen ze er toch alleen maar sterker uitkomen, kijk maar naar VS-Europa, of vergis ik mij.....? Bij Matramania werkt het toch ook! 8)
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Hoe doen we het dan met de onafhankelijkheidsdag?
Die vier ik nog wel is mee met de Belgen :oops:
Voor ons schijnt dat ook een feestdag te zijn.
Ze waren blijkbaar blij dat ze er vanaf waren :lol: (grapje)
Moet ik de friet, mosselen en het bier missen op die dag.
Denk dat het vanuit historisch oogpunt ook niet zo maar te verwezelijken zal zijn.
Europeesch denken zal dat moeten doen, maar dat zal nog wel een paar generaties duren.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Post Reply