Mijn M530 is uiterlijk ook niet meer origineel :de reden van de veranderingen lees Romoratin 25.
Dus wil ik dat mijn M530 nog ietje meer opvalt dan de originele M530.
Het is dan ook de bedoeling wanneer ik meer vrije tijd heb om naast deze 530 nog een volledige originele te restaureren.
Is toch niet echt nodig om meer op te vallen.
Ik zou soms trouwens willen wegkruipen onder het instrumentenbord en sta zelfs versteld dat er nog geen ongevallen gebeurd zijn in mijn buurt als ik rondtoer.
Het is zondag terug zo ver in de buurt van Tielt-Winge.
Last edited by Paul on Thu Jan 26, 2006 10:51 pm, edited 1 time in total.
Een Matra of het nu een Djet,530,Bagheera , Murena of Rancho is,heeft steeds veel bekijks en is en blijft steeds iets speciaals ,door de weinige Matra's die er nog rondrijden is het merk Matra dan ook niet zo goed meer gekend en als de mensen een Matra herkennen blijven zij hem (of haar) nastaren.
Je ziet ze gewoon niet meer die Matra's. Ik snak er naar eens eentje toevallig tegen te komen onderweg. Onlangs wel een TR7 cabrio en dat was ook een eeuwigheid geleden. Ooit waren wagens mooi!!!!! Wat loopt er tegenwoordig toch fout met de nieuwe. Vandaag nog schreeuwde een jonge knaap me nog na "Mooie auto" en dat voor een bakske van 33 jaar.
Er rijden niet veel Matra's meer,en daarom vind ik het zo spijtig dat er niet meer Matra eigenaars deelnemen aan het Forum van Matramania,als u het forum volgt dan zijn het steeds dezelfde mensen die iets te vertellen hebben en ons iets kunnen bijbrengen,en zeker bij de M530 is het aantal deelnemers zeer klein,er zijn toch meer leden die met een 530 rijden.
14-08-05 Toeren voor een of ander goede doel op vraag van een VBOC clublid. In omgeving Leuven en Bekkevoort zullen ze terug weten hoe een Matra er kan uitzien. Alhoewel je moet al boven de 50 zijn om een M530 te herkennen. Matra-Simca daarentegen is breder bekend, blijkt uit de reacties. Maar een Matra met een Ford motor !?
Attachments
De BV's en de dure jongens. Twee Jaguars in top conditie!
IMG_1984 (Medium).JPG (81.24 KiB) Viewed 20247 times
Citr?n C4 van 1929 en de bescheiden M530 uit 1972, Mercedes 220 van 1964, Opel Kapit?n, Thunderbird, Jaguar MK??, Jaguar XK140, Mercedes 600, Stingray, Corvette.........
IMG_1985 (Medium).JPG (72.19 KiB) Viewed 20250 times
Last edited by Paul on Mon Aug 15, 2005 3:35 pm, edited 2 times in total.
Ik ben jaloers op die rondrijdende M530.Na Edgard en Pie in de Limburg nu Paul in het Leuvense.
Laat maar rijden die M530,ik hoop van er vlug terug bij te zijn in West Vlaanderen.
Dat zou nog eens een Matra stunt zijn, een 10 M530 op een rij.
Een idee voor volgend jaar met steun van Matramania.
Of mogelijk alle Matra's die nog rijden eens samen komen ?
Ik hoop dat het niet zolang zal duren.
Woensdag ben ik in verlof en dan begin ik aan de verdere demontage van de motor,maar vrijdag vertrek ik dan voor 14 dagen naar Frankrijk,en dan zal het terug in het weekend moeten gebeuren.
Ik bedoel maar het zal toch nog wat moeite vragen om alles op pootjes te zetten willen wij (MATRAMANIA ???) eens een Matra bijeenkomst regelen,en in de winterperiode lijkt mij dat niet aangewezen,daar de meeste Matra's dan op stal staan.
Ik ben ook wat ontgoocheld met het resultaat op uw vraag naar rijdende M530.
Het kan toch niet dat er bij Matramania maar 2 rijdende M530 zijn plus die van Edgard en Pie.
Ofwel willen de andere niet reageren wat hun goed recht is,maar ik vind het toch wel spijtig vooral dat er al zo weinig Matra's te zien zijn.
Uw Matra 530 ziet er op foto toch nog prachtig uit .
Die van mij is ook nog niet gerestaureerd,ik heb wel de M530 in 1972 nieuw aangekocht en hem (haar) steeds een beetje vertroeteld.
De 530 ziet er op foto wel goed uit maar de lak zit vol met stipjes (stof dat vastzit in de lak - niet stofvrij gewerkt door een van of de vorige eigenaar(s). er zit ook geen achterbank in - is vervangen door een inbouw van luidsprekers en de batterij!!!!. Ben ondertussen eerst bezig met de restauratie van een andere 530
Georges bezorg je me wat foto's van je restauratieproject en de gegevens.
Jules, 10 M530's zou inderdaad prachtig zijn, alleen Edgard en Pie zijn geen lid. Ik ben al tevreden met 10 Matra's, welk model dan ook.
Ik maak er werk van om Edgard en Pie te overtuigen om lid te worden van Matramania,vooral nu ze kunnen zien dat er wel aktief gewerkt kan worden bij Matramania.
Alain heb u wat kunnen vinden betreffende die gaskabel enz. voor de M530 ?
Ik heb tot op heden Edgard nog niet kunnen overtuigen om lid te worden van Matramania ,hij blijft twijvelen,mischien kunnen wij samen via dit forum eens een oproep doen aan alle Matra bezitters om lid te worden en alle voordelen eens op een rijtje zetten.