georges1 wrote:Ja, onlangs in de krant: een Belgische firma wil in de toekomst elektrisch aangedreven auto's gebruiken,ze kopen een in Nederland toegelaten wagen als test, voeren die in in Belgie en zijn hier ook in de administratieve molen geraakt. ONBEGRIJPELIJK, ook als men hier steeds maar roept om milieuvriendelijke initiatieven.
Maar daar zijn we in Nederland ook heel goed in hoor, alleen probeert de overheid hier er gelijk een stuk rijker van te worden door de milieuvriendelijke altenatieve brandstoffen extra te belasten.
Zo kun je in theorie aardig milieuvriendelijk rijden op bio-ethanol 85%(=alcohol), dit wordt hier zelfs nog gestimuleerd door geen wegenbelasting meer te heffen voor auto's die hierop rijden.
Maar de bio-ethanol 85% is in Nederland echter wel belast met € 12,78 per liter aan alcoholaccijns, en daar komt de kostprijs en BTW ook nog bij.
...eigenlijk zouden we allemaal weer terug moeten gaan naar de stoommachines, steenkool heeft hier namelijk geen accijns.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969