Onderdelen V4
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Temperatuur M530
Beste Jules,
Wat ik op maak uit al de zaken die je al uitgeprobeerd hebt is, dat ik mijn twijfels heb over het metertje zelf.
Je kan dit eenvoudig uit testen door uw sensor in kokend water te leggen=100? en dit zou dan ook ongeveer op uw meter de aanduiding moeten zijn.( wel even massa maken met uw motor doormiddel van een draadje)
Ik heb bij mijn wagen dezelfde waarden gemeten zowel koud als warm, dus denk ik dat de sensor ok is.
Als mijn motor op temperatuur is wijst de meter ongeveer 80? aan en als hij het extreem warm heeft, fan van radiator draait nadert hij de 90?, hoger heb ik het nog niet zien staan.
Groetjes Matra 530Lx
Wat ik op maak uit al de zaken die je al uitgeprobeerd hebt is, dat ik mijn twijfels heb over het metertje zelf.
Je kan dit eenvoudig uit testen door uw sensor in kokend water te leggen=100? en dit zou dan ook ongeveer op uw meter de aanduiding moeten zijn.( wel even massa maken met uw motor doormiddel van een draadje)
Ik heb bij mijn wagen dezelfde waarden gemeten zowel koud als warm, dus denk ik dat de sensor ok is.
Als mijn motor op temperatuur is wijst de meter ongeveer 80? aan en als hij het extreem warm heeft, fan van radiator draait nadert hij de 90?, hoger heb ik het nog niet zien staan.
Groetjes Matra 530Lx
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- rheger
- Posts: 8
- Joined: Thu Sep 29, 2005 9:19 am
- Location: Norway
water temprature
Hi
I have a similar problem, my water temprature gauge doesn't show more than a bit less than 90 degrees. Last month, when the outdoor temprature was under 10 degrees, it showed nearly nothing. One day, when it showed about 70 degrees, I borrowed an IR thermometer (which measures the temperature from a distance) and checked the engine and the radiator. The radiator was less than 70 degrees, not spot at the engine was more than 75 degrees (except the exhaust manifold). So, the water temperature gauge is correct!
But this means that the engine is running to cold! I will change my thermostate the next days (at the same time I will change all old radiator hoses) because I have the doubt that it has a wrong opening temperature or that it is demaged. I will report the results.
Best Regards from Norway, Rolf
I have a similar problem, my water temprature gauge doesn't show more than a bit less than 90 degrees. Last month, when the outdoor temprature was under 10 degrees, it showed nearly nothing. One day, when it showed about 70 degrees, I borrowed an IR thermometer (which measures the temperature from a distance) and checked the engine and the radiator. The radiator was less than 70 degrees, not spot at the engine was more than 75 degrees (except the exhaust manifold). So, the water temperature gauge is correct!
But this means that the engine is running to cold! I will change my thermostate the next days (at the same time I will change all old radiator hoses) because I have the doubt that it has a wrong opening temperature or that it is demaged. I will report the results.
Best Regards from Norway, Rolf
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Hello Rheger,
I speak a little English but I see that you can read Dutch.
Ik had het zelde probleem met mijn Matra bagheera. De temperatuurmeter bleef rond de 70? hangen. Dit is inderdaad niet goed voor de motor. Ik heb nu een thermostaat geplaatst die bij 88? volledig open staat. Nu is mijn motortemperatuur rond de 90?. De motor draait nu veel beter.
Groetjes.
I speak a little English but I see that you can read Dutch.
Ik had het zelde probleem met mijn Matra bagheera. De temperatuurmeter bleef rond de 70? hangen. Dit is inderdaad niet goed voor de motor. Ik heb nu een thermostaat geplaatst die bij 88? volledig open staat. Nu is mijn motortemperatuur rond de 90?. De motor draait nu veel beter.

Groetjes.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Jules,
De temperatuurmeter werkt terug, weer een stap korter naar een test op de baan.
Een olielek! Dat is minder.. Hopelijk is het een aansluiting die lekt, dan is het vlug gemaakt.
Als de M530 gereed is en jullie hebben zin om een flinke rit te maken dan zijn jullie welkom in Limburg. Geef me dan een teken en we spreken iets af.
Succes met de herstelling.
De temperatuurmeter werkt terug, weer een stap korter naar een test op de baan.
Een olielek! Dat is minder.. Hopelijk is het een aansluiting die lekt, dan is het vlug gemaakt.
Als de M530 gereed is en jullie hebben zin om een flinke rit te maken dan zijn jullie welkom in Limburg. Geef me dan een teken en we spreken iets af.
Succes met de herstelling.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Het rijden met de M530 zal terug niet voor dit weekend zijn
De bestelde dichtingen voor de voorste remmen bij een plaatselijke autoshop zijn niet de juiste,het 2 de set die ik besteld had bij Simon zijn niet toegekomen
Dan maar alle garages (Renault) en autoshops opgebeld in de omgeving maar niemand had de dichtingen in stock


Dan maar alle garages (Renault) en autoshops opgebeld in de omgeving maar niemand had de dichtingen in stock

- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Hoe
zijn ze niet oke?
Zo ja geen probleem dan doe ik ze op stock.




Zo ja geen probleem dan doe ik ze op stock.
Last edited by ALAIN VAN AKEN on Sun Jun 10, 2007 8:43 pm, edited 1 time in total.
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Vandaag de eerste 100 meter
gereden met de M530(met dank aan Paul die de nodige dichtingen voor de remmen opgestuurd heeft)
De moter ontgoochelde
ik denk dat er nog heel wat regelwerk nodig is alvorens die optimaal zal draaien.
Ook de remmen waren niet zoals ik verwacht had,ik zal nog eens moeten ontluchten denk ik.
Volgende zaterdag hopelijk beter nieuws.
Groeten

De moter ontgoochelde

Ook de remmen waren niet zoals ik verwacht had,ik zal nog eens moeten ontluchten denk ik.
Volgende zaterdag hopelijk beter nieuws.

Groeten
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
EINDELIJK......... ik krijg "rijdend" gezelschap, toch knap van je wat je klaar speelt.
Het moet toch al een hele opluchting zijn dat het al zo ver staat?! 
Ben zelf enkele dagen weg geweest richting Eifel (Duitsland) en behouden terug thuis met de M530 (en deze keer was het van moeten want er is wat mis met de Murena) het weer zat mee en daardoor heb ik er geen spijt van (al zit de Murena mij even niet lekker
)
Ik zal verslag uitbrengen bij "Murena"


Ben zelf enkele dagen weg geweest richting Eifel (Duitsland) en behouden terug thuis met de M530 (en deze keer was het van moeten want er is wat mis met de Murena) het weer zat mee en daardoor heb ik er geen spijt van (al zit de Murena mij even niet lekker

Ik zal verslag uitbrengen bij "Murena"
Last edited by Paul on Mon Jul 02, 2007 9:39 am, edited 2 times in total.
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
-
- Posts: 554
- Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
- Location: Heule
Gisteren avond de ontsteking en de carburatoren van de M530 laten bijregelen,de motor draaide heel wat beter,
Er ontsnapte wel wat warm koelwater via de vulopening,mogelijk de dichting van de vulstop die het begeven heeft.
Zaterdag wordt een test op de weg gedaan en hopelijk rijdt hij beter dan de vorige keer,ook de remmen zijn nogmaals ontlucht en de pedaaldruk blijft goed.

Er ontsnapte wel wat warm koelwater via de vulopening,mogelijk de dichting van de vulstop die het begeven heeft.

Zaterdag wordt een test op de weg gedaan en hopelijk rijdt hij beter dan de vorige keer,ook de remmen zijn nogmaals ontlucht en de pedaaldruk blijft goed.