EINDELIJK
Vanavond een telefoontje gekregen van Tenax dat alle stukken gegoten zijn.En ondanks het meer werk blijft zijn prijs hetzelfde.
Ik ga maandag de stukken afhalen.
Zeer goed werk geleverd. Alleen spijtig dat er weinig navraag is gedaan bij andere clubs of zij ook interesse hadden. Dit had de prijs misschien kunnen doen dalen. Ook zullen andere M530 rijders met het zelfde probleem komen te zitten en er misschien geen oplossing voor vinden! Jules ze zullen dan uw idee moeten overnemen.
Zo groots had ik het nu ook weer niet gezien ,ik heb nu reeds heel wat werk en geld in de matrijs gestoken,en ook heb ik reeds een investering van 1260 ? gedaan voor alle stukken te laten maken,veel goedkoper zou dat toch niet gekomen zijn,het maken van de metalen delen zou ietje goedkoper zijn maar het gieten van de rubber is stukwerk,ik had die vraag ook gesteld aan Tenax maar ??n stuk of dertig stuks blijft voor hem steeds hetzelfde werk.
In de toekomst kan de matrijs mogelijk uitgeleend worden aan de Matra 530 clubs.
Wat je ondernomen hebt voor deze stukken opnieuw te laten maken is prachtig. Dat zullen je er niet veel nadoen. Je hebt gelijk, handwerk is geen productie en zal meer kosten. De prijs drukken met ?1 of ?2 maakt niet zo veel uit. Maar ik denk wel omdat de stukken niet meer verkrijgbaar zijn, dat ze veel meer waard zijn dan de kostprijs.
Met de mallen uit te lenen moet je voorzichtig zijn. Misschien zie je ze nooit meer terug. Het is wel een mooie en vriendelijke gedachte.
Ik weet ook dat de stukken meer waard zijn (vooral daar er geen meer te krijgen zijn) dan de 45 ? die nu gevraagd wordt per stuk,maar als wij een Matra 530 rijdend kunnen houden is het mij niet te veel om wat rond te rijden en een investering te doen.
U hebt wel gelijk als ik de matrijs uitleen dat het gevaarlijk is om die later mogelijk nooit meer terug te zien.
Jules,
Ik weet dat je een Nederlandstalige versie zoek van de werkplaatshandboek van een M530. Ik heb met Edgard gesproken hij heeft een Nederlandstalige versie gehad, maar heeft deze uitgeleend en nooit meer terug gezien. Een Duitstalige daar is wel aan te komen.
De stuurhoes is toegekomen en op het eerste zicht ziet er dit inderdaad zeer goed uit ,ik ga die zaterdag plaatsen en laat iets weten.
Godfried
Ik ken Edgard zeer goed,ben zelf al eens bij hem thuis geweest,dus als Edgard het Nederlandse werkhandboek heeft zal ik dit wel mogen kopieeren.
Toch bedankt voor de moeite.
Probeer het resultaat (foto)van de silentblokken te plaatsen maar het lukt niet.
Ik denk dat dit een stuk huisvlijt is van iemand want persoonlijk heb ik nog nooit een nederlandstalig werkplaatshandboek van de M530 gezien. Mocht dit er zijn wil ik ook wel een copy.
De stuurhoes zag er op het eerste zicht goed uit,maar ik heb een probleem met het kleine gaatje,daar kan ik geen spanband opzetten.
Als het forum terug ok is plaats ik een foto van de stuurhoes.
Ik heb inmiddels bij een autoshop een universele stuurhoes gevonden die wel brede randen heeft om een spanband op te zetten,ik heb een stel gekocht (15 ? voor twee)moet ze wel nog plaatsen.
Nog wat zitten napluizen betreffende de stuurhoes,in een Revue Technique Automobile over de M530 staat de stuurhoes afgebeeld zoals die van u,inplaats van een spanband word een draad gebruikt om de kant van de kleine openeing af te sluiten.
Jules ik was er zeker van dat de stuurhoes nu correct was. De afdichting langs de kleine kant kan met een draadsluiting of met een metaal spandraad van 2 mm. deze metalen spanband (automatische vergrendeling) vinden we terug in elke autospeciaalzaak. Je laat maar iets weten.
De stuurhoes past inderdaad perfect,ik zat alleen met het probleem van die ene kant dat er geen plaats was voor een spanband.
Dus breng nog een stuurhoes mee naar de nieuwreceptie .
Ook als onderdeel mag dit aangekocht worden voor Matramania.
Hoe regelen wij de betaling ?
Ik ben blij dat alles goed past, eindelijk een oplossing voor iedereen.
Ik breng een tweede exemplaar mee naar de nieuwjaarsmeeting en bestel er enkele voor in clubstock.
Betaling regelen we dan wel. er staat nog choco in de kast dus....
Bedankt Matra 530 LX,bij mij zijn er sportuitlaten geplaatst maar de uiteinden zijn te lang,nu zou ik die willen vervangen door andere sportuitlaten waarvan de afmetingen min of meer dezelfde zijn zoals de origineleuitlaten,en zo kan ik terug de originele ophanging van de uitlaten gebruiken.
Ik zal ze voor u opmeten en alles op een tekening zetten.
Maar wanneer is dat probleem met de foto's nu op gelost, anders is het niet mogelijk om het op dit forum te plaatsen.(dit is eigenlijk een vraag voor Alain)
Van zodra dit probleem is opgelost zal ik de schets op het forum plaatsen.
Maar wanneer is dat probleem met de foto's nu op gelost, anders is het niet mogelijk om het op dit forum te plaatsen.(dit is eigenlijk een vraag voor Alain)
Het plaatsen van foto's werkt terug, maar je kunt nog niet alle foto's zien die op het forum staan. Alain kan hier niets aan doen! Filip heeft belooft dat hij dit nog in orde zet.