Hahah wie weet maak ik nog eens gebruik van dat aanbod!
Dag Joop90. Welk aanbod ?
Zoals laatst vermeld moest het stuurhuis nog een keer kritisch bekeken worden.
Er zat speling in naar 1 kant wat meer als veerdruk voelde dan als speling.
Speling kon eigenlijk niet het geval zijn met een nieuw lager en nieuwe bronzen bussen er in.
Mijn vermoeden wat het was klopte helemaal. ik had de kogel van de spoorstang nèt tegen de veer gedraaid
zodat er geen speling meer voelbaar was. Dat was dus fout. De spoorstang kon nog een beetje tegen de veerdruk in ingedrukt worden.
De moer die de spoorstang opsluit moet gewoon vast gezet worden.
De veer die er achter zit zorgt er voor dat het schoteltje waar de stuurstangkogel in valt op spanning tegen de kogel gedrukt blijft.
In Engeland bij een MG-parts firma 2 nieuwe contra-borgmoeren gescoord, en alles weer afgemonteerd.
Al met al een kleine ingreep met heel veel werk er omheen. Het stuurhuis de- en monteren bij een 530 is een ramp.
Vooral de aansluiting van de stuurstang met de spieën op het stuurhuis. tenminste als je dit klusje alleen doet.
Maar het probleem is opgelost, en dat telt.
Deze veer moet bijna helemaal ingedrukt. ik had de kogel er net tegen aan gemonteerd zodat er geen speling
meer aanwezig was. Maar daarom was de stang nog wat in te drukken.
De veer houdt het schoteltje tegen de kogel op spanning.
nieuwe borgmoeren van een MG - B stuurhuis.
Het stuurhuis van deze MG's is inwendig het zelfde als van de M530.
In Engeland zijn daar nog redelijk nieuwe onderdelen voor te vinden.
Verder nog wel kans gezien om het interieur wat verder af te werken. Zoals bekleden van de targabeugel en het voorruitframe.
alvast dempingsvilt passend gemaakt voor de vloer en rolgordels ingebouwd. Het wachten is nu op de autostoffeerder voor het vloertapijt
en de zonneklepjes.
Vilt voor de demping, en plastic folie tegen condens en luchtjes.
Niks meer aan doen, dat zit. ( het zit trouwens voor geen meter op die bank

)
Wat mij betreft mag de stoffeerder bellen dat het tapijt klaar is. Maar waarschijnlijk zal ik dat bellen zelf wel moeten doen.
Je hoort de laatste tijd vaak "stay safe". We doen ons best.
Op de B-stijl rolt de automaat perfect omdat die daar goed in lijn zit met het montagepunt boven.
Diverse optie's geprobeerd zoals op de vloer etc. maar dan rolt ie niet volledig op. En een gesp van de gordel tussen het portier
en de dorpel is bij een kunststof carrosserie wel tricky.