Binnenkort ga ik de remleidingen onderhanden nemen, daarom heb ik het e.e.a. aan remslangen en leidingen er onderuit gehaald
die als voorbeeld gaan dienen om na te maken. De rubber slangen ga ik vervangen door RVS exemplaren. Dat geeft een ietsje harder rempedaal.
En omdat er nog de nodige silentblocs opgemeten moesten worden, heb ik alvast een achteras van een donor gedemonteerd om deze te reviseren en te spuiten.
Alle wiellagers en keerringen worden vervangen, en heb ik inmiddels al nieuw op de plank liggen.
Lagers en keerringen zijn gewoon te koop bij de technische handel.
De remleidingen ga ik maken met Cunifer® leiding. Dat is een koper-nikkel legering. die veel druk aan kan en weinig last heeft van corrosie.
De silentblocks verwijderen uit de achteras was wel even bikkelen. Daar helpt een busje kruipolie niet meer.
Die zaten serieus vastgeroest.
Omdat ik de as destijds met de slijptol gedemonteerd had van de donor, kon nu wel alles op de werkbank gebeuren. Dat scheelt wat zweetdruppeltjes.
Eerst heb ik de boutkop er af geslepen. Daarna de rubber bus uitgeboord. Toen kon de rotte kies getrokken worden.
De vastgeroeste bus heb ik vervolgens met de reciprozaag doorgezaagd zodat deze naar binnen geklopt kon worden,
en de laatste resten verwijderd.
De draagarmen moeten nog ontdaan worden van de silentblocs. Maar deze laat ik nog even zitten todat ik andere blocs gevonden heb.
Het is de bedoeling dat alle silentblocs en stabilisatorrubbers etc vernieuwd worden.
Het streven is om een auto te restaureren die straks rijdt en ruikt als een nieuwe.
En de basis van die eigenschappen ligt voor een groot deel bij het rubberwerk en fuseekogels etc.
Dit zijn de nog te vinden silentblocs. Behalve de bovenste die heb ik al.
ik had ook een vraag gepost over hoe ik een pdf bestand kan uploaden naar het forum zodat ik
de vergelijkingslijst van onderdelen hier kan publiceren, en deze af en toe kan aanpassen.
Weet iemand hier hoe ik dat het beste kan doen ?