Nadat de motor even gelopen heeft is de compressie momenteel rondom 7,8.
De eerder gemeten 8,7 zal wel aan de olie gelegen hebben waarmee e.e.a. in elkaar gemonteerd wordt bij de revisie.
De compressie is echter beide keren gemeten met de gasklep dicht en koude motor.
De laatste week ben ik bezig geweest met de voorbereiding van de uitlaatdempers.
ik had 2 dempers gekocht die normaal op een Hyster heftruck zitten.
aangezien een heftruck toch al gauw een 1500 cc motor heeft dacht ik dat dit geen probleem hoeft te zijn
voor 2 cilinders van een 1700 cc V4. Dat is tenslotte maar 850 cc.
Nadat bleek dat de in- en uitlaatpijp niet op 1 lijn zaten, en dus de uitlaatpijpen asymetrisch onder de auto uitkomen.
Heb ik de dempers open gemaakt waarna de inlaatpijp gedraaid kon worden zodat in en uit op 1 lijn zitten zoals de originele Matra dempers.
Echter ik kwam in de dempers geen wollig materiaal tegen. Deze dempers hebben alleen maar verschillende compartimenten waardoor de uitlaatgassen een flinke omweg maken. Een flinke tegendruk is het gevolg. Bij een 2-takt zou dit nog wel wat vermogen op kunnen leveren. Maar bij de Matra gaat dat niet werken. Het geluid was zeker niet slecht, maar ik zal toch een andere oplossing moeten bedenken.
Na heel veel uren prutsen alles maar in de schrootbak gegooid. nieuwe rondes,...nieuwe prijzen.
De dempers moeten rond zijn, ca. 300 x 160 mm, en de in- uitlaat nagenoeg tegenover elkaar. Als er bij iemand een lichtje gaat branden zo van zoiets zit onder een Nissan of Renault of wat dan ook. Dan maak je me blij.
Maar ook nog leuke dingen te melden.
Vandaag stond de spuiter voor de deur met het voorruitframe dat hij afgelakt heeft.
ik moet zeggen,..ik wordt steeds enthousiaster over de kleurkeuze.Hoewel dit op de foto's niet goed over komt.
Op de foto is het een beetje babyblue. Maar het is helder lichtblauw.
Om volgende week niet tot achter m'n oren onder de vette holleruimtewas te geraken als het frame gemoteerd gaat worden, het frame vandaag maar meteen volgeprutteld.