Je maakt me wel nieuwsgierig naar al je configuraties en ervaringen, mooi werk.talbotmatra wrote: βTue May 21, 2024 10:58 am Met zulke grote kleppen lever je wel erg veel stromingssnelheid in op lagere toerentallen, dat rijdt niet zo lekker op de weg.
Ik ben er nog niet zo mee bezig wat het wordt omdat er verschillende scenarios mogelijk zijn afhankelijk wat ik op de kop kan tikken.
Vandaaruit kan ik bepalen of ik de configuratie moet uitleggen op mooi lopend met perfo op deellast onderin of echt alles op pks/hoge toeren.
Ben normaliter geen fan van "grote gaten" om redenen die je noemt.
Maar
Een overvierkant big bore toeren jank blok met een korte slag (van de 1500) krukas moet ook mooi zijn. Zit hiervoor al heel lang te zoeken naar combi big bore lichte motorfiets zuigers met lange aan te passen drijfstang helaas nog niet gevonden.
Ik kijk nu wat ik kan maken, probeer alles uit en wat gebeurd er op de flow bank en waar liggen de bewerkings limieten
Werk nog steeds met de oude flow proefkop waar ik alles op uitprobeer.
Om maar wat simpels te noemen
Dit is een goedkope manier om deze kop met ingeslagen klepzitting te herstellen. Klepzitting laten zetten β¬β¬β¬ niet nodig. Ga je niks van merken met rijden met standaard carburatie bij deze motor met carburateur manifold.
Dit manifold met al zijn smalle kanalen aftakkingen, tegenoverelkaar liggende timing overlappende inlaten!! en smalle bochten, gassnelheid gaat heen en weer en voor naar achter. Niks gas snelheid en pulsaties theorie met nokken timing Dit spruitstuk is wat ik maar zal noemen "drukval en pulsatie toeval aangedreven" oftewel hoe minder er in de weg staat hoe beter .
.
Het wordt pas interessant als ik een spruitstuk om kan bouwen naar onafhankelijke inlaat pijpen, dan kan ik er wat beperkt aan rekenen en na testen bijsturen.