Waar blijven ze toch die M530ers?
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Waar blijven ze toch die M530ers?
De eerste uitstap is voorbij.
En......, eigenlijk is het best een succes te noemen.
Meer mag altijd, M530's toch.
Allee mannen laat je toch overhalen t'was echt de moeite en dat gevoel dat je krijgt bij het aanschouwen van die Matra's ........, t'ja,....... dat kan ik ook niet helemaal omschrijven, al is het best aangenaam en niet te missen!!!
Dus, zorg dat je er bij komt of bent.
En......, eigenlijk is het best een succes te noemen.
Meer mag altijd, M530's toch.
Allee mannen laat je toch overhalen t'was echt de moeite en dat gevoel dat je krijgt bij het aanschouwen van die Matra's ........, t'ja,....... dat kan ik ook niet helemaal omschrijven, al is het best aangenaam en niet te missen!!!
Dus, zorg dat je er bij komt of bent.
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
t'Is niet alleen dat dak, op zich is dat wel appart maar er is meer.
De wagen voelt heel anders, stuurt heel anders, remt heel anders, klinkt heel anders.
Het is gewoon een heel ander concept en dat merk je pas als je de wagen zelf bestuurt.
Het is absoluut meer puur en niet zo fijn als de jongere versies van Matra.
Je kan er zeker niet zo ontspannen in toeren als in een Murena.
Maar, "DAT" is juist wat mij aanspreekt in deze wagen, het is nog een beetje "oer"auto.
Mhhhhhhhh, best te proeven!

Al was het zaterdag wel even voldoende met 450km op de teller.
De wagen voelt heel anders, stuurt heel anders, remt heel anders, klinkt heel anders.
Het is gewoon een heel ander concept en dat merk je pas als je de wagen zelf bestuurt.
Het is absoluut meer puur en niet zo fijn als de jongere versies van Matra.
Je kan er zeker niet zo ontspannen in toeren als in een Murena.
Maar, "DAT" is juist wat mij aanspreekt in deze wagen, het is nog een beetje "oer"auto.
Mhhhhhhhh, best te proeven!





Al was het zaterdag wel even voldoende met 450km op de teller.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Je maakt me nieuwsgierig.Bij de volgende gelegenheid wil er eens van proeven.Wie weet wat voor gekke dingen ik dan nog ga doen.Zoals je weet had ik zaterdag problemen met de lichten. Dit heb ik vandaag hersteld.Het elektrische schema er bij genomen en zoeken maar. Ik heb het relais uit gebouwd en gecontroleerd.Aan het relais was niets aan. Dan maar de lampen uit gebouwd. De twee H4 lampen waren stuk. All??n de kruislichten.Mijn alternator geeft te veel spanning.Bij draaiende motor (3000tr)meet ik 16V.Dat is een beetje te veel van het goede.Ik heb de spanningregelaar open gedaan en afgesteld.Nu meet ik 14V. Ik heb een nieuwe spanningsregelaar besteld via MatraMania.Ik heb met je gesproken over die murena 2.2.Ik zou hem wel willen kopen maar mijn lichaam zegt "niet doen".Ik denk dat het een ergernis wordt omdat ik te weinig energie heb.Ik blijf aan het twijfelen.Wat ik ook spijtig vind is dat deze geen open dak heeft.Ik probeer mijn zoon warm te maken hiervoor.Het eerste wat hij vraagt "gaat dat vooruit". Ik kan hierop geen antwoord geven want ik heb nog nooit met een murena 2.2 gereden. 

Matra Bagheera S - 1977
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Jaaa.... Godfried, je maakt het jezelf niet makkelijk.
Mijn visie op de Murena is dat het een verbeterde Bagheera is en eigenlijk niet meer. Ik heb een Murena 2,2 en vind hem best vlot maar zeker niet buitenmaats. Relatief exclusief is hij wel, door zijn 3 zitjes en iets minder door zijn uiterlijk. Dus ik blijf er bij dat het een Bagheera is in een nieuw jasje. Persoonlijk vind ik de Bagheera exclusiever, desnoods al omdat hij de eerst was. Daar zit je dus goed vind ik. Dus een Murena????
Je wilt open kunnen rijden dat kan dan met de M530 alleen dat is geen suppervlieger, maar ik stel voor........kom eens af jong ik heb ze beiden staan, ik geef je de sleutels wel. Als dat niet genoeg is heb ik wel sneller materiaal ook maar dat zijn geen Matra's. Maar voorlopig ligt mijn hart bij de M530.
Trouwens je zit hier ook op het forum van de M530, voel je iets kriebelen?

Mijn visie op de Murena is dat het een verbeterde Bagheera is en eigenlijk niet meer. Ik heb een Murena 2,2 en vind hem best vlot maar zeker niet buitenmaats. Relatief exclusief is hij wel, door zijn 3 zitjes en iets minder door zijn uiterlijk. Dus ik blijf er bij dat het een Bagheera is in een nieuw jasje. Persoonlijk vind ik de Bagheera exclusiever, desnoods al omdat hij de eerst was. Daar zit je dus goed vind ik. Dus een Murena????
Je wilt open kunnen rijden dat kan dan met de M530 alleen dat is geen suppervlieger, maar ik stel voor........kom eens af jong ik heb ze beiden staan, ik geef je de sleutels wel. Als dat niet genoeg is heb ik wel sneller materiaal ook maar dat zijn geen Matra's. Maar voorlopig ligt mijn hart bij de M530.

Trouwens je zit hier ook op het forum van de M530, voel je iets kriebelen?


- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Paul,
Alvast bedankt voor het geweldige aanbod.Bij alles wat Matra aan gaat voel ik kriebels.Een supervlieger moet het voor mij ook niet zijn.Hier mag je op de meeste plaatsen maar 70 rijden, wat ben je dan met 150 of meer pk?Heb je nog andere voertuigen!Welke?Het verschil in een murena en een M530 maakt wel veel uit voor de restauratie.Een M530 zal een totale restauratie worden en een murena meer een technische.Ook het kostenplaatje wat daar bij komt zal een andere eindbalans hebben.Zijn er van de M530 nog onderdelen te koop of moet je alles zoeken op beursen?
Alvast bedankt voor het geweldige aanbod.Bij alles wat Matra aan gaat voel ik kriebels.Een supervlieger moet het voor mij ook niet zijn.Hier mag je op de meeste plaatsen maar 70 rijden, wat ben je dan met 150 of meer pk?Heb je nog andere voertuigen!Welke?Het verschil in een murena en een M530 maakt wel veel uit voor de restauratie.Een M530 zal een totale restauratie worden en een murena meer een technische.Ook het kostenplaatje wat daar bij komt zal een andere eindbalans hebben.Zijn er van de M530 nog onderdelen te koop of moet je alles zoeken op beursen?

Matra Bagheera S - 1977
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Ja, dat is een feit.
Onderdelen worden schaars en een goed, betaalbaar exempaar vinden kan even duren maar je hebt al een wagen die op orde staat, dus je kan altijd verder.
Al bij al heb ik met mijn wagens erg veel bijval gehad, daar ze op orde waren of relatief makkelijk zo te brengen waren (zijn).
Verder noem ik mijzelf erg bevoordeeld daar ik tussen 4 wagens kan kiezen en van 74pk tot 220pk kan doorgaan met wel erg uiteenlopende rijeigenschappen.
Er zit een oerbakje bij en een volbloed.

Eigenlijk heb ik aan mijn M530 haast niets gedaan buiten de electronische ontsteking en schokdempers. Hij heeft mij geen fortuin gekost en daar krijg ik wel erg veel voldoening voor in de plaats.
Onderdelen worden schaars en een goed, betaalbaar exempaar vinden kan even duren maar je hebt al een wagen die op orde staat, dus je kan altijd verder.
Al bij al heb ik met mijn wagens erg veel bijval gehad, daar ze op orde waren of relatief makkelijk zo te brengen waren (zijn).
Verder noem ik mijzelf erg bevoordeeld daar ik tussen 4 wagens kan kiezen en van 74pk tot 220pk kan doorgaan met wel erg uiteenlopende rijeigenschappen.
Er zit een oerbakje bij en een volbloed.



Eigenlijk heb ik aan mijn M530 haast niets gedaan buiten de electronische ontsteking en schokdempers. Hij heeft mij geen fortuin gekost en daar krijg ik wel erg veel voldoening voor in de plaats.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Die 220 pk-er blijft toch wel goed aan de weg hoor, heeft nog niet gevlogen (alhoewel je soms die indruk krijgt) en ik hoop dat dat zo blijft!
Je moet die M530 eens proberen het geeft een appart gevoel, Godfried.
Ik blijf het herhalen, het is ver van een goede wagen maar hij heeft iets wat erg veel genoegen schept. Je hebt al een pracht van een Bagheera, daarnaast een M530 zou toch tof zijn?

Je moet die M530 eens proberen het geeft een appart gevoel, Godfried.
Ik blijf het herhalen, het is ver van een goede wagen maar hij heeft iets wat erg veel genoegen schept. Je hebt al een pracht van een Bagheera, daarnaast een M530 zou toch tof zijn?
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Paul, ik merk aan je de M530 heeft je hart gestolen.Dit zal ook wel zijn reden hebben.Bij de volgende gelegenheid wil ik hem beter leren kennen.Pas op! Moet er ergens een M530 te koop staan dan ga ik misschien eens kijken.Het hart beslist soms sneller dan het verstand. Het zal dan geel worden.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 71
- Joined: Mon Mar 01, 2004 12:07 am
- Location: elewijt
wek mannen
deze staat op 2dehands.nl
http://auto.2dehands.nl/markt/auto/matr ... matra.html
Misschien ben je er iets mee.
greets robin
deze staat op 2dehands.nl
http://auto.2dehands.nl/markt/auto/matr ... matra.html
Misschien ben je er iets mee.
greets robin
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
Heb een mailtje gestuurd, om fotos gevraagd en de kleur van het 5500? exemplaar.
Je kan hier tussendoor eens gaan kijken er staan regelmatig exemplaren op.
Alleen die Fransmannen reageren niet altijd op een vraag vanuit Belgi?.
Met ??n op drie ben ik al tevreden.
Ben hier ook regelmatig gaan kijken om een onderdelen donor, als er dan eentje is die mij bevalt dan krijg ik eigenlijk nooit antwoord.
Je kan hier tussendoor eens gaan kijken er staan regelmatig exemplaren op.
Alleen die Fransmannen reageren niet altijd op een vraag vanuit Belgi?.
Met ??n op drie ben ik al tevreden.
Ben hier ook regelmatig gaan kijken om een onderdelen donor, als er dan eentje is die mij bevalt dan krijg ik eigenlijk nooit antwoord.
- brammozz
- Posts: 56
- Joined: Fri Jun 17, 2005 10:44 pm
- Location: Wingene
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb deze M530 ook gezien.De prijs is nu al 4500 euro en dan nog een totale restauratie daar ga ik me niet aan begeven.Ik blijf mijn bagheera trouw en ga het interieur aanpassen.Dit moet volledig in het groen worden.Mijn bagheera was origineel goudbruin dus met een bruin interieur.Dit moet een groen worden.Ik heb al bepaalde onderdelen liggen.Sommige stukken zijn beschadigd en deze moet ik opnieuw gaan zoeken.
Ludo, dit is een z??r mooie M530 ??ntje om van te dromen.Wie weet vroeg of laat misschien!
Ludo, dit is een z??r mooie M530 ??ntje om van te dromen.Wie weet vroeg of laat misschien!

Matra Bagheera S - 1977