6 X ?
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 40
- Joined: Sun Jan 18, 2009 11:14 am
Niet alleen voor Matra
Ooit was ik eigenaar van deze
Buick 1991 ( enig in de wereld )
Buick 1991 ( enig in de wereld )
- Attachments
-
- e74bad08c8.jpg (290.44 KiB) Viewed 13571 times
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Categorie custom-cars...
...heb deze creatie al en keer eerder ergens op het net gezien.
Ben blij dat er maar 1 van op de wereld is, dit ding is echt een samenraapsel van bouwstijlen die 50 jaar uit elkaar liggen.
Ziet er wel netjes afgewerkt uit, maar het past totaal niet bij elkaar.

Ben blij dat er maar 1 van op de wereld is, dit ding is echt een samenraapsel van bouwstijlen die 50 jaar uit elkaar liggen.
Ziet er wel netjes afgewerkt uit, maar het past totaal niet bij elkaar.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 40
- Joined: Sun Jan 18, 2009 11:14 am
Geen Aprilgrap
Deze wagen werd in 1991 door Buick zelf gemaakt op bestelling van de Dubai?se prins al Maktoum .
Deze wagen toen werd verkocht voor 80 000 $ . ( Wat een massa geld was ) .
Hij wordt de Buick opera deluxe III genoemd en was voor die tijd voorzien met snufjes die hedendaagse topwagens maar zelden hebben .
Hij is uniek in zijn soort , maar toch heel moeilijk verkoopbaar .
Zo zie je maar dat een enig exemplaar niet altijd de jackpot vertegenwoordigd .
Toch ben ik ervan overtuigd dat vroeg of ( eerder ) laat deze wagen een fortuin zal opbrengen .
Nog 30 jaar geduld dacht ik dan , maar dit is tijd die ik niet meer heb !!!
Dus maar verkocht .
Deze wagen werd in 1991 door Buick zelf gemaakt op bestelling van de Dubai?se prins al Maktoum .
Deze wagen toen werd verkocht voor 80 000 $ . ( Wat een massa geld was ) .
Hij wordt de Buick opera deluxe III genoemd en was voor die tijd voorzien met snufjes die hedendaagse topwagens maar zelden hebben .
Hij is uniek in zijn soort , maar toch heel moeilijk verkoopbaar .
Zo zie je maar dat een enig exemplaar niet altijd de jackpot vertegenwoordigd .
Toch ben ik ervan overtuigd dat vroeg of ( eerder ) laat deze wagen een fortuin zal opbrengen .
Nog 30 jaar geduld dacht ik dan , maar dit is tijd die ik niet meer heb !!!
Dus maar verkocht .
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Smaken verschillen nu eenmaal, het is maar net op wat voor een manier je op wilt vallen of welke uitstraling je jezelf aan wilt meten.
Mijn eigen dagelijkse vervoer en speelobject is ook redelijk uniek in de wereld, ik heb hem zelf zo verbouwd en aangepast aan mijn eigen eisen en wensen.
En dat kostte mij wel een heel stuk minder...

Suzuki SJ413 lange wielbasis.
Verbouwd tot pick-up, 35cm verhoogd, bredere assen eronder en de gehele aandrijflijn aangepast voor zwaar offroad-gebruik.
Ben er al 16 jaar en 324000km heel blij mee. (alleen dat drankgebruik van gemiddeld 1:6 is iets minder
...)
Mijn eigen dagelijkse vervoer en speelobject is ook redelijk uniek in de wereld, ik heb hem zelf zo verbouwd en aangepast aan mijn eigen eisen en wensen.
En dat kostte mij wel een heel stuk minder...

Suzuki SJ413 lange wielbasis.
Verbouwd tot pick-up, 35cm verhoogd, bredere assen eronder en de gehele aandrijflijn aangepast voor zwaar offroad-gebruik.

Ben er al 16 jaar en 324000km heel blij mee. (alleen dat drankgebruik van gemiddeld 1:6 is iets minder

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dat mag je wel zeggen dat deze wagen uniek is. We zullen maar niet vragen hoeveel tijd en geld dit gekoste heeft!! Maar voor een hobby mag het iets kosten, zolang je er maar plezier aan beleeft.
In Belgi? is dat ombouwen niet mogelijk, hier doen ze nog al moeilijk zelfs een andere motor mag niet.
In Belgi? is dat ombouwen niet mogelijk, hier doen ze nog al moeilijk zelfs een andere motor mag niet.

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
De kosten zullen je hard meevallen.
Het meeste is gebaseerd op originele Suzuki-onderdelen met home-made aanpassingen van de oud-ijzerstapel.
Zo af en toe haal ik een rijdende sloper uit duitsland, dan ben ik voor 300 euri weer voorzien van een berg reserve-onderdelen.
En wat de tijd betreft, deze wagens kun je voor 70% repareren/demonteren met sleuteltje 13 en een sterschroevendraaier.
Motorwissel in 4 uur, as vervangen 3 uur, andere carrosserie op een chassis zetten 1 dag.
Gaat dus wel een stuk sneller als bij een Matra.
In Belgi? zal deze wagen zo inderdaad nooit op kenteken kunnen komen.
Maar ik moet hierbij gelijk ook vermelden dat niet alles hier ook legaal kan en mag.
Als de verkeersinspectie deze wagen eens goed onder de loep neemt loop ik hier ook het risico dat mijn kenteken in beslag genomen wordt en dat de auto opnieuw bij Rijksdienst Wegverkeer gekeurd moet worden om alle aanpassingen legaal te krijgen...
Maar de afgelopen 10 jaren is het altijd nog goed gegaan. (al sta je soms wel 2 uur te discusseren als je aangehouden wordt....
)
Het meeste is gebaseerd op originele Suzuki-onderdelen met home-made aanpassingen van de oud-ijzerstapel.
Zo af en toe haal ik een rijdende sloper uit duitsland, dan ben ik voor 300 euri weer voorzien van een berg reserve-onderdelen.
En wat de tijd betreft, deze wagens kun je voor 70% repareren/demonteren met sleuteltje 13 en een sterschroevendraaier.
Motorwissel in 4 uur, as vervangen 3 uur, andere carrosserie op een chassis zetten 1 dag.
Gaat dus wel een stuk sneller als bij een Matra.

In Belgi? zal deze wagen zo inderdaad nooit op kenteken kunnen komen.
Maar ik moet hierbij gelijk ook vermelden dat niet alles hier ook legaal kan en mag.
Als de verkeersinspectie deze wagen eens goed onder de loep neemt loop ik hier ook het risico dat mijn kenteken in beslag genomen wordt en dat de auto opnieuw bij Rijksdienst Wegverkeer gekeurd moet worden om alle aanpassingen legaal te krijgen...
Maar de afgelopen 10 jaren is het altijd nog goed gegaan. (al sta je soms wel 2 uur te discusseren als je aangehouden wordt....

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Dag muddy bandit, ik heb er ook zo ene gehad vraag het maar aan godfried hij heeft al de fotos gezien .Ik had er 5 stuks van gekocht
voor onderdelen.Als godfried de fotos op het forum wil zetten dan kan je hem eens zien daar heb ik 3 jaar aan gewerkt.
Ik heb hem ook weggedaan door die kut keuring altijd een probleem
mee gehad. Ik heb hem met spijt in het hart weggedaan.
grt harry de matra.
voor onderdelen.Als godfried de fotos op het forum wil zetten dan kan je hem eens zien daar heb ik 3 jaar aan gewerkt.
Ik heb hem ook weggedaan door die kut keuring altijd een probleem
mee gehad. Ik heb hem met spijt in het hart weggedaan.
grt harry de matra.