Project Djet.
- Paul
Project Djet.
OK er is wat gegrapt en ge?nsinueerd.
Maar nu meen ik het, het is misschien utopie maar ik zie het wel.
Mijn voorstel, er moet en er zal een Djet rijden, binnen de club.
Mij is het er niet onmiddellijk om te doen een persoonlijke Djet te bezitten!
Als ik er al eens kan in rijden ben ik al tevreden. Mogelijk gaat het dan over of het wordt dan erger??.
Ik wil tijd en energie in een Djet steken.
Zulk een project zal niet glad verlopen en daarom wil ik de mogelijk gegadigden er ook op kunnen aanspreken, discussi?ren, argumenteren en ruzi?n maar dat ?MOET? kunnen.
En, Jaloezie is voor doetje!!!! Anders is het nu al verloren.
Wie ?niets? doet komt nergens.
Maar nu meen ik het, het is misschien utopie maar ik zie het wel.
Mijn voorstel, er moet en er zal een Djet rijden, binnen de club.
Mij is het er niet onmiddellijk om te doen een persoonlijke Djet te bezitten!
Als ik er al eens kan in rijden ben ik al tevreden. Mogelijk gaat het dan over of het wordt dan erger??.
Ik wil tijd en energie in een Djet steken.
Zulk een project zal niet glad verlopen en daarom wil ik de mogelijk gegadigden er ook op kunnen aanspreken, discussi?ren, argumenteren en ruzi?n maar dat ?MOET? kunnen.
En, Jaloezie is voor doetje!!!! Anders is het nu al verloren.
Wie ?niets? doet komt nergens.
-
Paul
Een uitstekend id??,maar hoe zal het praktisch verlopen ?
- aankoop (er lopen er echt niet veel meer en de prijs voor een djet is ook niet van de poes)Maar wij kunnen met zijn allen zoeken.
- waar zal de Djet gestald worden om eventueel te restaureren ?(afstanden)
- en wie is geinteresseerd in het Djet id?
Een uitstekend id??,maar hoe zal het praktisch verlopen ?
- aankoop (er lopen er echt niet veel meer en de prijs voor een djet is ook niet van de poes)Maar wij kunnen met zijn allen zoeken.
- waar zal de Djet gestald worden om eventueel te restaureren ?(afstanden)
- en wie is geinteresseerd in het Djet id?
- Paul
Dat bedoel ik met dit item "vragen en nog eens vragen" en dat is ook de bedoeling, die heb ik ook, zo kan alles gebundeld worden en leid dit mogelijk tot resultaat.
Het is niet mijn bedoeling op alles een antwoord te hebben maar gezamelijk naar mogelijkheden en antwoorden te zoeken.
De een kan dit en de andere kan dat en zo lukt het misschien toch.
Ik heb het reeds gemeld, het is mogelijk te ver gezocht maar ik waag de gok.
Ik weet dat er al een Djet in de club is en die mag zich ook kandidaat stellen.
Als je mensen bundeld krijg je soms gedonder en soms ook resultaten.
Als eenzaat een dergelijk project aanpakken is ook niet zo eenvoudig en na een tijd mogelijk demotiveend, enz.......
Aankoop: er duikt wel eentje op
Stalling: 't ja, geen idee we zien wel, dat kan niet het grootste probleem zijn.
Afstanden: dat is een mogelijk probleem, maar er kan in een dergelijk geval gependeld worden. Een dergelijke wagen kan gedemonteerd worden en de losse componenten hoeven niet op ??n plaats te blijven.
Zal het makkelijk zijn, neen, maar dat hoeft ook niet, er moeten wel ge?nteresseerden zijn, d?t zou al een start zijn.
Het is niet mijn bedoeling op alles een antwoord te hebben maar gezamelijk naar mogelijkheden en antwoorden te zoeken.
De een kan dit en de andere kan dat en zo lukt het misschien toch.
Ik heb het reeds gemeld, het is mogelijk te ver gezocht maar ik waag de gok.
Ik weet dat er al een Djet in de club is en die mag zich ook kandidaat stellen.
Als je mensen bundeld krijg je soms gedonder en soms ook resultaten.
Als eenzaat een dergelijk project aanpakken is ook niet zo eenvoudig en na een tijd mogelijk demotiveend, enz.......
Aankoop: er duikt wel eentje op
Stalling: 't ja, geen idee we zien wel, dat kan niet het grootste probleem zijn.
Afstanden: dat is een mogelijk probleem, maar er kan in een dergelijk geval gependeld worden. Een dergelijke wagen kan gedemonteerd worden en de losse componenten hoeven niet op ??n plaats te blijven.
Zal het makkelijk zijn, neen, maar dat hoeft ook niet, er moeten wel ge?nteresseerden zijn, d?t zou al een start zijn.
-
- Paul
- GODFRIED
- Paul
Jouw mening Godfried, ja, je kan gelijk hebben.
Vrienden? Die kunnen wat hebben van mekaar.
Het enige waar ik echt bang voor ben is jaloersheid en eigenbelang.
Ik ga nu niet gelijk opgeven, nog wat vroeg h??
Eerlijk gezegd ben ik er echt bang van maar ik stel mij toch ter beschikking en ga niet wachten tot ik 90 ben en alles meen te weten.
Het is mogelijk een slappe koord om op te dansen en waarschijnlijk is er te veel zijwind om het veilig te doen, het is alvast een oefening.
Vrienden? Die kunnen wat hebben van mekaar.
Het enige waar ik echt bang voor ben is jaloersheid en eigenbelang.
Ik ga nu niet gelijk opgeven, nog wat vroeg h??
Eerlijk gezegd ben ik er echt bang van maar ik stel mij toch ter beschikking en ga niet wachten tot ik 90 ben en alles meen te weten.
Het is mogelijk een slappe koord om op te dansen en waarschijnlijk is er te veel zijwind om het veilig te doen, het is alvast een oefening.
-
-
-
-
-
-
-
Jammer dat niemand het originele chassis van zo'n djet kan opmeten, anders is het wel na te maken vermoed ik. Op een franse site van een djetclub stond eens een foto van een chassis en het leek nogal rechtoe rechtaan. Maar ja, er zijn zelfs geen papieren bij de kitcar,...
Alles is natuurlijk op te lossen.
Alles is natuurlijk op te lossen.
- GODFRIED
Het zijn niet alleen de papieren. Het chassis namaken zou wel geen probleem zijn maar de volledige ophanging! Waarschijnlijk gaan de aanbouwdelen ook niet van een djet zijn. Je hebt dan een auto die alleen het uiterlijke mee heeft en weinig waarde zal hebben. Je zult de ge?nvesteerde waarde nooit terug krijgen. De enigste oplossing is een wrak van een djet aankopen en deze opbouwen.
Matra Bagheera S - 1977
-
Ik heb toch even naar een franse club gemaild om meer info. Net zoals bij andere Matra's zullen ophanging, motoren ( velen monteerden voor klimkoersen en competities een R5 alpinemotor en R12 gordini 5bak ), (voorophanging is blijkbaar uitwisselbaar met Alpine renault ...) enz. wel uitwisselbaar zijn met andere auto's...
-
- Theo
-
- Vollegaaz