voorruit Avantime

Alle informatie over het restaureren en werken aan een Avantime
Post Reply
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

voorruit Avantime

Post by pete speed »

dikke pech gisteren, valt een klinker van de voor mij rijdende aanhanger en vliegt dwars door de voorruit van onze Avantime.
gelukkig niemand gewond, alleen veel glassplinters binnen.

Komt een groot probleem bij, want er zijn geen voorruiten voor de Avi meer te koop. Saint Gobin, de leverancier, wil er ook geen meer maken!
Betekent dus dat we er niet meer mee kunnen rijden en een andere auto moeten gaan kopen!

Weet iemand mogelijk ergens een voorruit voor de Avi te koop?
hoor graag,
The Pete
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Re: voorruit Avantime

Post by Muddy Bandit »

Probeer Olde Olthof Autoruiten eens, dit is een vrij grote toeleverancier voor oost Nederland en heeft veel op voorraad.
https://www.olde-olthof.nl/
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: voorruit Avantime

Post by ALAIN VAN AKEN »

Peter, de ruiten zonder verwarming zijn volgens mij wel te verkrijgen. Probleem is vooral de verwarmde ruiten zoals in je privilège.
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: voorruit Avantime

Post by elix »

In de Duitse Matraclub is Christian Hütter erg aktief met Avi's
Hij heeft schijnbaar ook nog veel onderdelen.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Murenanimal
Posts: 308
Joined: Fri Jul 03, 2015 3:29 pm
Location: Buurt van Antwerpen

Re: voorruit Avantime

Post by Murenanimal »

Hallo, Pete,
Heel erg van je voorruit, in België zit de herstelling ervan vervat in onze auto-verzekering.

Dan toch een oplossing voor de sleutel van de Avantime gevonden?
Excuseer me de vraag, maar hoe?

Anderzijds zijn er op de sloop geen voorruiten (als die kunnen gedemonteerd) te vinden?
In België kan je via een sloop-dealer de vraag stellen en dan gaat dat in hun netwerk helemaal rond.
O.a. Dejonghe in Deurne heeft zo’n systeem.

Groetjes
Guido
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Re: voorruit Avantime

Post by pete speed »

hallo Guido,
helaas is het met de sleutel niet gelukt, maar als het goed gaat , heb ik over 3 weken een nieuwe voorruit in de Avantime. Deze ruit komt uit Bretagne en was de enige die het bedrijf kon vinden. Ondertussen heb ik er zelf ook een gevonden in Duitsland, die nog € 200 goedkoper is, maar de verzekering wil per sé dat de firma Carglass de ruit er in zet en dus rijd ik de komende 3 weken niet, in totaal dus al 4 weken. Ze willen ook geen huurauto betalen en als ik toch voor de Duitse ruit kies, moet ik € 500 eigen risico betalen.
Zo'n voorruit kost € 1500, dus nooit met een sterretje rind blijven rijden, maar direct laten repareren, anders wordt het duur!
Je begrijpt wel , dat ik bij deze verzekeraar niet lang klant blijf., mooie spreuken tót er iets gebeurt!

Vandaag een rondje met de Murena S getoert, dat maakt de dag weer goed!
The Pete
GeorgeinBelgium
Posts: 190
Joined: Thu Sep 15, 2005 11:37 am
Location: Antwerpen

Re: voorruit Avantime

Post by GeorgeinBelgium »

2dehands voortuit "mogelijlk te vinden" bij Renault Hoboken, terug open vanaf maandag 11 mei.
2 x Avantime binnen ivm stukken. 03 828 73 58 tussen Hoboken en Hemiksem op N148.
Carglass? Ervaring met Avantime is zeer belangrijk. Alle andere stukken ivm het oude vooruit bijhouden, advies van verhalen vanuit Britse Avantime website.
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Re: voorruit Avantime

Post by pete speed »

De voorruit zit er gelukkig in en we kunnen weer bollen.
Helaas hebben ze bij het verwijderen van de oude ruit, de rechter dakstijlafdekking niet verwijderd, zodat deze nu ernstig beschadigd is en vernieuwd moet worden. Ook de koplampsproeier rechts is afgebroken omdat de monteur er met zijn werkkleding achter bleef hangen. Het wordt wel betaald, maar het schiet zo niet erg op. Heeft iemand zo'n sproeikop of raamstijl afdekking liggen, of weet iemand dit ergens te koop, dan verneem ik dit graag.
Heb ook flink aan de Murena 1.6 gesleuteld, maar dat post ik onder het Murenaforum.
The Pete
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Re: voorruit Avantime

Post by pete speed »

beide zaken zijn goed opgelost, door Autotaalglas.
Heb een nieuwe bekleDing én een nieuwe koplampsproeier, die laatste moet ik nog monteren, maar daarvoor moet ik de bumper er af halen, en dan kan ik ook het mistlampje vervangen.[
The Pete
Post Reply