Stil !! niet teveel reclame maken
- oetker
- Posts: 8115
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
http://www.auto55.be/retro/24527-waarom ... eker-wordt
link werkte niet
Maar nu waarom hij geen klassieker wordt.
Hij zal gekilled worden door zijn eigen elektronica.
Er zal niemand aan willen beginnen simpel omdat er te weinig van zijn.
De onderdelenvoorziening op dat punt zal mank gaan want die is wel specifiek Avantime.
Binnenkant ombouwen elektronisch tot Espace misschien.
Wie durft?
Herman
link werkte niet
Maar nu waarom hij geen klassieker wordt.
Hij zal gekilled worden door zijn eigen elektronica.
Er zal niemand aan willen beginnen simpel omdat er te weinig van zijn.
De onderdelenvoorziening op dat punt zal mank gaan want die is wel specifiek Avantime.
Binnenkant ombouwen elektronisch tot Espace misschien.
Wie durft?
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
- oetker
- Posts: 8115
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Met de Murena heb ik de elektronica zo goed als afgezworen.
Wat kleine optie's is wel leuk.
Zelf stem ik op Roy Giliaard van het UK gebeuren.
Die heeft jaren aan Espace en Avantime elektra gewerkt.
Hij is echt perfect op de hoogte van de materie.
Als het ergens vandaan kan komen is hij de man.
Groet Herman
Wat kleine optie's is wel leuk.
Zelf stem ik op Roy Giliaard van het UK gebeuren.
Die heeft jaren aan Espace en Avantime elektra gewerkt.
Hij is echt perfect op de hoogte van de materie.
Als het ergens vandaan kan komen is hij de man.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Ik vind dat verhaal van auto55.be wel erg rooskleurig. Het is zonder meer een stijlicoon en een bijzondere auto om te zien, maar verwacht niet dat je een klassieker in handen hebt in termen van waardestijging.
Ik heb de Avantime serieus overwogen als opvolger van de Murena en werd aan alle kanten gewaarschuwd dat je financieel leeg loopt op deze auto, is het niet aan vaste kosten (1700 kg kost nogal wat in belasting en verzekering) dan is het wel in onderhoud. De elektronica wordt niet eens genoemd als grootste probleem, het werken aan de mechanica is zeer arbeidsintensief. Had de Murena een distributieketting, de Avantime heeft echt een distributieriem die om de zoveel jaar of km vervangen moet worden: kassa.
Wat betreft de elektronica was een Avantime zeer vooruitstrevend. Alles zit immers aan elkaar geknoopt middels een CAN-bussysteem.
Roy was monteur bij Renault en heeft ontslag genomen omdat de kwaliteit hem te erg werd. Soms waren auto's nieuw in de showroom al defect. Inmiddels is er veel verbeterd bij Renault, maar de auto's van de periode 2001-2005 waren niet best qua afwerking. De Avantime is geen uitzondering.
Wat betreft het argument dat de onderdelen geen probleem zijn omdat onderhuids de auto gelijk is aan een Renault Espace, ja zo lust ik er ook nog wel eentje. Je weet dat ik de Murena (met nog steeds pijn in het hart) heb weggedaan en nu een "made in The Netherlands" Volvo 480 rijd. Die is gebaseerd op de Renault 9/11 met 1721cc F3N-motor en JC5-bak en de uiteindelijke doorontwikkeling van de motor (Volvo B20F = Renault F3R) is in de Mégane I en Laguna I terecht gekomen. Nou leuk dat ik voor een krukaspoelie bij de Renault-dealer terecht kan, en dat motorrevisie tot in lengte van jaren geen problemen op zal leveren. De rest is nog altijd uniek voor de auto en in het geval van de Nedcar-Volvo (10x zoveel gebouwd als de Avantime) zijn de onderdelen na 20 jaar gewoon op, er is niets meer op wat aftermarket spul na zoals draagarmen en stabilisatorstangen. Er is een plicht om alle onderdelen tot 10 jaar na einde productie ter beschikking te hebben, dat moment kwam voor de Volvo 400-serie in 2007. De Volvo-dealer kan mij nu alleen nog een oliefilter en een accu verkopen. Voor de Avantime is dat moment in 2013 geweest, en de carroseriegarantie loopt dit jaar af. Ik ben benieuwd wanneer bepaalde onderdelen kritisch gaan worden (eerst bij de dealer, daarna bij de specialisten) of inmiddels gewoon op zijn, net als de Murena-draagarmen destijds.
Ik heb de Avantime serieus overwogen als opvolger van de Murena en werd aan alle kanten gewaarschuwd dat je financieel leeg loopt op deze auto, is het niet aan vaste kosten (1700 kg kost nogal wat in belasting en verzekering) dan is het wel in onderhoud. De elektronica wordt niet eens genoemd als grootste probleem, het werken aan de mechanica is zeer arbeidsintensief. Had de Murena een distributieketting, de Avantime heeft echt een distributieriem die om de zoveel jaar of km vervangen moet worden: kassa.
Wat betreft de elektronica was een Avantime zeer vooruitstrevend. Alles zit immers aan elkaar geknoopt middels een CAN-bussysteem.
Roy was monteur bij Renault en heeft ontslag genomen omdat de kwaliteit hem te erg werd. Soms waren auto's nieuw in de showroom al defect. Inmiddels is er veel verbeterd bij Renault, maar de auto's van de periode 2001-2005 waren niet best qua afwerking. De Avantime is geen uitzondering.
Wat betreft het argument dat de onderdelen geen probleem zijn omdat onderhuids de auto gelijk is aan een Renault Espace, ja zo lust ik er ook nog wel eentje. Je weet dat ik de Murena (met nog steeds pijn in het hart) heb weggedaan en nu een "made in The Netherlands" Volvo 480 rijd. Die is gebaseerd op de Renault 9/11 met 1721cc F3N-motor en JC5-bak en de uiteindelijke doorontwikkeling van de motor (Volvo B20F = Renault F3R) is in de Mégane I en Laguna I terecht gekomen. Nou leuk dat ik voor een krukaspoelie bij de Renault-dealer terecht kan, en dat motorrevisie tot in lengte van jaren geen problemen op zal leveren. De rest is nog altijd uniek voor de auto en in het geval van de Nedcar-Volvo (10x zoveel gebouwd als de Avantime) zijn de onderdelen na 20 jaar gewoon op, er is niets meer op wat aftermarket spul na zoals draagarmen en stabilisatorstangen. Er is een plicht om alle onderdelen tot 10 jaar na einde productie ter beschikking te hebben, dat moment kwam voor de Volvo 400-serie in 2007. De Volvo-dealer kan mij nu alleen nog een oliefilter en een accu verkopen. Voor de Avantime is dat moment in 2013 geweest, en de carroseriegarantie loopt dit jaar af. Ik ben benieuwd wanneer bepaalde onderdelen kritisch gaan worden (eerst bij de dealer, daarna bij de specialisten) of inmiddels gewoon op zijn, net als de Murena-draagarmen destijds.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Het is een renault, die verdwijnen allemaal in tegenstelling tot Citroen
zoek maar eens naar een Renault r4, R25, Fuego, Espace 1-2-3 zelfs de 4 begint al dunnetjes te worden
Trouwens een R25 V6 Baccara type1 zoek ik al jaren, tevergeefs
zoek maar eens naar een Renault r4, R25, Fuego, Espace 1-2-3 zelfs de 4 begint al dunnetjes te worden
Trouwens een R25 V6 Baccara type1 zoek ik al jaren, tevergeefs
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986