Nieuw hier met een Avi 2.0 16v

Alle informatie over het restaureren en werken aan een Avantime
Post Reply
Daniell
Posts: 4
Joined: Tue Aug 26, 2014 9:11 am

Nieuw hier met een Avi 2.0 16v

Post by Daniell »

Hallo Matra lovers,

Ook ik ben over stag gegaan voor een Avantime, het is een Dynamic vanuit 2003 en als motor heeft hij de 2.0 16v turbo.

De wagen is dus van 2003 aangekocht en is dan tot 2012 bij zijn eerste eigenaar gebleven, man is nu met pensioen en wou na zijn activiteit als zelfstandige niet meer opdraaien voor het gulzige benzine verbruik van zijn Avi. circa 12 à 13L op 100km

De wagen werd verkocht aan een wat jonge kerel die er onmiddellijk een lpg installatie in heeft laten plaatsen en verder het onderhoud niet heeft gerespecteerd, zo is de wagen wat in de soep gedraaid en met er 2 jaar in de kofferbak een hond in te steken word de conditie van de wagen er niet beter op

Al bij al kon ik hem voor een prikje kopen ook al weet ik dat ik straks evenveel geld zal kwijt zijn dan van de eerste keer een duurdere te kopen.

Toen ik hem kocht had de wagen een lange lijst van mankementen, van wat begon met een batterij die stuk was en de uitlaat doormidden gebroken zijn we nu aan mogelijks het einde gekomen en dat is de motor die maar op 3 cilinders draaide. we hoopten dat het maar een bagatel was maar helaas niets is minder waar we dienen het volledige motorblok te reviseren, eerst nog naar andere opties gezocht zoals een Espace lll te kopen maar toch besloten om het originele blok te herstellen.

Ik probeer nog een foto te posten

Onder deze foto stond hij geadverteerd op Kapaza

Image

Zo staat hij er nu wat bij

Image
Daniell
Posts: 4
Joined: Tue Aug 26, 2014 9:11 am

Post by Daniell »

Image

Image
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Welkom op ons forum, blij om nog eens een extra AVI rijder te mogen begroeten.
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Wielen staan hem goed!
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
Daniell
Posts: 4
Joined: Tue Aug 26, 2014 9:11 am

Post by Daniell »

Hallo hier, ondertussen heb ik een 2de Avi kunnen aankopen, dit is ook een 2.0L turbo ik zag de kans schoon om deze uit Nederland te ontfutselen.

Heel wat onderdelen zullen over geplaatst worden naar mijn eerste Avi die ik wel op de baan ga zetten. De andere Avi is nog in beraad wat ik er aanvankelijk mee ga doen, houden voor wisselstukken of toch maar verkopen?
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Mocht je gaan slopen en delen verkopen dan hoor ik het graag. ;)
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
Post Reply