Avantime test

Alle informatie over het restaureren en werken aan een Avantime
Post Reply
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Avantime test

Post by jurgen M »

benny
Posts: 3827
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De Engelsen hebben een gloeiende hekel aan al wat Frans is. Maar!!! Zoals ze die wagen mishandeld hebben, moet je toch toegeven dat ze toch beter zijn dan de Britse wrakken.
jurgen M
Posts: 1114
Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am

Post by jurgen M »

benny wrote:De Engelsen hebben een gloeiende hekel aan al wat Frans is. Maar!!! Zoals ze die wagen mishandeld hebben, moet je toch toegeven dat ze toch beter zijn dan de Britse wrakken.
Kwam idd nog niet slecht uit de test. :wink:
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Zonde, zo een mooie wagen, zo behandelen. Shame on top gear.
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Post by Remco007 »

Gaaf zeg. 206 pK dat gaat niemand redden.
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
matra530lx
Posts: 489
Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
Location: 2220 Hallaar

Post by matra530lx »

Hadden ze zo maar een autoprogramma op onze Belgische zenders, ze kunnen hier van die Engelsmannen nog iets leren.
Wat betreft deze Avantime, komt hij er motorisch zeer goed uit na een deftige onderhoudsbeurt en na 135.000 miles, het toch nog presteren om 206 pk van de originele 210 pk op de vermogen bank te brengen, dat is toch dik in orde volgens mijn bescheiden mening.
Voor de rest zijn de meeste problemen aan deze wagens elektronica problemen en noem mij eens een merk van tegenwoordig dat hier geen last van heeft.
Voor de korte tijd dat ik er mee rij, kan ik deze wagen iedereen aanbevelen en voor ons Belgen natuurlijk in diesel versie, maar voor onze Nederlandse vrienden is dat dan weer de V6 en of 2.0 turbo uitvoering en dit dan wegens de hoge belastingen die op een diesel versie in Nederland geïnd worden.

Mvg,

Matra 530 Lx
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

De V6 rijdt ook echt lekker moet ik zeggen. Maar ik ben bang dat ik de 206pk momenteel niet meer tot mijn beschikking heb.

Wel leuk dat de heren van Top Gear de Avantime als een van de weinige auto's zien die ze allemaal mooi vinden. Hij stond op het coolbord overigens ook in de sectie "Sub-Zero"
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

Post by pete speed »

We hebben de Avantime V6 Privilége 6 jaar ; enige probleem was een koppelingsnemercilinder en 2 defecte bobines.
Wie er nog een wil hebben , nu is de tijd om een goed exemplaar te vinden,
ze zijn nog goedkoop en de meesten niet afgeragd

meet...
Last edited by pete speed on Thu Dec 30, 2010 11:21 am, edited 1 time in total.
The Pete
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

EVO10, dat was zeker te hoog gegrepen, kon je van bij aanvang al stellen.
Het zwaartepunt ligt veel te hoog en daar kan je niet erg veel aan wijzigen.
De uitrusting moet hij ook als ballast meezeulen, dat is wel een minpunt in deze energiebewuste tijden.
Toch vind ik het eindresultaat heel erg hoog voor een Luxe-cruser met cabrio allures.

Top-Gear moeten we zeker met een "korreltje" zout nemen. 8)
jo
Posts: 1524
Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
Location: Oelegem

Post by jo »

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
Post Reply