sleutels Avantime
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
sleutels Avantime
Hallo Matra-mannen
Iets geks aan de hand. De Avi reageerde niet meer op zijn sleutel(s) , maar ik kan haar wel openen met de slutel en gewoon starten. Dealer bezocht, specialist bezocht nóg een specialist bezocht, maar tevergeefs. Het blijkt dat de sleutels beide eenverschillende én verkeerde frequentie uitzenden, en de ontvanger daar niet meer op reageert. heb ondertussen van beide sleutels de knoopcellen ( 2016 ) vervangen, maar helpt niet.
Specialisten zeggen : nieuwe sleutels kopen ; incl inleren gaat dit ongeveer 350 euri voor 2 sleutels kosten .
Vraagje :
Heeft iemand nog een stel Avantime-sleutels ( zal wel niet ) liggen , die ik over kan nemen? het zijn éénknops Renault sleutels die veel gebruikt werden rond de millenniumperiode.
Hoor graag....
Iets geks aan de hand. De Avi reageerde niet meer op zijn sleutel(s) , maar ik kan haar wel openen met de slutel en gewoon starten. Dealer bezocht, specialist bezocht nóg een specialist bezocht, maar tevergeefs. Het blijkt dat de sleutels beide eenverschillende én verkeerde frequentie uitzenden, en de ontvanger daar niet meer op reageert. heb ondertussen van beide sleutels de knoopcellen ( 2016 ) vervangen, maar helpt niet.
Specialisten zeggen : nieuwe sleutels kopen ; incl inleren gaat dit ongeveer 350 euri voor 2 sleutels kosten .
Vraagje :
Heeft iemand nog een stel Avantime-sleutels ( zal wel niet ) liggen , die ik over kan nemen? het zijn éénknops Renault sleutels die veel gebruikt werden rond de millenniumperiode.
Hoor graag....
The Pete
- oetker
- Posts: 8115
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: sleutels Avantime
Hij slaat dus niet aan?
Ik zal even aan Peter hier vragen of die iets kan betekenen.
Die heeft een Snap-on waar die sleutels mee in kan leren, en daarmee diverse Peugeots met een Chinese sleutel weer op weg geholpen heeft.
De Chinezen zullen echter geen sleutels voor de Avi maken denk ik.
Het is op zich vreemd dat de ontvanger niet meer reageert op beide sleutels.
Ik denk eerder dat de computer moduul die dat regelt om zeep is en dan is het gedaan.
Ik zal even aan Peter hier vragen of die iets kan betekenen.
Die heeft een Snap-on waar die sleutels mee in kan leren, en daarmee diverse Peugeots met een Chinese sleutel weer op weg geholpen heeft.
De Chinezen zullen echter geen sleutels voor de Avi maken denk ik.
Het is op zich vreemd dat de ontvanger niet meer reageert op beide sleutels.
Ik denk eerder dat de computer moduul die dat regelt om zeep is en dan is het gedaan.
Last edited by oetker on Sat Jan 11, 2020 9:40 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8115
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: sleutels Avantime
Misschien hier is vragen.
http://www.ebaystores.co.uk/Auto-Moto-Kris-ltd
Als de sleutel defect is dan heb je een nieuwe transponder nodig en deze zou het wel is kunnen doen.
Dan moet de computer hem nog inleren.
Is soms nog wel is problematisch
https://www.ebay.co.uk/itm/Neu-ID46-Tra ... SwbP1agscG
http://www.ebaystores.co.uk/Auto-Moto-Kris-ltd
Als de sleutel defect is dan heb je een nieuwe transponder nodig en deze zou het wel is kunnen doen.
Dan moet de computer hem nog inleren.
Is soms nog wel is problematisch
https://www.ebay.co.uk/itm/Neu-ID46-Tra ... SwbP1agscG
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8115
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: sleutels Avantime
Ik heb dit met Peter hier is doorgesproken en die denkt dat 2 sleutels op verschillende frequenties een broodje aap is en dat denk ik ook.
Dat 1 sleutel defectt gaat is aan te nemen maar maar beide tegelijk, hmmmm.
Dan is eerder de computer defect.
We gaan er dan wel van uit dat de motor niet aanslaat maar wel start.
Mochten ze toch uitzonderlijk defect zijn dan heb je de programma chip nodig in de sleutel en dan opnieuw inleren.
Die schijnt gelijk te zijn aan de Laguna II (horen zeggen).
Er staat in Duitsland wel een Moduul te koop en er schijnt ook een gespecialiseerd bedrijf in Brabant te zitten maar heb Peter vergeten te vragen naar het adres.
Indien nodig laat maar weten.
Groet Herman
Dat 1 sleutel defectt gaat is aan te nemen maar maar beide tegelijk, hmmmm.
Dan is eerder de computer defect.
We gaan er dan wel van uit dat de motor niet aanslaat maar wel start.
Mochten ze toch uitzonderlijk defect zijn dan heb je de programma chip nodig in de sleutel en dan opnieuw inleren.
Die schijnt gelijk te zijn aan de Laguna II (horen zeggen).
Er staat in Duitsland wel een Moduul te koop en er schijnt ook een gespecialiseerd bedrijf in Brabant te zitten maar heb Peter vergeten te vragen naar het adres.
Indien nodig laat maar weten.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: sleutels Avantime
Ben al bij 4 bedrijven geweest ; wordt allemaal niets; de transponder zorgt er overigens voor dat ie start en is niet stuk, want hij start gewoon met de sleutel.
Het laatste bedrijf, waar ik vrijdag was, is gespecialiseerd in auto-electronica en dus ook sleutels. Men heeft van alles uitgelezen en komt tot dezelfde conclusie ; beide sleutels defect en er moeten nieuwe printplaatjes in ; die zijn echter voor de Avi niet meer te krijgen.
Advies :
probeer van een sloop Avi de sleutels te kopen en we programmeren deze in op jouw Avi; nou dat wordt zoeken , want ze zijn zeer dun gezaaid, ofwel onvindbaar. het zijn "eenknopssleutels" zoals ze dat noemen. Mogelijk dat ik een Laguna kan vinden maar die zenden op een andere frequentie uit. AVI 522 of 433 en andersom bij de Laguna en dat staat er niet op , dus blind zoeken.
Ben ondertussen al 4 dagen kwijt aan dit fenomeen en nog geen millimeter verder.
Zaterdag viel ook de Navi uit, dus ik denk dat het stil aan tijd wordt om hem maar op te ruimen, want als de electronica kuren begint te vertonen
wordt het een bodemloze put, vrees ik, en dat terwijl ie nog perfect start en rijdt. Ook ex- en interieur zijn nog mooi ; dus zonde om hem naar de sloop te brengen.
We zoeken nog maar even verder.
Het laatste bedrijf, waar ik vrijdag was, is gespecialiseerd in auto-electronica en dus ook sleutels. Men heeft van alles uitgelezen en komt tot dezelfde conclusie ; beide sleutels defect en er moeten nieuwe printplaatjes in ; die zijn echter voor de Avi niet meer te krijgen.
Advies :
probeer van een sloop Avi de sleutels te kopen en we programmeren deze in op jouw Avi; nou dat wordt zoeken , want ze zijn zeer dun gezaaid, ofwel onvindbaar. het zijn "eenknopssleutels" zoals ze dat noemen. Mogelijk dat ik een Laguna kan vinden maar die zenden op een andere frequentie uit. AVI 522 of 433 en andersom bij de Laguna en dat staat er niet op , dus blind zoeken.
Ben ondertussen al 4 dagen kwijt aan dit fenomeen en nog geen millimeter verder.
Zaterdag viel ook de Navi uit, dus ik denk dat het stil aan tijd wordt om hem maar op te ruimen, want als de electronica kuren begint te vertonen
wordt het een bodemloze put, vrees ik, en dat terwijl ie nog perfect start en rijdt. Ook ex- en interieur zijn nog mooi ; dus zonde om hem naar de sloop te brengen.
We zoeken nog maar even verder.
The Pete
- oetker
- Posts: 8115
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: sleutels Avantime
Dat is het probleem van electronica, het verouderd en verandert dan in chemische samenstelling .
Bij de analoge electronica is dat nog wel op te vangen door componenten te vervangen.
Ik heb laatst voor mezelf nog een Akai bandrecorder gereviseerd.
Daar heb ik alle elco's, transistoren, en veel andere onderdelen van vernieuwd.
Het resultaat is er naar, hij speelt als een nieuwe maar een pak werk.
Bij digitale electronica werk je echter veel met geheugen en sturingen die digitaal geïmplanteerd zijn.
Dat is al een beetje een schimmig gebied en de programmatuur is bij de meeste bedrijven niet beschikbaar, ofwel min of meer geheim.
Nou kun je wel eea met een spectrum analyzer uitlezen. maar dan ben je bezig met reverse engineering.
Voor de Avi zal weinig beschikbaar komen gezien het lage aantal verkochte wagens.
Triest maar het is niet anders en het zal niet meevallen de Avi's op de weg te houden in de future alhoewel er altijd wel iemand opstaat om er iets aan te proberen.
Herman
Bij de analoge electronica is dat nog wel op te vangen door componenten te vervangen.
Ik heb laatst voor mezelf nog een Akai bandrecorder gereviseerd.
Daar heb ik alle elco's, transistoren, en veel andere onderdelen van vernieuwd.
Het resultaat is er naar, hij speelt als een nieuwe maar een pak werk.
Bij digitale electronica werk je echter veel met geheugen en sturingen die digitaal geïmplanteerd zijn.
Dat is al een beetje een schimmig gebied en de programmatuur is bij de meeste bedrijven niet beschikbaar, ofwel min of meer geheim.
Nou kun je wel eea met een spectrum analyzer uitlezen. maar dan ben je bezig met reverse engineering.
Voor de Avi zal weinig beschikbaar komen gezien het lage aantal verkochte wagens.
Triest maar het is niet anders en het zal niet meevallen de Avi's op de weg te houden in de future alhoewel er altijd wel iemand opstaat om er iets aan te proberen.
Herman
- Attachments
-
- P1090625.JPG (167.12 KiB) Viewed 30286 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
-
- Posts: 4
- Joined: Mon Feb 10, 2020 11:33 pm
Re: sleutels Avantime
Ik heb een goed adres voor zeer betaalbare nieuwe sleutelkaarten, klaar terwijl u wacht;
Meesters Sleutelservice Stationsplein te Almere.
Minder dan 100€ voor een sleutelkaart, en de tweede kost dan nog minder als je die gelijk laat programmeren.
Meesters Sleutelservice Stationsplein te Almere.
Minder dan 100€ voor een sleutelkaart, en de tweede kost dan nog minder als je die gelijk laat programmeren.
- oetker
- Posts: 8115
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: sleutels Avantime
Het zal niet eenvoudig worden.
Ik was vandaag op een beurs in Gorinchem waar een specialist op dat gebied zit.
Daar gevraagd of er mogelijkheden voor de Avantime ware.
Hij vertelde me dat ze er aan werken maar dat het een appart geval was.
Net zo als alles aan Matra eigenlijk
Ik was vandaag op een beurs in Gorinchem waar een specialist op dat gebied zit.
Daar gevraagd of er mogelijkheden voor de Avantime ware.
Hij vertelde me dat ze er aan werken maar dat het een appart geval was.
Net zo als alles aan Matra eigenlijk
- Attachments
-
- WP_20200211_16_43_36_Rich.jpg (229.95 KiB) Viewed 29848 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 342
- Joined: Fri Jul 03, 2015 3:29 pm
- Location: Buurt van Antwerpen
Re: sleutels Avantime
Ik ben een nieuwsgierig aagje en vroeg me af of het sleutelprobleem intussen kon opgelost worden?
En zo ja hoe gedaan?
En zo ja hoe gedaan?
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: sleutels Avantime
niet opgelost, heb een sleutel opgestuurd naar een bedrijf in Enschede en die reageren nergens meer op, dus die ben ik kwijt.
Een andere ""specialist "" die een hele lading oude Renault-computers heeft, wil het dashboard eruit slopen om de ontvanger te lokaliseren, en daar heb ik ook geen zin in.
We hebben besloten de Avantime stil te zetten en aan onze oldtimercollectie toe te voegen en een andere auto te gaan kopen; tot .dan sluit ik hem / haar met de sleutel gewoon in het slot.
Overigens de Murena S gaat ons waarschijnlijk binnenkort verlaten, naar een liefhebber in Zweden.
Een andere ""specialist "" die een hele lading oude Renault-computers heeft, wil het dashboard eruit slopen om de ontvanger te lokaliseren, en daar heb ik ook geen zin in.
We hebben besloten de Avantime stil te zetten en aan onze oldtimercollectie toe te voegen en een andere auto te gaan kopen; tot .dan sluit ik hem / haar met de sleutel gewoon in het slot.
Overigens de Murena S gaat ons waarschijnlijk binnenkort verlaten, naar een liefhebber in Zweden.
The Pete
-
- Posts: 342
- Joined: Fri Jul 03, 2015 3:29 pm
- Location: Buurt van Antwerpen
Re: sleutels Avantime
Pete,
Ga je geen spijt hebben van de S?
Het blijft toch een hartstikke mooie auto om naar te kijken en om mee rond te rijden.
Was er in Frankrijk geen interesse voor wederimport? Vanuit de clubs?
Maar eender hoe, jou auto, jij beslist...
P.s.: was ook aan het uitkijken voor een gunstige Avantime, maar ik twijfel nu door het verhaal van jou te lezen
Groetjes Guido
Ga je geen spijt hebben van de S?
Het blijft toch een hartstikke mooie auto om naar te kijken en om mee rond te rijden.
Was er in Frankrijk geen interesse voor wederimport? Vanuit de clubs?
Maar eender hoe, jou auto, jij beslist...
P.s.: was ook aan het uitkijken voor een gunstige Avantime, maar ik twijfel nu door het verhaal van jou te lezen
Groetjes Guido
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: sleutels Avantime
Ja Guido, zeker zal ik er spijt van krijgen, maar beter gehad en van genoten, als van gedroomd en nooit gehad. Heb de afgelopen 26 jaar veel plezier van het karretje gehad, maar er staan nog een paar Matra's in mijn schuurtje, die ook leuk zijn.
Ik bied geen auto's meer op fora aan, daar gebruik ik mijn eigen kanalen voor.
Dat heb ik met een andere S een paar jaar geleden wel gedaan, maar dat doe ik nooit weer.
Gelukkig is deze eerste S naar een échte liefhebber in Engeland gegaan en daar uitgeroepen tot mooiste Murena van de UK. Op de meeste fora ( niet Matramania!) zitten alleen maar bandentrappers en andere "liefhebbers" zonder geld, die ongezien van alles op de wagen aan te merken hebben.Er was zelfs een kenner bij die op afstand zéker wist dat het geen S was, omdat zij van bouwjaar 1983 was!
Goede en mooie auto's kosten geld en een goede restauratie ook. Ik restaureer al old- en youngtimers vanaf 1970 en weet wat een goede restauratie kost, anders vraag Henk met zijn prachtige M530 en Fiat x1/9 maar eens.
De meeste lui op deze fora kunnen het, óf niet betalen of kopen liever een werkhuis om zelf op te kalefateren.
Helaas verdwijnen de mooiste auto's zo wel uit Nederland, maar het is niet anders.
Ik bied geen auto's meer op fora aan, daar gebruik ik mijn eigen kanalen voor.
Dat heb ik met een andere S een paar jaar geleden wel gedaan, maar dat doe ik nooit weer.
Gelukkig is deze eerste S naar een échte liefhebber in Engeland gegaan en daar uitgeroepen tot mooiste Murena van de UK. Op de meeste fora ( niet Matramania!) zitten alleen maar bandentrappers en andere "liefhebbers" zonder geld, die ongezien van alles op de wagen aan te merken hebben.Er was zelfs een kenner bij die op afstand zéker wist dat het geen S was, omdat zij van bouwjaar 1983 was!
Goede en mooie auto's kosten geld en een goede restauratie ook. Ik restaureer al old- en youngtimers vanaf 1970 en weet wat een goede restauratie kost, anders vraag Henk met zijn prachtige M530 en Fiat x1/9 maar eens.
De meeste lui op deze fora kunnen het, óf niet betalen of kopen liever een werkhuis om zelf op te kalefateren.
Helaas verdwijnen de mooiste auto's zo wel uit Nederland, maar het is niet anders.
Last edited by pete speed on Sun May 10, 2020 10:04 pm, edited 2 times in total.
The Pete
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Re: sleutels Avantime
Kun je dan geen sleutel van een Twingo aanpassen? lijkt me zowat hetzelfde.pete speed wrote: ↑Thu Jan 09, 2020 6:42 pm het zijn éénknops Renault sleutels die veel gebruikt werden rond de millenniumperiode.
Hoor graag....
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: sleutels Avantime
hallo Jo,
die tip kreeg ik ook al eerder; maar werkt volgens de "dEskundigen" niet. Enige (kostbare) optie is alles vervangen : zenders en ontvanger.
die tip kreeg ik ook al eerder; maar werkt volgens de "dEskundigen" niet. Enige (kostbare) optie is alles vervangen : zenders en ontvanger.
The Pete
- oetker
- Posts: 8115
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: sleutels Avantime
Tja, digitale technieken hebben absoluut een houdbaarheidsdatum en je maakt soms rare dingen mee.
Zo heb ik laatst een Berlingo geresetted met een Delphi uitlezer programmer.(€4500).
Er was een foutmelding op de brandstof niveau regeling sensor in de tank.
Deze vervangen en de computer op dat punt een reset gegeven.
De auto sloeg onmidelijk af en wilde niet meer starten.
Dezelfde foutmeting kwam naar voren.
Uireindelijk hebben we computer, contactslot en systeem beveiliging regel module compleet moeten vervangen.
Voor € 1500 was het klaar als dat nieuw spul was geweest,
We hebben er een Berlingo voor gesloopt.
Die had €125 sloopwaarde.
Nieuw probleem onlangs daar in opgedoken.
De km teller wil alleen maar mijlen aangeven.
Welkom in de Franse digitale wereld.
Moraal van dit verhaal.
Je vindt echt geen sloop avantime voor €125,- en hoelang zal een gebruikte computer goed blijven?
Murena motor inbouwen? die is nog analoog.
Beetje een doom scenario voor de Avantime.
Als de support van de fabriek niet meer is dan sterft hij met de computer uitval.
Er zijn absoluut creatieve geesten die hier waarschijnlijk mee aan de gang gaan.
Dat zal dan een compleet nieuw ontwerp worden will je de moderne materialen gebruiken.
Dan moet je eerst nog is alle digitale gegevens vinden om het op te bouwen en daar zit hem nou net de kneep.
Dat is allemaal geheim en alleen door reverse enginering uit te vogelen.
Renault zit echt niet te springen de technische gegevens van zijn beveiligings systeem vrij te geven.
Vandaar dat het moeilijk is.
Zo heb ik laatst een Berlingo geresetted met een Delphi uitlezer programmer.(€4500).
Er was een foutmelding op de brandstof niveau regeling sensor in de tank.
Deze vervangen en de computer op dat punt een reset gegeven.
De auto sloeg onmidelijk af en wilde niet meer starten.
Dezelfde foutmeting kwam naar voren.
Uireindelijk hebben we computer, contactslot en systeem beveiliging regel module compleet moeten vervangen.
Voor € 1500 was het klaar als dat nieuw spul was geweest,
We hebben er een Berlingo voor gesloopt.
Die had €125 sloopwaarde.
Nieuw probleem onlangs daar in opgedoken.
De km teller wil alleen maar mijlen aangeven.
Welkom in de Franse digitale wereld.
Moraal van dit verhaal.
Je vindt echt geen sloop avantime voor €125,- en hoelang zal een gebruikte computer goed blijven?
Murena motor inbouwen? die is nog analoog.
Beetje een doom scenario voor de Avantime.
Als de support van de fabriek niet meer is dan sterft hij met de computer uitval.
Er zijn absoluut creatieve geesten die hier waarschijnlijk mee aan de gang gaan.
Dat zal dan een compleet nieuw ontwerp worden will je de moderne materialen gebruiken.
Dan moet je eerst nog is alle digitale gegevens vinden om het op te bouwen en daar zit hem nou net de kneep.
Dat is allemaal geheim en alleen door reverse enginering uit te vogelen.
Renault zit echt niet te springen de technische gegevens van zijn beveiligings systeem vrij te geven.
Vandaar dat het moeilijk is.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Re: sleutels Avantime
Bij PSA kun je enkel met een lexia aan de slag. Bij Saab is dat Tech 2. Leuk als je een dure alleskunner hebt waar je dan bijgevolg enkel het toerental mee kunt kijken. Bij Saab is het geen probleem je kunt gewoon nergens in, bij PSA wel maar dan gaat de auto kuren verkopen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8115
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Re: sleutels Avantime
In de wandelgangen wat info opgevange.
Hier voor wat het waard is.
De Avantime heeft iets eigenaardigs in het sleutelgebeuren, helemaal Matrawaardig, off standaard dus.
De sloten hebben inderdaad eigen codes,
Elke keer als je de deuren sluit wordt een nieuwe PLIP code gegenereerd in die sleutel.
Als je nu een tijdje (zeg 3 maanden) een sleutel niet gebruikt dan is de code zo ver weg dat die sleutel het niet meer doet.
Er zijn manieren om de zaak terug aan het werk te krijgen maar dat is voorbehouden aan de specialisten.
Zelfde systeem zit ook in de Espace III
Neem is contact met Roy Gilliaard.
Hij weet meer over dit systeem.
roy@matraclub.org.uk
Hier voor wat het waard is.
De Avantime heeft iets eigenaardigs in het sleutelgebeuren, helemaal Matrawaardig, off standaard dus.
De sloten hebben inderdaad eigen codes,
Elke keer als je de deuren sluit wordt een nieuwe PLIP code gegenereerd in die sleutel.
Als je nu een tijdje (zeg 3 maanden) een sleutel niet gebruikt dan is de code zo ver weg dat die sleutel het niet meer doet.
Er zijn manieren om de zaak terug aan het werk te krijgen maar dat is voorbehouden aan de specialisten.
Zelfde systeem zit ook in de Espace III
Neem is contact met Roy Gilliaard.
Hij weet meer over dit systeem.
roy@matraclub.org.uk
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Re: sleutels Avantime
Thnx Herman, ik ga er achteraan, want het is knap lastig met de sleutel, en de misses vint het ook niks.
The Pete