Bestellen van onderdelen uit de clubstock van MatraMania.

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Bestellen van onderdelen uit de clubstock van MatraMania.

Post by GODFRIED »

Beste Matravrienden,


Sinds zondag 10/12/06 ben ik in het bezit van de clubstock van MatraMania.

Ik heb mij vrijwillig aangegeven om deze functie uit te voeren.
De onderdelen in de clubstock zijn alleen voor clubleden en onmiddellijk beschikbaar.

Wat mogen jullie van mij verwachten! Ik zal al het nodige doen om het onderdeel dat jullie via E-mail aanvragen zo vlug mogelijk bij jullie thuis te bezorgen. Dit kan met de post of indien jullie dit wensen kan het onderdeel bij mij afgehaald worden. Het is ook mogelijk om de onderdelen tijdens een rondrit, vergadering of de nieuwjaarsreceptie te ontvangen. Laat me op tijd weten als ik onderdelen moet mee brengen. Indien jullie een grote beurt plannen zorg dan dat jullie de onderdelen al thuis hebben. Ik heb het dan over filters remblokken enz.
Samen met de voorzitter en het bestuur zijn we overeen gekomen om de clubstock uit te breiden. De bedoeling is dat ieder clublid vlot aan onderdelen kan geraken. Indien jullie ergens onderdelen te koop zien die interessant zijn om in de clubstock op te nemen! Laat het ons dan weten.
De afgehaalde onderdelen dienen contant betaalt te worden. De onderdelen geleverd via de post worden betaalt voor de verzending. Bij bestelling geef ik jullie de nodig instructies om te betalen. Als deze betaling gebeurd met PC banking is er weinig vertraging.
U zult van mij altijd een bevestiging krijgen als ik een aanvraag voor onderdelen binnen krijg.
Als deze onderdelen niet leverbaar zijn uit de clubstock wordt de aanvraag doorgestuurd naar Alain .
Na een jaar komt het bestuur terug bij elkaar en maken we een evaluatie. Indien jullie verbeteringen of suggesties hebben laat het weten.
Groetjes, Godfried :wink:

Om familiale redenen is de zondag een rustdag en zal ik niet van dienst zijn.

Ik ben steeds te bereiken op mijn E-mail adres. friematra@hotmail.com. Of via een PM op het forum.
Last edited by GODFRIED on Thu May 15, 2008 1:36 pm, edited 1 time in total.
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Zo Godfried, het twee lid van het bestuur is voorgesteld.
Bart als meetingverantwoordelijke
Godfried als onderdelenverantwoordelijke
Godfried is al jaren bij de club, en ware Matrafreak in hart en nieren.
Hebben jullie onderdelen nodig laat het hem gerust weten, ik zal Godfried in zijn functie met raad en daad bijstaan.
Godfried suc6
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alain

Is de stofhoes voor de M530 reeds opgestuurd ?

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,
Spijtig een stofhoes voor een M530 is er niet in de clubstock.
Maar dit gaat veranderen in de toekomst. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Godfried

Alain zou ??n stofhoes bestellen,als die past zou hij een tweede bestellen en ook enkele voor in stock te nemen.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Klopt Jules ik heb er 1 besteld. Als ik ze aankrijg stuur ik ze je onmiddelijk op en kunnen er enkele in stock genomen worden. Ik informeer morgen nog eens.
benny
Posts: 3844
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Zou deze gewrichten interessant zijn voor de club?

http://cgi.benl.ebay.be/Talbot-Horizon- ... dZViewItem
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Benny,
Het probleem is dat ik niet weet aan welke prijzen Alain zijn onderdelen kan kopen.

Ik had deze onderdelen ook in het oog en heb al een bod gedaan maar ben overboden. Ik wacht nog wat met een nieuw bod te doen.

Alain kan ik aan een lijst geraken met de meest gebruikte onderdelen en een richtprijs?
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Als richtprijs ga ik meestal op het actueel aanbod van de markt af. Een vaste lijn of lijst opstellen zou pas echt gevaarlijk zijn. Een stuk beloven aan prijs x en achteraf blijkt dat produkt x meer of minder kost. Wat betreft het aanbod op Ebay soms zijn hier koopjes te doen (hou wel rekening met verzendingskosten). De gewrichten staan op het moment dat ik dit schrijf op 18 euro + ??? port , ik zou ze in mijn stock nemen als ze zeker niet meer dan 35 euro all in kosten.
benny
Posts: 3844
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Aan de bestuursleden,

hoe gaan we het best te werk wanneer er ergens onderdelen te koop zijn?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Geef me gerust een bericht dan kan ik op die moment beoordelen.
Concentreer jullie vooral op typische Matra stukken.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Is het de bedoeling dat we alle bruikbare onderdelen via E Bay gaan opkopen?
Kunnen we de prijzen van Simons als richtprijs aannemen?
Andere clubs lezen ook waar wij mee bezig zijn en worden misschien hierdoor ook op het idee gebracht.
Ik wil de onderdelen op E Bay wel kopen. Maar het kan ook een kat in een zak zijn. Je weet nooit wat ze je opsturen. Deze verantwoordelijkheid kan dan ook niet op mij verhaalt worden. Hier moeten zeker goede afspraken gemaakt worden. Mag iedereen dit wel volgen? Ik vind van niet. Dit zou alleen voor de leden moeten zijn.
Geef me jullie mening!
Ik zal de gewrichten opvolgen. Dat had ik anders ook gedaan. Ik had ze voor mij willen kopen maar ik koop ze liever voor de clubstock. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Is er reeds documentatie van Matra Djet (werkboek en of onderdelenboek)in de clubstock ?
benny
Posts: 3844
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Indien dit niet meer mag gezien worden door anderen, dan moet dit zo vlug mogelijk verwijdert worden.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules?
Van onderdelen of werkplaatshandboeken is er niets in de clubstock.
Spijtig. :wink: Alain?
Matra Bagheera S - 1977
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Het bijhouden van onderdelen zal altijd een moeilijke klus zijn.
Er zijn enorm veel wisselstukken van Matra en alles bijhouden of verzamelen lijkt me onmogelijk.
Ik denk dat je de onderdelen kunt opsplistsen in twee groepen:

1-De typische Matra onderdelen

Deze zijn uiteraard de meest gewilde.
Hiertoe behoren carrosseriedelen, interieurdelen, ruiten, spiegels enz.
Iedereen is naar deze onderdelen op zoek en zal menig oorlogje tussen club's uitgevochten worden om deze stukken nog nieuw te kunnen verkrijgen.
Tenzij er twee initiatieven komen:
-We vragen een inzamelactie om (veel) geld bijeen te krijgen om niet meer te krijgen stukken laten na te maken
-We kopen massaal wrakken, ontmantelen deze en stockeren de bruikbare delen

2-De onderdelen die ook voor Simca, Talbot en Peugeot gebruikt zijn

Hiertoe behoren motorblokken, filters, dichtingen, remmen, motoronderdelen enz.
Deze stukken zijn meestal nog makkelijk te krijgen en de noodzaak om deze in clubverband te gaan stockeren is minder dringend.

Voor ALLE onderdelen is er de laatste jaren wel een fenomeen bijgekomen en dat fenomeen heet EBAY.
EBAY heeft als grote voordeel dat er een constante roulatie van wisselstukken zal blijven, het zijn dan wel tweedehands stukken.
Uiteraard komt de "commerce" hier om het hoekje kijken.
Iemand die stukken op EBAY te koop aanbied, wil daar graag zoveel mogelijk geld uithalen in plaats van ze eventueel aan zijn club aan te bieden voor een redelijke prijs.
Wat onze clubstock betreft zou ik EBAY enkel en alleen maar gebruiken voor echt zeldzame aanbiedingen zoals het 1294cc motorblok onlangs voor amper 300euro...

Tot slot:

Uiteraard zou wat meer privacy omtrent onze onderdelenpolitiek op zijn plaats zijn.
Onderdelenvoorraden zijn de goudvoorraden van een club en het is dan ook best dat enkel diegenen die lid zijn hiervan gebruik kunnen maken.
Wij doen als club ook een grote inspanning om dit allemaal mogelijk te maken!

Bart :wink:
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zijn dit zeldzame onderdelen of zijn de sloten van een Bagheera onverslijtbaar?
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... &rd=1&rd=1
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Bart, Hoelang heb je niet moeten zoeken naar je revisieset van de remmen. Het zou toch eenvoudig geweest zijn had de clubstock ze in voorraad gehad. Ik wil maar zeggen! Wat vandaag nog gemakkelijk te krijgen is, is morgen misschien niet meer te krijgen. Dit zal niet het geval zijn met olie en luchtfilters en nog bepaalde onderdelen,maar wie weet het? Als je hier naar een autoshop of naar een garage gaat voor een oliefilter doen ze de boeken niet meer open. Er is niets aan te verdienen. Dan moet je gaan zoeken Of je moet op een goede clubstock kunnen rekenen.
Het is maar wat je wil. Ik geef het toe! Dat ik persoonlijk aan het hamsteren ben en geloof me ik ben niet alleen bij MatraMania. Ik ga geen namen noemen. Als ik nu weet dat de clubstock het onderdeel heeft of er nog kan aangeraken is dat een hele geruststelling en is het hamsteren voor ieder apart overbodig. Misschien dat ik de onderdelen die ik gekocht heb nooit zelf nodig hebt. Maar begrijp je wat ik bedoel? :wink:
Matra Bagheera S - 1977
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Tuurlijk Godfried, maar ik zie de dingen waarschijnlijk te eenvoudig omdat ik nog niet lang genoeg in de "stiel" zit.
Ik vind dit onderwerp wel hoogst interessant omdat ikzelf ook met een zekere vrees zit voor de toekomst op gebied van wisselstukken.
Ik moet wel zeggen, die remmensets waren gewoon doodleuk bij Simon te koop reeds van in het begin en heb ze via ebay gekocht.
De stofhoezen voor de cardans zouden bij Hb nog zijn, ze hebben ze aan Alain beloofd maar ik denk dat ze tevoet vanuit Parijs aan't komen zijn...
In Frankrijk kennen ze absoluut geen stress..

Ikzelf ben ook volop aan het hamsteren, geef ik toe, maar ik stel de meerwaarde van een club toch enorm op prijs.
Die meerwaarde betekent, iemand die je kan helpen zoeken naar een bepaald onderdeel maar vooral het bekomen van een "refabricatie".
Als enkeling lukt het je soms niet om aan bepaalde stukken of refabricaties te geraken, maar gaat het niet makkelijker als er een serieuze club achter jou staat? Kan een club niet meer gewicht in de schaal leggen?
Refabricaties kosten wel een pak geld, maar als we met genoeg zijn is er misschien hoop om een stuk laten na te maken.

Trouwens, de piste die iedereen aflegt om aan stukken te geraken is steeds dezelfde.
Eerst op Ebay, overboden? Dan bij Simon, niet in voorraad? Dan bij HB, ook niet in voorraad? Dan pas gaat men bij de clubs te rade via advertentie's en forums.
Als Hb en Simon uitverkocht zijn, zullen enkel nog de clubs en ebay overblijven doch ebay zal eerder beperkt zijn tenzij je schaalmodellen, folders en dergelijke wilt kopen.
De toekomst ligt dus volgens mij vooral in de clubs en zij zullen binnen pakweg 10 jaar nog de enigen zijn die nog onderdelen zullen hebben hetzij in hun stock of hetzij van leden die nog iets liggen hebben...
Het is steeds jammer om echte wrakken zien weg te gaan, er is altijd wel iets wat je kan gebruiken.
Akkoord, het is onbegonnen werk om al die wrakken gaan te verzamelen in een grote hangaar en ze af te breken...alhoewel???
Iemand een loods van een paar honderd vierkante meter in zijn weide staan???
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

IK ZOU DIT ONDERWERP EVEN WILLEN AF SLUITEN, IK STUUR HET BESTUUR VANAVOND EEN MAIL HOE DIT VERDER GAAT
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De clubstock wordt weldra uitgebreid met nieuwe onderdelen. Remblokken murena,bagheera,M530,schakelaars en kabels voor het meten van de snelheid.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Indien er iemand een onderdeel uit de clubstock moet hebben! Laat het me dan weten. Ik breng het dan zondag mee naar de receptie van MatraMania. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 3844
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Godfried,destijds kreeg ik van Alain een mail dat hij een snelheidmeterkabel had voor de Murena. Indien je die in voorraad hebt, wil je die dan meebrengen? En laat de prijs weten.
Dank bij voorbaat
Benny.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Benny,
Die snelheidsmeterkabel is niet in de clubstock opgenomen. Alain zal deze dan wel thuis hebben. :wink:
Alain graag een reactie!
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik breng hem mee zondag.
benny
Posts: 3844
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Alain, stuur je een mailtje met de prijs? Dank bij voorbaat.
Benny.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Komt in orde Benny
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Benny,

Je kabel is terecht ik stuur hem op per post.
benny
Posts: 3844
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

De firma dankt u.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

De schakelaars voor de murena zijn verwarming, ventilator, aanjager zijn binnen (8 stuks). :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply