Page 1 of 1

DRINGEND RIEM / FAN BELT NR NODIG 2.2 litre - kapot op 1 mei

Posted: Mon May 01, 2006 3:42 pm
by GeorgeinBelgium
I :oops: k heb dringend het belgische nr nodig voor een riem voor mijn 2.2 litre. engelse nr is 913AC van mobiparts of zoiets. Heeft iemand deze inlichtingen a.u.b. 0475/378279 om dat mijn gsm batterij ook het opgeeft ... Bedankt voor alle advies :evil:

Posted: Tue May 02, 2006 12:54 pm
by ALAIN VAN AKEN
George,

Te koop bij elke autoshop, merk Gates referentie 6272MC (10 x 913)

het verhaal verder ....

Posted: Tue May 02, 2006 5:07 pm
by Guest
riem nu ter plaatse ... alternator draait niet ... rook, dus alternator kapot ?
alternator vervangen of iemand een firma kennende die het kan terug op bouwen - alle suggesties welkom

Posted: Tue May 02, 2006 7:31 pm
by Paul
Is hij echt verbrand en dan bedoel ik de wikkeling?
Waarschijnlijk is er een lager stuk en te worden vervangen maar dan dient hij electrisch toch in orde te zijn.

alles ok - alternator vervangen via verhulst in beveren

Posted: Wed May 03, 2006 7:44 pm
by Guest
bedankt iedereen die geeft geprobeerd om te helpen. garage verhulst had een 80A vervang alternator en zelfs ruud van carjoy had een paar keer gemaild en gebeld. Ook binnenkomende info vanuit Engeland. Oud stuk word eventueel terugopgebouwd.

Volgende probleem als het wagen in files staat stopt hij ineens, zelfs na enkele meters rijden - toevoer van benzine? of instelling van carburators?

Terug naar het zelfde ... riem kepot, nu gelukkig thuis, oef

Posted: Sun Oct 05, 2008 3:39 pm
by GeorgeinBelgium
:D Juist terug op tijd van rit 5 October .. rondrit niet meegemaakt ... anders was mijn riem nog ne keer kapot gegaan, in Duitsland mischien. Juist het geluid van een kokende ketel van het afkoolings systeem en rood licht op batterij - niet opladen, dat juist na het afrit Hoboken, Ring Antwerpen. Er is wel iets met die oude autos, maar what is het? :roll:

Posted: Mon Oct 20, 2008 7:35 am
by oetker
Quote George
-----------------
Juist het geluid van een kokende ketel.
-----------------------------------------------

Nou wordt het gevaarlijk voor je motor.
Denk dat de dynamolager defect is, waardoor die zwaar loopt (NB: kan ook de lager van de pomp zijn).
Even riem eraf om te bepalen welke van de 2.
Dan gaat de boel slippen en de pomp stil staan.
Als het de dynamo is haal je gewoon een dynamo uit een 205 of BX, die zijn ook al nieuw te vinden voor €60.
Zie dit topic, hoe om te bouwen.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtop ... 79&start=0

Als het de waterpomp is, dan wacht een stevige en dure klus.