BFOV

Hier komen alle onderwerpen die je niet onder de andere rubrieken kan plaatsen...
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

BFOV

Post by Maes Jules »

Op internet in de sites van oldtimers aan het snuffelen,kwam ik plots op de site van BFOV,Belgische Federatie voor oude voertuigen,een overkoepelende club waarvan de leden clubs onafhankelijk werken.
Lidgeld per Club : 70?
Voordelen : goedkope echte verzekering voor Oldtimers +
gratis pech verhelping 7/7 - 24u op 24u
Is Matramania ook bij BFOV aangesloten ?
Zoniet,overweeg Matramania niet om aan te sluiten ?

Groeten
User avatar
ludo2
Posts: 454
Joined: Sun May 01, 2005 10:43 am
Location: 3582 koersel

Post by ludo2 »

ik had al gemaild naar die verzekering.
het antwoord was ja.
ik kon zo een verzekering voor oldtimer afsluiten.
ik kan bij intresse die mail wel door sturen laat maar iets weten.
ik moet het dan wel via mail doen wal zoveel van de pc ken ik ook niet groetjes ludo2.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Ludo

Ik denk dat wij niet over dezelfde verzekering spreken,de BFOV is nog iets anders dan de site van Erard (www.oldtimersweb.be) de BFOV is een overkoepelende organisatie die boven iedere club staat maar die de clubs onafhankelijk laten werken en zich ook niet inmengen in de club,bij die organisatie moet de club aansluiten,en dan pas kunnen de leden van die club een verzekering afsluiten,wat ik zeer interessant vind is dat bij die verzekering ook een gratis pech verhelping is,uw Matra wordt na pech steeds terug thuis gebracht.

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Jules,
Ik ben met mijn Bagheera via( MOT) Maaseikerse oldtimer club verzekerd bij de BFOV.De verzekeringspremie voor mijn Bagheera met rechtsbijstand is 117,01 euro per jaar.Dit is de verzekering voor oldtimers zonder de beperkingen van een oldtimer.Je mag 24 uur op 24 uur rijden dag en nacht.Voor meer informatie zie site http://www.bfov.be/
Groetjes :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Godfried

Dat is het wat ik bedoel,maar de club moet wel aangesloten zijn bij BFOV.
Persoonlijk kunt u geen verzekering afsluiten als de club geen lid is.
Wat mij het meest interesseert is die bijstand wanneer u pech hebt dat u beroep kunt doen op hun pechverhelping.

Groeten
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,
Niet alleen de pechverhelping is interessant.Als je een oldtimer verzekering afsluit heb je te veel beperkingen.Binnen een straal van 25 km blijven, niet rijden bij zonsondergang.Ik denk niet dat je een beterkopen verzekering kunt vinden voor een oldtimer.Ook de verzekering van je dagelijks voertuig is er beterkoop informeer maar eens. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Godfried

Wanneer u met O platen rijdt bent u met die verzekering wel in orde,maar wettelijk kunt u nog steeds een boete krijgen als u met de Oldtimer op weg bent naar de bakker bevoorbeeld.
Dus toch een beetje opletten voor de flikken.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Jules,
Die opmerking werd al verschillende keren gesteld tijdens een bijeenkomst met de BFOV.Zolang als de organisatie bestaat is het ??n keer voor gekomen dat er iemand een bekeuring gekregen heeft.Men zegt: "Waarschijnlijk om dat hij een grote mond heeft gehad" Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je de oldtimer als dagelijks voertuig gaat gebruiken.Ik ben er heel gerust in. Ik heb nu 8 jaar ervaring met deze verzekering.:wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Ik had toch reeds een reactie pro of contra verwacht van het bestuur van Matramania.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Blijkbaar is Matramania bestuurloos want er komt geen reactie.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules,

Allereerst is Matramania niet aangesloten bij BFOV.
Waarom niet?
-Lidgeld betalen om onze volledige onafhankelijkheid te verliezen.
-Lidgeld betalen om geen extra voordeel te halen.
-Alle diensten ivm verzekering, pechverhelping,... kan iedereen bekomen zonder via de BFOV te gaan, koppelverkoop is immers verboden in Belgi?.
-De kennis die BFOV bezit ivm Oldtimers is een publiek bezit, alle informatie m.b.t keuring, invoeren, O platen is gekend
-.......

Graag open voor discussie
Alain
Guest

Post by Guest »

Dag alain,
Ik denk dat je er wel voordeel kunt uit halen.De verzekering is er goedkoop en je krijgt er gratis pechbijstand bij tot 300km buiten de grenzen.Hoeveel lidgeld de club moet betalen om aan te sluiten weet ik niet?Volgens mij is het de beste verzekering die er is voor een oldtimer.Waarom zijn er 250 clubs met 30000 liefhebbers aangesloten bij deze federatie?Dat er een hoop papierenwerk bij komt kijken twijfel ik niet aan.Ik ben bij een andere club lid voor deze verzekering.Het is een vereniging zonder winstoogmerk.Dat zegt toch al veel.De mensen die zich inspannen voor deze federatie doen dit zonder eigenbelang net zoals jij voor MatraMania.Moest deze federatie er niet zijn dan zouden de oldtimers van het straatbeeld verdwijnen of verdwenen zijn.Ik zou mij Bagheera in mijn living kunnen zetten en haar iedere dag bewonderen maar rijden! vergeet het maar.Je weet ook dat de milieunormen steeds strenger zullen worden. Ik zie me geen katalysator op mijn Bagheera zetten. Pas op! Voor mij moet MatraMania niet lid worden van deze federatie maar ik denk met het ouder worden van de murena's dat je deze vraag vaker gesteld gaat worden. Het is de voordeligste en kwalitatief de beste verzekering voor een oldtimer. Niet kwaad op me zijn! Dit is mijn mening.Groetjes,
Godfried. Tot zaterdag. :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Oeps,
Vergeten in te loggen.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Kan mij alleen maar aansluiten bij het schrijven van Godfried.
De club die wil aansluiten moet 70 ? betalen.
Geen voordelen ? Welke verzekering is zo goedkoop en geef daar bovenop nog pech verhelping ?
Onafhankelijkheid van Matramania ? Bij mijn weten moeit de BFOV zich niet met de werking van hun leden.(kan verkeerd zijn,dan graag een voorbeeld)
Zal dan maar doen als Godfried mij aansluiten bij een club die wel aangesloten is bij BFOV.

Godfried als u bedoelt tot zaterdag op de nieuwjaar receptie is dit wel zondag,of ben ik mis.
Guest

Post by Guest »

Jules,
Ja, ik bedoel de zondag.Ik zat met de rondrit van 13 mei in mijn hoofd?Deze is op een zaterdag.
Groetjes. :wink:
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Inloggen ,Godfried !!!!!!! :(
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Zijn er nog leden van Matramania die geinteresseerd zijn in die verzekering met pechverhelping van BFOV. ?
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules,

Hold your horses.
De verzekering die BFOV aanbied is voor IEDEREEN verkrijgbaar, dus waarom aansluiten. Zelf voor niet leden van BFOV, hier is geen echt voordeel. BFOV moet alle gegevens van de club hebben (leden, statuten, ...) dus geen inmenging????
Wat heeft de BFOV gedaan in april 2005 toen de regels ivm de nummerplaat (bij inschrijving tweedehands wagens of wagens die stilgestaan hebben) invoegen werden.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Als ik de enige ben die om aansluiting bij BFOV vraag,hoef het voor mij ook niet,ik ben geen dictator en stelde alleen die vraag om de leden de gelegenheid te geven een goedkope verzekering en pechverhelping af te sluiten.
Maar als u die verzekering kunt bekomen zonder aansluiting dan kan de discussie gesloten worden.
Ik vraag het na en laat iets weten.

Groeten
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Ik heb er geen probleem mee om aan te sluiten bij de BFOV maar dan moet er een toegevoegde waarde zijn voor onze leden.
Zal ook eens rondhoren wat de goedkoopste verzekering met O plaat is.
Momenteel ken ik er een aan 130 Euro (BA+rechtsbijstand+24/24+7/7+depannage)
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Alain

Kunt u ook eens navraag doen voor een verzekering met pechverhelping voor een gewone inschrijving van een oldtimer.(niet voor dagelijks gebruik,enkel voor weekends)
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Je mag het van mij aannemen als er geen voordelen bij zijn!Waarom dan 250 club die aangesloten zijn bij het BFOV?Ik heb hun enkele vragen gesteld en wacht op antwoord.
Godfried :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matraliefhebbers?
Alain, beschouw dit niet als een aanval! Dit zijn jou woorden" we willen het beste voor onze leden"Ik heb je gezegd dat ik wat meer informatie heb gevraagd bij de BFOV.Ik wist op jou vragen geen gepast antwoord dus heb ik ze gesteld aan de federatie.
Hier onder hun antwoord.

Mijn vraag aan de BFOV.
Ik wens een antwoord te bekomen op de volgende vraag:
Ik ben bij een club die niet aangesloten is bij het BFOV om de volgende reden.Dit zijn de woorden van de voorzitter.Al weet ik dat hij ongelijk heeft.Mijn oldtimer is via MOT bij jullie verzekerd.

Hold your horses.
De verzekering die BFOV aanbied is voor IEDEREEN verkrijgbaar, dus waarom aansluiten. Zelf voor niet leden van BFOV, hier is geen echt voordeel. BFOV moet alle gegevens van de club hebben (leden, statuten, ...) dus geen inmenging????
Wat heeft de BFOV gedaan in april 2005 toen de regels ivm de nummerplaat (bij inschrijving tweedehands wagens of wagens die stilgestaan hebben) invoegen werden.
Ik heb er geen probleem mee om aan te sluiten bij de BFOV maar dan moet er een toegevoegde waarde zijn voor onze leden.
Zal ook eens rondhoren wat de goedkoopste verzekering met O plaat is.
Momenteel ken ik er een aan 130 Euro (BA+rechtsbijstand+24/24+7/7+depannage)
Graag had ik jullie mening gehoord over dit menings verschil.
Godfried. Hoe kan ik zo iemand overtuigen?

Antwoord BFOV : We hebben met heel veel aandacht uw bericht gelezen. Eerst en vooral is de verzekering van de BFOV enkel voor de leden die aangesloten zijn aan een club die zelf is aangesloten bij de BFOV. Momenteel 250 clubs aangesloten wat betekent dat heel wat mensen kunnen genieten van deze verzekering. De BFOV moet niet alle gegevens hebben van de clubs. Wij vragen enkel een dossier om voor te leggen aan het bestuur om de kandidatuur van de club te bespreken. Feitelijke verenigingen hebben zelfs geen statuten en zijn ook lid bij de BFOV. Indien de club een vzw is dan moeten we noodgedwongen het ondernemingsnummer hebben van de vzw om kenbaar te maken aan de rechtbank van koophandel (verplicht ingevolge vzw wetgeving). We mengen ons nooit in het interne leven van de clubs. Indien de clubs hun ledenlijst overhandigen is dit een vrijwillige beslissing van de club en geen verplichting van de BFOV. De BFOV geeft twee maal per jaar een retro Classic News uit met de daaraan verbonden voordeelkaart Retro Profit Passs en hiervoor zijn er clubs die vrijwillig hun ledenlijst overhandigd hebben omdat hun leden deze info rechtstreeks zouden bekoemn van de BFOV (voordeel voor de club = geen verzendkosten, geen drukwerkkosten, juiste informatie, ...)
Kan u deze zin verduidelijke aub : Wat heeft de BFOV gedaan in april 2005 toen de regels ivm de nummerplaat (bij inschrijving tweedehands wagens of wagens die stilgestaan hebben) invoegen werden Indien het om de richtlijn gaat van het voorrijden van het voertuig bij de technische keuring dan kunnen wij u melden dat we hiermee nog steeds bezig zijn maar het kabinet Landuyt wil niet wijken, althans niet op dit ogenblik. Dit was niet in april 2005 maar wel in september 2004.
U mag gerust horen dat er goedkopere verzekeringen zijn en wij kunnen u melden dat u deze waarschijnlijk wel zal vinden maar de goedkoopste is niet altijd de beste. Wij hebben momenteel 16.000 oldtimers verzekerd en bieden een volledige dekking daar waar bij O-platen de verzekering veelal slechts zal dekken zoals de oldtimerwetgeving het voorschrijft. Indien u betere voorstellen vindt, geen probleem, maar lees toch maar de kleine letters en hoeveel bedraagt het bijkomend voertuig bij die andere goedkopere verzekeringen. Bij ons slechts 22 EUR alles inbegrepen (BA+rechtsbijstand + depannage 7/7 in Belgi? en 300 km buiten de grenzen) en wenst u een bijstandsverzekering voor gans Europa slechts een supplement van 20 EUR per jaar te betalen.
Het is niet aan ons om deze persoon te overtuigen, ervaring leert ons dat deze mensen nooit te overtuigen zijn omdat ze misschien in het verleden een slechte ervaring gehad hebben met de keuring, de administratie, de BFOV maar ??n ding kunnen we u melden. We groeperen mometeel 30.000 liefhebbers en eendracht maakt macht.

Tot ziens
Peeter Henning


BFOV - FBVA
PB - BP 48
3130 Begijnendijk
Tel: 0495/38.98.12.
Fax: 016/53.78.20.

Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet wil discuteren of gelijk krijgen.De bedoeling is om het beste voor de leden te doen.Daarom alle mogelijkheden afwegen.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Sorry Godfried maar ik zie nog geen voordelen voor onze leden of ben ik blind.
Ik wil gerust aansluiten maar wat winnen onze leden hierbij?

De verzekering kan je overal krijgen.
De technische en juridische bijstand is gekend of te vinden
De evenementen, musea, ... zijn overal aangekondigd
De kortingen voor de beurzen zijn bij elke organisator te verkrijgen
De newsbrief vinden we terug via internet
Als op politiek gebied puntje bij paaltje komt ...

Eendracht maakt macht?
Ik zou zeggen vriendschap, samenhorigheid, enthousiasme, doorzetting, idealisme, inzet,... maken een club sterk en geen tienduizenden leden of een goed gevuld clubkas.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Alain,
Geen probleem. Als er meer vraag was van de leden bekeek je het misschien anders.Nu kan ik er inkomen, voor een paar stijfkoppen zoals Jules en ik.Daar ga je toch niet een deel werk voor op je nek halen.Je bent de voorzitter en je doet wat je kunt. Zonder jou zou MatraMania niet bestaan.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Post by Maes Jules »

Heb even gekeken op de site van BFOV en ik heb gezien dat Belgian Matra Club (onze waalse Matra vrienden)wel aangesloten is bij de BFOV,ik zal mij dan ook maar lid maken van hun club,zo steun ik nog Matra.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Jules wel voordeel zit er voor u in????
Natuurlijk steun ik dat je aansluit bij BMC maar enkel omdat zij bij BFOV zitten???
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Dag Matravrienden,
Ik heb deze discussie afgesloten.
Groetjes. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Godfried, ik wil geen ontrevredenheid bij onze leden en sta open voor discutie. MAAR DE LEDEN MOETEN HIER ALS WINNAAR UITKOMEN.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9854
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Alain,
Ik ben niet ontevreden.Ik sluit me altijd bij de meerderheid aan en er is z??r weinig reactie van de andere leden.Alleen nu moet ik lid van twee clubs blijven voor de verzekering.
Godfried.
:wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply