Zoiets gaat m'n volgende project worden als de Grand Raid (de echte)geheel klaar is.
M'n 4x4-bloed kruipt namelijk waar het niet gaan kan... ik heb even afscheid genomen van m'n verbouwde Suzuki SJ413 en het offroad rijden, maar ik mis deze hobby toch wel.
Nu heb ik al de beschikking over een donorrancho die echt niet meer te restaureren is (bodem is compleet verrot tussen de voor- en achterbumper), hier had ik dus een aanhanger van willen maken.
Tevens ben ik er inmiddels achter gekomen dat een Daihatsu Rocky Wagon dezelfde wielbasis heeft als een Rancho, een spoorbreedte heeft die ook aardig overeen komt met de Rancho, en dat de plaats van de motor en schutbord onderling ook aardig overeen komen.
Ik wil dus een rijdend Rocky-onderstel (incl. de bodemplaat en schutbord) gaan voorzien van een Rancho-opbouw... dat zal ook wel even het nodige laswerk geven en zweetdruppels gaan kosten maar volgens recente metingen moet het wel aardig te doen zijn.
Voor de RDW geeft zoiets ook niet al te grote problemen.
Het laswerk moet in ieder geval deugelijk gebeuren, en zolang het chassis en de aandrijflijn van de Rocky verder maar ongewijzigd blijven blijft het kenteken van de Rocky gewoon behouden... alleen komt er een opmerking van kitcar bij en het kentekengewicht wordt aangepast.
De éérste serie Rocky's zijn inmiddels al vrij van wegenbelasting en nog redelijk verkrijgbaar voor dumpprijzen. (die dingen roesten namelijk ook prima aan de carrosserie maar het onderstel is gewoon beresterk)
Het is dus een kwestie van een Rocky Wagon zoeken met een bouwjaar t/m 1986, driftig sleutelen/lassen en vervolgens RDW laten keuren.
Als het allemaal lukt kan ik ook weer lekker offroad dieselen EN legaal de weg op met een 4x4-Rancho.

(en als het niet lukt bij RDW dan beperk ik me er wel mee tot enkel het offroad rijden).
Maar goed, dit zijn nog maar toekomstplannen.... eerst maar eens de Grand Raid afmaken voordat ik ergens anders mee verder ga.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969