Page 2 of 4

Posted: Fri Jun 26, 2009 6:53 pm
by Uzumaki
ik ga het effe checken bij m`n automaterialen zaak,die me zo goed geholpen met de onderdelen die ik nodig had voor de restauratie.

tot nu toe is er niet iets waar ze me niet mee hebben kunnen helpen.
origineel is leuk,maar als het voor veel minder kan ben ik van de partij.
ik ben geen puritein,zolang het maar strak,nieuw en functioneel is.

omdat de auto hopelijk volgende week door de APK gaat,heb ik nog effe tijd om een rubber bij die zaak af te gooien,kunnen hun wel uitzoeken waar ie van is 8)

zodra ik meer weet post ik het wel.

Posted: Fri Jun 26, 2009 6:54 pm
by oetker
Dat zou mooi zijn.
Dan horen we wel wat het geworden is.

Posted: Fri Jun 26, 2009 10:05 pm
by benny
Ik heb rubbers van een Alfa 75 zitten. Sluiten zeer goed af. De deuren moeten nu goed dichtgegooid worden.

Posted: Fri Jun 26, 2009 10:07 pm
by oetker
Hebben die de juiste lengte Benny?

Posted: Sat Jun 27, 2009 2:22 pm
by benny
Je moet die van de voordeuren gebruiken en je hebt dan nog een stuk nodig die je van de achterdeur moet halen.

Posted: Sat Jul 11, 2009 1:02 pm
by Uzumaki
Yay!
Eindelijk zomervakantie!
Nu kan ik echt verder gaan,het is leuk als de jongens me willen helpen,maar ze hebben zoveel aandacht nodig >.<
Nu heb ik 7 weken de tijd om me te concentreren op de laatste dingen die nodig zijn om hem weer de weg op te krijgen.

Allereerst heb ik de versnellingspook aangepakt,roerbakken is leuk,maar niet in de auto =S

Image
de kogel was behoorlijk versleten,dus een nieuwe laten draaien bij werktuigbouwkunde.

Image
aangezien ze toch bezig waren,heb ik ze maar alles na laten maken ^^;

Na inspectie van de koplampen,kwam ik erachter dat de reflector van 1 van de koplampen was verroest(apk afkeur dus)
Een tijdje gezocht naar andere,golf II lampen kwamen in de buurt maar toch net niet.
Bleek m`n collega nog nieuwe originele lampen in doos op zolder te hebben liggen!
Hij had ze ooit gekocht voor z`n Peugeot 403,maar hij stond ze graag af aan mij,echt een topkerel^^

Image
ben ik zo gelukkig mee!

oh en nog een foto van de lamp covers die m`n jongens hebben gereproduceerd

Image
ik zeg beter als nieuw.

Ik ben een weddenschap aangegaan met m`n vrienden dat ie deze maand weer rijdt,hopelijk maak ik het waar.

Posted: Sat Jul 11, 2009 2:43 pm
by oetker
Die lampen zijn een mazzeltje.
Die kosten best wel veel geld.
Zelf heb ik een cad-file van iemand gekregen om lasergesneden adpterplaten te maken voor de Golf 2 lampen.
Image
Daar liep in het ledengedeelte een topic over.
Zijn inmiddels al een aantal Murena's die hier mee rijden, waaronder die van mij.
Ook die kogels zijn bij de meeste Murena's ver heen, en handig is om het onderste busje waar de pook naar de stangen gaat, ook te vernieuwen.
Die lampcovers zijn ook nog best kostbaar om aan te kopen, dus dan zie je maar hoeveel gemak zo'n school heeft voor dit soort projecten.

Gaat allemaal lekker zo te zien, en ik hoop voor je dat het te klaren is in de gestelde tijd.

Succes

Posted: Sat Jul 11, 2009 3:28 pm
by jo
Hoe groot is het glas van die Golf koplampen?

Posted: Sat Jul 11, 2009 4:56 pm
by oetker
Godfried kan dat het makkelijkst even opmeten denk ik.
Die heeft ze nog niet ingebouwd.
Ik krijg de schuifmaat er niet goed tussen.

Posted: Sat Jul 11, 2009 9:07 pm
by bart_heemskerk
Uzumaki wrote:de kogel was behoorlijk versleten,dus een nieuwe laten draaien bij werktuigbouwkunde.
Kan de kogel uitgewisseld worden?
Ik kan ook een nieuwe laten draaien namelijk, maar ik vraag me af of er wel een nieuwe kogel om de pook te doen is.

Posted: Sun Jul 12, 2009 1:44 pm
by Uzumaki
ik kan zelf niet met een draaibank of een cnc machine overweg.
dus ik heb maar wat gegokt,de oude kogel was een ei geworden.
m`n collega van werktuigbouw heeft een nieuwe gedraaid uit een of ander kunststof,in pricipe zou het te lastig zijn om hem te draaien,omdat jet met 2 messen in tegenovergestelde richting moet werken,heeft ie me verteld.
hij zei dat het veel beter kan op een cnc machine.

de binnen diameter heb ik iets kleiner genomen,en hem er met een hydraulische pers op de onderste naaf erop geperst.

het schakelen gaat nu wel wat zwaarder,maar het is veel beter als de centimeter speling die ik eerst had.

Posted: Sun Jul 12, 2009 8:15 pm
by benny
Misschien iets voor de club om de bollen in voorraad te nemen, want de poken zijn zo goed als niet meer nieuw te verkrijgen en ze zijn aan slijtage zeer onderhevig. ( Simon-Auto heeft geen)

Posted: Sun Jul 12, 2009 8:30 pm
by oetker
Wat zou de diameter van die knikkers zijn?

Posted: Sun Jul 12, 2009 8:59 pm
by GODFRIED
oetker wrote:Godfried kan dat het makkelijkst even opmeten denk ik.
Die heeft ze nog niet ingebouwd.
Ik krijg de schuifmaat er niet goed tussen.
De zichtbare diameter is 173mm en de andere diameter is 182mm. Dit is gemeten met een rolmeter omdat mijn schuifmaat niet lang genoeg is. :wink:

Ja, zo een nieuwe bol voor onder de pook zou ik ook wel willen hebben.

Posted: Sun Jul 12, 2009 10:03 pm
by benny
Sorry voor het misverstand. Een pook is niet zo onderhevig aan slijtage, maar wel de bol. Ik bedoelde dus de bol om in voorraad te nemen. Nagemaakt in kunststof kan dat zeker niet veel kosten, maar je moet wel de juiste mensen of plaatsen weten te vinden die zo'n bollen kunnen namaken.

Posted: Sun Jul 12, 2009 10:14 pm
by Uzumaki
ik heb mijn collega opgegeven om een bol van 33 mm te maken,uiteindelijk is ie 31 mm geworden,maar toch hangt dit af van in hoe ver de opsluitstukken zijn versleten.

het blijft toch passen en meten,naar mijn mening kan dit niet in een veelvoud worden vermenigvuldigt.

Posted: Mon Jul 13, 2009 7:11 am
by GODFRIED
Voor mij is het wel duidelijk om welke bol het gaat. Het is de onderste bol op de pook die instaat voor een vlotte schakeling.

Ik vermoed dat ze bijna bij alle murena's aan vervanging toe zijn.
Deze laten bijmaken en in de clubstock leggen is geen slecht idee.

Ik zou er al ??n willen hebben!! :wink:

Posted: Mon Jul 13, 2009 9:35 am
by oetker
Er schijnen ook poken te zijn met bollen in metaal uitvoering.

Posted: Mon Jul 13, 2009 11:50 am
by jurgen M
GODFRIED wrote:Voor mij is het wel duidelijk om welke bol het gaat. Het is de onderste bol op de pook die instaat voor een vlotte schakeling.

Ik vermoed dat ze bijna bij alle murena's aan vervanging toe zijn.
Deze laten bijmaken en in de clubstock leggen is geen slecht idee.

Ik zou er al ??n willen hebben!! :wink:
ALs ik het goed voorheb was dat reeds een topic op de franse matrasite.

Posted: Mon Jul 13, 2009 1:51 pm
by GODFRIED
oetker wrote:Er schijnen ook poken te zijn met bollen in metaal uitvoering.
Herman,
Nog nooit gezien dat deze bol ook in metaal is gemaakt!! Misschien ook een optie!!

Jurgen,

Waarschijnlijk is dit algemeen geweten! De bol is een slijttagegevoeling onderdeel en daarom niet leverbaar meer!!
Misschien moeten we proberen om aan deze bollen geraken!! :wink:
Wat is ervan gekomen op de Franse Matrasite??
Voorstellen????? :wink:

Posted: Tue Jul 14, 2009 9:29 pm
by hendrik
Dag matramannen,ik heb vandaag een kogel met de draaibank gedraaid
van kunstof maar ik moest ze 1mm groter maken wand die kunstof ringen
zijn ook wat versleten anders heb je nog speling er op zitten.
Maar ik moet zeggen het is perfect gelukt het kan niet beter ik ben nu
tevreden alweer een probleem minder.
Als ik bij godfried kom of hij bij mij dan laat ik een foto op het forum zetten.


grt harry de matra.

Posted: Wed Jul 15, 2009 12:42 pm
by GODFRIED
Harry heeft een kogel gedraaid en vervangen. Zie foto. :wink:

Iemand een kogel nodig?? Zich melden hier!!

Harry, wat is de prijs???

Posted: Sat Jul 18, 2009 9:08 am
by oetker
Mooi gedaan Harry, bij mij zit er al een metalen uitvoering in.
Die zijn in 1982 standaard geworden.
Wat ook spelling en rammelen geeft op de pook is dit busje.
Image
Weet niet of het interessant is om bij te maken.
Simon verkoopt ze voor €7.50 ex verzend.

Posted: Sat Jul 18, 2009 9:37 am
by GODFRIED
Dan zit er bij mij een stalen uitvoering op. :wink:

Weer iets geleerd!!

Posted: Sat Jul 18, 2009 9:52 am
by hendrik
Hij godfried, dat weet je niet want die van mij zijn alletwee van 1982 en
ze zijn niet van staal maar van kunststof.
herman klop dat wel ?



grt harry de matra.

Posted: Sat Jul 18, 2009 10:07 am
by oetker
Ik weet niet de datum van invoering, maar was gisteren bij Cornelis, en daar lag er 1 met metalen bol.
Voor zo ver ik het weet zijn die in 82 ingevoerd.
Of die op alle uitvoeringen zijn toegepast weet ik niet.
Kan zijn alleen op de 2.2

Posted: Sat Jul 18, 2009 7:14 pm
by Uzumaki
goed, ik heb m`n automaterialen zaak gevraagd of ze mijn deurrubbers konden achterhalen,helaas konden ze er nix mee =(
dus Alfa 75 rubbers klinkt goed =)

oh en een kleine update

Image
ik heb een nieuwe kabelboom gereproduceerd,van voor to achter

Image


Image
misschien iets zwaarder en groter als origineel,maar wel beter in mijn opzicht.

Posted: Sat Jul 18, 2009 7:40 pm
by oetker
quote Armand.
------------------
ik heb m`n automaterialen zaak gevraagd of ze mijn deurrubbers konden achterhalen,helaas konden ze er nix mee
===========================================

Opel Corsa rond 1990 schijnt te passen, maar te groot. :wink:

Mooi draadboompje Armand.
Kleuren zijn niet helemaal correct zo te zien, maar het lijkt me ook niet te doen om van iedere kleur even 100 meter te moeten aanschaffen.
In ieder geval gaat dat veel minder problemen geven denk ik, want die draden zijn in alle Murena's gewoon gaar.

Posted: Sun Jul 19, 2009 2:28 am
by Uzumaki
1990 corsa huh?
gaat ik effe opzoeken thx^^

draadkleuren komen overeen op 1 draad na.
kleurcodes heb ik voor lief genomen.
stekkerposities vindt ik belangrijker

ik heb wel de achterruit verwarming relais + bedrading achterwege gelaten,aangezien ik toch niet een achterruit zal monteren.
maar met dit huls systeem is het eenvoudig om nieuwe bekabeling te integreren.

Posted: Sun Jul 19, 2009 9:52 am
by GODFRIED
Mooi werk die kabelboom. :wink: