Nou, de export van mijn auto wil maar niet lukken. Ik heb het geld wel, en de auto is allang daar, maar de koper wordt geconfronteerd met problemen bij de TüV want... het vermogen staat niet op kenteken!
Heeft er iemand vaker met bijltje gehakt? Ik zou niet weten hoe ik aan een officieel document zou moeten komen waar dit op staat, en een auto die in het ene EU-land is toegelaten zou toch ook in een ander EU-land moeten worden toegelaten. Bovendien heeft de RDW zelden het vermogen bij de Murena's neergezet, sterker nog, ze hebben er een heleboel onterecht als 2.2S op kenteken gezet. Zie bijgevoegd Excel-document.
Hoe krijg je met een fabrikant die niet meer bestaat dit voor elkaar?
Matra importeren in Duitsland
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Matra importeren in Duitsland
- Attachments
-
- Voertuig Open Data-KENT_VRTG_O_DAT Murena.xls
- Excel bestand met alle in NL geregistreerde Murena's
- (108.5 KiB) Downloaded 393 times
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 191
- Joined: Thu Jul 07, 2011 11:14 pm
Misschien kan je eens bellen met de tuv hier in Nederland? Ik weet niet precies waar ze zitten , maar ik dacht 2 vestigingen aan de grens met Duitsland.
En bellen met de RDW, en het probleem voorleggen aan een keurmeester van de technische helpdesk. Ik verwacht dat als je het vermogen op kenteken willen hebben, dat je de auto ook moet laten zien bij een regionaal keuringsstation, en dat is niet zo makkelijk als de auto zich in Duitsland bevind. Je kan bv aantonen door motornummer en type in vergelijking met andere murena's dat het hier gaat om de originele motor met de daarbij behoren peekaa's.
Succes.
Gr. Gideon
En bellen met de RDW, en het probleem voorleggen aan een keurmeester van de technische helpdesk. Ik verwacht dat als je het vermogen op kenteken willen hebben, dat je de auto ook moet laten zien bij een regionaal keuringsstation, en dat is niet zo makkelijk als de auto zich in Duitsland bevind. Je kan bv aantonen door motornummer en type in vergelijking met andere murena's dat het hier gaat om de originele motor met de daarbij behoren peekaa's.
Succes.
Gr. Gideon
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
De RDW helpt me niet, staat het niet op de papieren dan is het jammer.gydomatra wrote:En bellen met de RDW, en het probleem voorleggen aan een keurmeester van de technische helpdesk. Ik verwacht dat als je het vermogen op kenteken willen hebben, dat je de auto ook moet laten zien bij een regionaal keuringsstation, en dat is niet zo makkelijk als de auto zich in Duitsland bevind. Je kan bv aantonen door motornummer en type in vergelijking met andere murena's dat het hier gaat om de originele motor met de daarbij behoren peekaa's.

Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Dank voor de tip Robert! Ik zal snel zorgen dat het op mijn papieren allemaal goed ingevuld staat voordat ik straks ook de ineut ben met import van mijn V6...
Volgens mij kun je bij een RDW station de papieren laten wijzigen of aanvullen als je eigenaar van de wagen bent en de papieren bij je hebt.
Volgens mij kun je bij een RDW station de papieren laten wijzigen of aanvullen als je eigenaar van de wagen bent en de papieren bij je hebt.
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Noorwegen is geen EU-lid, dus dat wordt weer een ander verhaal. Maar evengoed staat jouw auto nog als viercilinder op kenteken, dus daar zou ik snel wat aan laten doen ja, anders krijg je geheid gezeur als ze bij de import de motor gaan bekijken... Aan de datum eerste toelating van jouw auto kan ik ook zien dat de RDW een datum geprikt heeft, 30-06-1983 is precies middenin het jaar. Je hebt geen S dus dat kan nooit kloppen.matramurena wrote:Dank voor de tip Robert! Ik zal snel zorgen dat het op mijn papieren allemaal goed ingevuld staat voordat ik straks ook de ineut ben met import van mijn V6...
Ene "alfafred" op het engelse Matra-forum heeft onlangs een Murena S geïmporteerd in Noorwegen (dat is een Noor, maar spreekt uitstekend Engels), die zou je kunnen vragen hoe of wat.
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Robert,
Je zou Henk (HW-paints waar je de motor van overgenomen) even kunnen vragen.
Die heeft de Murena F3 geexporteerd naar Duitsland.
Volgens mij moet je het bij de RDW wel kunnen regelen.
Ik heb ook eens problemen gehad met de export van Chevrolet en toen hebben ze de nieuwe eigenaar gewoon een certificaat gestuurd.
Herman
Je zou Henk (HW-paints waar je de motor van overgenomen) even kunnen vragen.
Die heeft de Murena F3 geexporteerd naar Duitsland.
Volgens mij moet je het bij de RDW wel kunnen regelen.
Ik heb ook eens problemen gehad met de export van Chevrolet en toen hebben ze de nieuwe eigenaar gewoon een certificaat gestuurd.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006