Ik ben van plan om deze winter nog een Bagheera te restaureren.Bij de carroserie is altijd de vraag welke grond/isolatie laag ik ga spuiten om bv osmose, barstjes, enz weg te houden.Ik zag laatst wat autos die ge-wrapped waren, en die zagen er verrassend goed uit(er rijden ook heel wat mislukkingen rond) .Na wat gegoogled te hebben heb ik ook gezien dat je bijna elke kleur kan krijgen , van mat tot hoogglans.Ik dacht dit is misschien een alternatief voor het vrij kostelijke spuiten, en je krijgt geen blaasje of barstjes meer.Ook zou je het wrappen gerust zelf kunnen doen door bv elk paneel eerst te wrappen en dan te monteren.Maar mijn vraag is , heeft hier al iemand ervaring mee, en kan dit op een polyester carroserie?Ik zou bv met fijn waterschuurpapier het oppervlak willen opschuren en dan wrappen.
mvg
Raf
auto wrappen?
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Netjes wrappen kan alleen als de ondergrond perfect is, het maakt verder niet uit wat voor materiaal er onder zit.
Maar als er in het polyester al barstjes of blaasjes zitten zul je deze na het wrappen ook gaan zien als krassen en/of luchtbellen onder het folie... vooral bij warm weer zal dit op gaan treden.
Vergelijk het resultaat dan maar met roestblaasjes of osmoseblaasjes.
En je moet ook niet vergeten dat het wrapfolie vrij gevoelig is voor krasjes en andere beschadigingen, de praktische levensduur ligt op ongeveer 5 jaar... is dus mooi spul voor reclame-doeleinden maar wat minder als vervanger voor duurzaam spuitwerk.
Maar als er in het polyester al barstjes of blaasjes zitten zul je deze na het wrappen ook gaan zien als krassen en/of luchtbellen onder het folie... vooral bij warm weer zal dit op gaan treden.
Vergelijk het resultaat dan maar met roestblaasjes of osmoseblaasjes.
En je moet ook niet vergeten dat het wrapfolie vrij gevoelig is voor krasjes en andere beschadigingen, de praktische levensduur ligt op ongeveer 5 jaar... is dus mooi spul voor reclame-doeleinden maar wat minder als vervanger voor duurzaam spuitwerk.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
-
- Posts: 79
- Joined: Tue Feb 28, 2012 1:03 am
Plastidip is nog meer gevoelig voor krassen als wrappen, ik gebruik plastidip in de rc modelbouw om servo's en ontvangers waterdicht te maken maar dan zit het in de auto en komen er geen krassen op. Plastidip is ook niet goedkoop hé, potje van 200gr kost al gauw 15€ en in spuitbussen is het nog duurder. Mijn pot van 200gr gaat ondertussen al bijna 5j mee.
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8881 ... &WT.srch=1
http://www.halfords.nl/product/112646.h ... 3godOFcAWQ
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8881 ... &WT.srch=1
http://www.halfords.nl/product/112646.h ... 3godOFcAWQ
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Al deze hier boven omschreven produkten zijn geen goed alternatief voor duurzaam spuitwerk met een mooi eindresultaat.
Dit zijn moderne technieken ontwikkeld voor reclamedoeleinden en om auto's een tijdelijke trendy look te geven. Als je een auto van dichtbij bekijkt die 5 jaar geleden gewrapt is, wordt je daar over het algemeen ook niet vrolijk van. De glans is dan meestal ver zoek.
Een auto perfect wrappen is niet iets wat je even op een avondje in de vingers krijgt. Dit vereist vakmanschap. En voor de kosten t.o.v. spuitwerk hoef je het ook niet te doen.
En zoals Muddy al omschreef. De ondergrond moet net als bij spuitwerk in goede conditie zijn.
Dit zijn moderne technieken ontwikkeld voor reclamedoeleinden en om auto's een tijdelijke trendy look te geven. Als je een auto van dichtbij bekijkt die 5 jaar geleden gewrapt is, wordt je daar over het algemeen ook niet vrolijk van. De glans is dan meestal ver zoek.
Een auto perfect wrappen is niet iets wat je even op een avondje in de vingers krijgt. Dit vereist vakmanschap. En voor de kosten t.o.v. spuitwerk hoef je het ook niet te doen.
En zoals Muddy al omschreef. De ondergrond moet net als bij spuitwerk in goede conditie zijn.