Koppeling Murena

Technische tips of alternatieve oplossingen
Post Reply
Henk
Posts: 95
Joined: Sat Feb 26, 2011 10:45 am

Koppeling Murena

Post by Henk »

Hallo Matra vrienden misschien is er iemand die de oplossing weet. Ik heb gemerkt dat als ik de koppeling van mijn Murena ingetrapt houd voor een aantal minuten de wagen wil gaan rijden, zet ik hem in zijn vrij en trap het koppelingspedaal een aantal maal in dan werkt het weer gewoon. Ik heb al eens gehoord dat dit een lekkende cilinder zou kunnen zijn ? ik vind geen lekkage op of onder de auto.Tijdens het rijden merk ik verder gaan rare dingen en ook op en terug schakelen gaat dan gewoon goed. Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg Henk
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Koppeling Murena

Post by oetker »

Als je geen olie verliest dan is het hoogst waarschijnlijk dat 1 van de rubbers die op de leidingen bij de cilinders gemonteerd zit niet lucht dicht is,
Controleer eerst onder het kop pedaal of de mat nat is.
Deze cilinder wil nog wel is lekken .
Deze rubbers gaat het om.
achter
Image

voor
Image
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Henk
Posts: 95
Joined: Sat Feb 26, 2011 10:45 am

Re: Koppeling Murena

Post by Henk »

Dank jewel Herman, ik verlies geen olie en alles is verder netjes droog. Die rubbers zijn bij Carjoy te verkrijgen ?
Mvg Henk
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Koppeling Murena

Post by oetker »

Beste is gelijk de rubbers van beide cilinders mee te vervangen.
Je bent er toch me bezig.
Ik weet niet of Carjoy ze heeft.
De kleine rubbers lagen hier bij club de wel op stock maar kan al een tijdje niet in de clubstock kijken.
Waarscijnlijk heb ik nog een complete rubberset voor de achterse koppeling. liggen maar moet even zoeken.
Zal ooke ven voor je rond snuffelen.
Bij de voorzijde zijn de standaard rubbers van de voorste kop. ciiinder 19 mm, zelfde als Simca 1100.,
Slave koppelingcilinders bij de bak heb ik nog 2 gereviseerde liggen.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Koppeling Murena

Post by GODFRIED »

Ik rij met een bagheera maar dat is ongeveer identiek.
Als er bij mij lucht in de leiding zit van de koppeling mag ik het pedaal zoveel intrappen als ik wil, deze komt er niet meer uit en de koppeling werkt dan niet. Ik moet dan ontluchten. Daarom vermoed ik dat je koppelingspomp inwendig lekt.

Voor de zekerheid zou ik de koppeling toch eens volledig ontluchten, misschien zit er toch een kleine hoeveelheid aan lucht in de leiding. Dan zou dit ook kunnen gebeuren. :wink:
Succes.
Matra Bagheera S - 1977
Henk
Posts: 95
Joined: Sat Feb 26, 2011 10:45 am

Re: Koppeling Murena

Post by Henk »

Dank jewel voor je reactie Ga hier zeker na kijken..
Post Reply