Nieuw inlaattraject.
Posted: Sun May 22, 2016 8:23 pm
Beste mede Murena rijders,
Mijn auto, maar zeker mijn motor is zoals sommigen wel weten een continue ontwikkeling. Steeds probeer ik weer wat extra vermogen te winnen.
Dit duurt inmiddels al meer dan 20 jaar.
Het draaiende gedeelte van de motor is nu totaal uitontwikkeld. Hieruit is niets meer te winnen (tenzij ik overga op het zelf maken van een andere krukas, zuigers en drijfstangen; idee voor de toekomst). Echter, het inlaat traject is een langdurig probleem waar ik nog geen goede oplossing voor had.
Ik heb inmiddels 2 Weber 40 DCOE carburateurs op de auto gemonteerd via tussenblokken op een speciaal spruitstuk. Door de tijd is dit spruitstuk bros geworden en kan niet meer goed aangehaald worden. Ook geven de Webers na veel afstellen nog geen goed resultaat/rendement.
Nu wil ik dit goed aanpakken, ik heb wat getest met Solex DDH carburateurs, maar dit gaf geen oplossing.
Inmiddels ben ik overgegaan tot het aanschaffen van de volgende onderdelen;
- 2 nieuwe Dellorto DHLA 45 carburateurs
- een nieuw inlaatspruitstuk, deze worden nog gegoten voor een normale prijs (adres op aanvraag)
- Trillingsdemping door middel van MISAB platen en opvang rubbers.
- Een dikkere rubberen inlaatpakking
- Mangoletsi gassysteem voor DHLA
- ITG airbox, in plaats van de twee ITG luchtfilters die ik nu gebruik
Door de levertijd van een aantal onderdelen zal dit niet zo snel gaan, ik heb echter alle tijd.
In dit topic zal ik de voortgang bijhouden.
Mijn auto, maar zeker mijn motor is zoals sommigen wel weten een continue ontwikkeling. Steeds probeer ik weer wat extra vermogen te winnen.
Dit duurt inmiddels al meer dan 20 jaar.
Het draaiende gedeelte van de motor is nu totaal uitontwikkeld. Hieruit is niets meer te winnen (tenzij ik overga op het zelf maken van een andere krukas, zuigers en drijfstangen; idee voor de toekomst). Echter, het inlaat traject is een langdurig probleem waar ik nog geen goede oplossing voor had.
Ik heb inmiddels 2 Weber 40 DCOE carburateurs op de auto gemonteerd via tussenblokken op een speciaal spruitstuk. Door de tijd is dit spruitstuk bros geworden en kan niet meer goed aangehaald worden. Ook geven de Webers na veel afstellen nog geen goed resultaat/rendement.
Nu wil ik dit goed aanpakken, ik heb wat getest met Solex DDH carburateurs, maar dit gaf geen oplossing.
Inmiddels ben ik overgegaan tot het aanschaffen van de volgende onderdelen;
- 2 nieuwe Dellorto DHLA 45 carburateurs
- een nieuw inlaatspruitstuk, deze worden nog gegoten voor een normale prijs (adres op aanvraag)
- Trillingsdemping door middel van MISAB platen en opvang rubbers.
- Een dikkere rubberen inlaatpakking
- Mangoletsi gassysteem voor DHLA
- ITG airbox, in plaats van de twee ITG luchtfilters die ik nu gebruik
Door de levertijd van een aantal onderdelen zal dit niet zo snel gaan, ik heb echter alle tijd.
In dit topic zal ik de voortgang bijhouden.