Bij het vervangen van het thermostaathuis van mijn VW kwam met 1 bout de schroefdraad mee naar buiten
Nu weet ik niet of het slim is dit uit te boren en een helicoil te plaatsen gezien de locatie in de alu kop. Ben bang dit e.e.a. te dun wordt.
er schijnt ook een soort van lijm te zijn zodat ik er een draadeind in kan 'lijmen'. Heeft iemand hier ervaring mee of kan je mij naar een product verwijzen ? Het is dus de cilinderkop dus de temperaturen kunnen behoorlijk oplopen / schommelen.
bvd
Richard
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Richard wrote:
...Het is dus de cilinderkop dus de temperaturen kunnen behoorlijk oplopen / schommelen.
En daarmee heb je gelijk het probleem met lijm, namelijk de temperatuur en druk van het koelwater.
Een helicoil plaatsen is hier eigenlijk het enigste juiste wat je kunt doen.
Als je bang bent i.v.m. de dikte van het materiaal kun je misschien nog over naar een dunnere boutmaat zodat er een kleinere helicoil in past?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Kun je niet een iets dikkere schroefdraad intappen.
Anders mischien de alluminum soldeer truc uithalen en opnieuw tappen.
Denk wel dat een hobbybrander niet toereikend is.
Die thermostaathuizen kunnen je bij alle oudere auto's parten spelen.
Allu met staal in een hete omgeving kan stevige problemen veroorzaken.
De bougies uitdraaien in mijn 1.6 heb ik uren over gedaan bvb.
Klein slag terug klein slagje vooruit en mm voor mm kruipt die er dan uit.
Teveel kracht is meestal einde draad.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Tsja, een beetje kopervet kan dat soort ellende al simpel voorkomen.
Maar helaas gebruikt men dat nog steeds veel te weinig tijdens montagewerkzaamheden.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Muddy Bandit wrote:Tsja, een beetje kopervet kan dat soort ellende al simpel voorkomen.
Maar helaas gebruikt men dat nog steeds veel te weinig tijdens montagewerkzaamheden.
Liever geen koper tussen allu en staal.
Werkt nogal corosief zoals we als hebben gezien met de remmen.
Bij Peter hebben we daar een soort grafietvet voor.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Tsja... ik hoor dat meer, maar ik heb er nog nooit geen problemen mee gehad en ik gebruik het toch al ruim 25 jaar.
Misschien dat het komt doordat ik nog steeds die ouderwetse potten met dat dikke kopervet gebruik i.p.v. die spuitbusjes met dat dunne spul?
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ow... vandaar die dumpprijs bij Kroon Oil vorig jaar, het was naar mijn idee zo goedkoop dat ik gelijk maar een 10 kg emmer heb genomen.
Nou ja, dan gebruik ik dat ouderwetse spul voorlopig nog wel, blijft alles ook mooi in stijl bij de oldtimers.
En tegen die tijd dat ik die 10 kg pot eens leeg heb ben ik zelf ook wel een oldtimer.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969