Page 2 of 2

Posted: Sun Oct 06, 2013 10:27 am
by oetker

Posted: Sun Oct 06, 2013 10:47 am
by Richard
thanks, maar er is er al 1 onderweg. ik ga eerst een weekje de zon opzoeken. daarna hoop ik het deel binnen te hebben en verder te komen dan 1,5 km van huis :D

Posted: Sun Nov 24, 2013 5:00 pm
by Richard
inmiddels weer een tijdje verder en te weinig aandacht besteed aan dit onderwerp. het moet er dus maar weer eens van komen. Inmiddels is de DIS vervangen en loopt de Murena als ik hem start. Ik ben er nog niet mee wezen rijden.

Ik wil MJ eens wat andere waarden geven om te zien hoe hij zich gedraagt. In alle voorbeelden die ik zie zit een instellingen waarvoor ik geen verklaring heb. Nu heb ik geen verstand van onsteking vervroeging dus ik hoop dat iemand mij bij kan praten.

Ik ga uit van het handboek. En wil hem dan ongeveer instellen zoals de afbeelding 'eigen' weergeeft. Configuratie instructies geven een voorbeeld afbeelding 0.

Wat ik mij afvraag is waarom staan bij de overige voorbeelden de waarden zo hoog bij een lage load en hoge toeren (dus rechts boven) ?
Is dat motor afhankelijk of is het gebruikelijk gedrag voor alle motoren ?

Wie praat mij bij ?

Bij voorbaat dank !

Posted: Sun Nov 24, 2013 5:33 pm
by oetker
Ik heb er geen ervaringen mee maar persoonlijk zou ik dit op de rollenbank laten doen.
Zeker omdat je ook een niet standaard motor meer hebt.
In Geldermalsen zit een gespecialiseerd bedrijf die daar alle spullen voor heeft.

http://www.speedcentre.nl/

Groet Herman

Posted: Sun Nov 24, 2013 5:43 pm
by Richard
hoezo ? zou het motorschade op kunnen leveren bij foutieve instellingen ?

Posted: Sun Nov 24, 2013 6:06 pm
by oetker
Nee dat denk ik niet en protest vd motor hoor je wel.
Maar je kunt niet meer van de standaard motor uitgaan omdat die opgevoerd is.
De rollenbank meet in alle toerengebieden het vermogen.

Groet Herman

Posted: Sun Nov 24, 2013 6:23 pm
by Richard
okay, ja ik wil hem hem eerst betrouwbaar aan het rijden hebben. daarna kan ik verder kijken. Dan is dat wel een optie. Volgens mij zit er in de buurt ook iemand met zo-n bank. Eerst maar eens zien dat ik de weg op kom met de laptop eraan en dan een beetje spelen met de getallen.

Posted: Sun Nov 24, 2013 7:05 pm
by bart_heemskerk
Richard wrote:Ik ga uit van het handboek. En wil hem dan ongeveer instellen zoals de afbeelding 'eigen' weergeeft. Configuratie instructies geven een voorbeeld afbeelding 0.

Wat ik mij afvraag is waarom staan bij de overige voorbeelden de waarden zo hoog bij een lage load en hoge toeren (dus rechts boven) ?
Is dat motor afhankelijk of is het gebruikelijk gedrag voor alle motoren ?
Image

Laat ik eerst zeggen dat ik ben géén expert ben.
Maar deze diagram lijkt me de mechanische vervroeging. Hoe meer toeren, hoe meer vervroeging.

Er is ook nog een vacuum vervroeging. Hoe meer vacuum, hoe meer vervroeging. Dat is een aparte diagram.
Dat zie je ook terug in jou voorbeelden. Lage load = gas dicht = meer vacuumvervroeging.

Vraagje: Waarom doe je deze ontstekingsombouw?

Posted: Sun Nov 24, 2013 7:12 pm
by oetker
Het mooie van de Megajolt vind ik vooral het kunnen stellen in de lage toeren.
De veertjes in de ontsteking zijn meestal compleet veroest en slap.
Daar ben je dan niet meer van afhankelijk.
Je kunt mooi de kracht onderin stellen en veel stabieler lijkt me.
Ik zou zoiezo niet van de 10-12 graden voorontsteking max afwijken.

Groet Herman

Posted: Sun Nov 24, 2013 7:15 pm
by Richard
bart_heemskerk wrote:
Vraagje: Waarom doe je deze ontstekingsombouw?
om bezig te blijven :D

Ik stuur hem overigens aan met een TPS niet met vacuum, maar dat maakt voor de afstelling geen verschil lijkt mij

Posted: Sun Nov 24, 2013 7:30 pm
by bart_heemskerk
Richard wrote:om bezig te blijven :D
Wat dat betreft kunnen wij elkaar de handen schudden. :lol:

Volgens mij kun je TPS zien als vacuum. Gasklep dicht = veel vacuum, gasklep open = weinig vacuum.

Posted: Sun Nov 24, 2013 7:32 pm
by Richard
ik ga wel eens aan de slag met een bezemwagen achter mij aan, kapt hij ermee dan laat ik mij wederom opslepen :lol:

Posted: Sat Dec 07, 2013 11:18 am
by Richard
Deze week meerdere malen de weg op geweest met onderstaande config. Ik ben niet stil komen staan dus de nieuwe DIS was denk ik geen overbodige luxe. Dit schema loopt al prima, ik moet even wat kabels gaan leggen zodat ik de laptop in de wagen kan plaatsen en de gegevens kan volgen. bijvoorbeeld bij het wegrijden merk ik dat ineens de kracht toeneemt. Ik moet even kijken welke cel dit precies is zodat e.e.a. wat geleidelijker kan gaan verlopen (of juist direct snel ) :D

ik begin MegaJolt wel steeds meer te waarderen, had er al een tijdje niet naar omgekeken en ik had niet alles meer paraat. Ik ben gek van lampjes, een beetje vreemde afwijking, maar je kunt bij dit systeem o.a. shiftlight en load lights configureren. Ik denk niet dat ik het kan laten hier iets mee te doen http://www.youtube.com/watch?v=Sca0UjjXEO4

Verder is het mogelijk een Arduino Bluetooth module in te bouwen waarmee je met een Android toestel e.e.a. realtime kunt volgen en instellen (in ontwikkeling).

Ook de mogelijkheid van een knock-sensor uitbreiding schijnt te bestaan, maar daar moet ik nog eens induiken.

Al met al leuk speelgoed.

Posted: Sat Dec 07, 2013 11:24 am
by oetker
Heb ook nog weinig kijk op, maar tot 1500 toeren hoeft die niet veel t doen.
Mischien vast voor geven tot dat toerental?
Dat zou rond 8-12moeten zijn denk ik

Posted: Sat Dec 07, 2013 5:19 pm
by Richard
ik moet dat gaan zien. voorlopig loopt jij. Hij ploft zo nu en dan nog tijdens het optrekken. Als ik dadelijk de laptop aangesloten kan houden zet ik hem op een stil weggetje en ga eens spelen met de waardes. Dan merk ik het vanzelf denk ik. Ik verleng de kabels onder de wagen door zodat ik de USB dadelijk in het interieur in kan pluggen. Daarna wordt het afstellen wat makkelijker te doen