Page 5 of 7

Posted: Sun Nov 14, 2010 12:42 am
by Remco007
Dat blijkt. De nippel heb ik ontvangen en het ontluchten gaat veel beter. Volgens het boekje ontlucht en er gaat meer koelvloeistof in.

Vervolgens een stukje gereden en de motor slaat wel snel af bij lage toeren. Verder staat deze te pendelen.

http://www.youtube.com/watch?v=cv20gGPA7nc

Enige suggesties?

Posted: Sun Nov 14, 2010 8:43 am
by oetker
Lijkt me een carb probleem.

Posted: Sun Nov 14, 2010 10:20 am
by Remco007
Oetker,

Dat dacht ik al maar daar ontbreekt juist mijn kennis. Waar moet ik beginnen?

Posted: Sun Nov 14, 2010 10:30 am
by oetker
Aangezien ik zelf de 1.6 carb niet ken laat ik dit liever over aan de mannen over die daadwerkelijk deze carbs uit elkaar hebben gehad.
Revisiesetje en reinigen zal wel wat brengen denk ik.
Met name stationairsproeier kan zoiets wel veroorzaken.
ook zou ik even de vacuumleidingen afkoppelen en afsluiten om te kijken of er daar invloeden van zijn.

Posted: Sun Nov 14, 2010 11:57 am
by Remco007
Ik zit te denken om de carburateur helemaal uit elkaar te halen en te reviseren. Heeft iemand een idee welke revisieset ik hiervoor moet bestellen?

Posted: Sun Nov 14, 2010 11:22 pm
by Remco007
Toch wel handig als je een oude carburateur hebt om te testen.

Daarna de carburateur er maar afgehaald. Onder de kap stellen is geen optie. Ik heb een paar dingen ontdekt:

Papieren pakking onder de carburateur had ik niet geplaatst. Ik dacht dat de oude dikke pakking wel voldoet maar deze is vrij hard.

De vacuumdoos (wel heel gelukkig) zat niet meer vast. De splitpen ontbrak. Gelukkig had ik deze wel over bij de oude.

De gashendel wiebelde. Het bleek dat de bevestiging op de afsluitklep een beetje los zat.

De gaskabel was van de hevel afgeschoten. Dit is mij al eerder overkomen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Verder alle sproeiers losgehaald en schoon gemaakt maar ik zag hier geen problemen.

ps. Oetker, ik gooi niet alles weg.

Posted: Sun Nov 14, 2010 11:34 pm
by oetker
Tijdens een testrit met een 1.6 een paar jaar geleden zag ik dat ze een extra veer hadden geplaatst om de gasklep wat sneller terug te trekken.
Vermoedelijk is de veer die dat moet doen de rek uit.
ook het gaspedaal heeft wel is last van zwaar lopen door een wat matige kabel naar voren.
Ik spuit ieder jaar WD 40 aan de ingangen van de kabel en achter het gaspedaal.

Ik gooi ook wel is wat weg, maar soms grijp je dan later mis.
Ik probeer tegenwoordig het meest lullige boutje te bewaren.
Meestal moet je echter weer een paar uur zoeken om het terug te vinden

Posted: Mon Nov 15, 2010 8:28 am
by hendrik
Remco, je moet dat vacumdoosje ook eens testen of het nog goed is wand daar heb ik ook al wat problemen mee gehad.Ik heb hier 5 carburateur liggen en die hebben allemaal het vacumdoosje kapot.




grt harry de matra.

Posted: Mon Nov 15, 2010 6:45 pm
by matrafan
Remco moet ook eens kijken naar het asje van de acceleratiepomp.

Dit kan ingelopen zijn op de schuine kant.

Op de tweede foto ziet ge het asje aan de bedieningshendel die tegen de gasklep duwt.

Indien ingelopen reageert de acceleratie een stuk langzamer.

Posted: Tue Nov 16, 2010 7:37 pm
by Remco007
Hendrik,

Het vacuumdoosje heb ik getest. Ik had er al een topic over gelezen en deze is gelukkig goed.
Zijn deze niet meer te bestellen?
http://www.webercarburators.com/carbdet ... _DCNVH.htm

Matrafan,

Het asje is inderdaad ingelopen als deze normaal schuin hoort te zijn. Nu is het een soort curve. Is deze nog te verkrijgen of heeft iemand ervaring hiermee. Mogelijk kan ik iets oplassen maar ik weet niet of dit lukt.

De oude carburateur had jammer genoeg alleen een plat schijfje. Dit is volgens mij de DCNVH type.

Posted: Tue Nov 16, 2010 9:17 pm
by hendrik
Nee remco, dat vacumdoosje kon ik niet meer vinden toen heb ik maar een nieuwe carburateur gekocht.



grt harry de matra.

Posted: Tue Nov 16, 2010 9:42 pm
by matrafan
Remco, het asje zit in het armpje geklonken.

Ik heb dit met een vice-grip tang gewoon 180° kunnen draaien.

Posted: Tue Nov 16, 2010 9:48 pm
by Remco007
Harry,

Dit is dan toch de "capsule assembly", artikelnummer 57804.556.
Volgens mij kan je deze bij Pierce Manifolds bestellen. Zie de link.
De prijs zou je op moeten vragen volgens mij, ik kan deze niet vinden.

Posted: Tue Nov 16, 2010 10:06 pm
by hendrik
Remco, die link werkt niet bij mij hoe kan dat ?
Als ik die kon kopen dan deed ik het wel.




grt harry de matra.

Posted: Tue Nov 16, 2010 10:43 pm
by Remco007
Harry,
Probeer eens deze: http://www.webercarburators.com
En dan naar Weber carburateurs en dan de 36 DCNVH

Anders weet ik het ook niet.

Posted: Wed Nov 17, 2010 8:14 am
by hendrik
Remco, die link gaat nu maar ik denkt niet dat je het vacumdoosje los kan kopen.Ik zie wel dat je er komplete carburateurs kan kopen ook die van de murena.



grt harry de matra.

Posted: Wed Nov 17, 2010 4:39 pm
by Remco007
Harry, het vacuumdoosje heeft wel een eigen artikelnummer.
Ik zal ik eens mailen.

Posted: Wed Nov 17, 2010 5:29 pm
by hendrik
Ok Remco, alvast bedankt.





grt harry de matra.

Posted: Wed Nov 17, 2010 6:43 pm
by Remco007
Dit wilde ik jullie trouwens niet onthouden: de nieuwe steenslagplaat van gegalvaniseerd plaatstaal.

Posted: Wed Nov 17, 2010 7:32 pm
by hendrik
Remco, hebt je die zelf gemaakt of gekocht.



grt harry de matra.

Posted: Wed Nov 17, 2010 7:53 pm
by Remco007
Die heb ik zelf gemaakt Harry. Ik ben er wel trots op.

Posted: Wed Nov 17, 2010 8:28 pm
by oetker
Goed gelukt Remco.
Ook de mijne is aan vervanging toe, maar heb hem nog net kunnen redden voor de roestduivel hem helemaal opgevreten had.
Hij kan nog even.

Posted: Wed Nov 17, 2010 9:05 pm
by Remco007
Hendrik, De vacuumdoosjes zijn 22 dollar per stuk en hij heeft er nog vier.

Er kan alleen met Visa of Mastercard worden betaald en deze heb ik (bewust) niet. Wie kan ze bestellen, dan kunnen we ze daarna verdelen of in de clubstock nemen.

Er zullen nog wel verzendkosten bij komen.

Posted: Wed Nov 17, 2010 9:24 pm
by hendrik
Remco, Die heb ik jammer ook niet anders kocht ik ze alle vier. Ik ga morgen eens aan godfried vragen of hij dat heeft. Ik laat het je morgen wel weten. Maar je bent alvast bedankt dat je het voor me wou uit zoeken.



grt harry de matra.

Posted: Wed Nov 17, 2010 9:59 pm
by Remco007
Het blijkt dat bijna alle onderdelen los te bestellen zijn. Pas op dit is de DCNVH maar is bijna gelijk aan de DCNVA. Ik zie heel veel dezelfde onderdelen maar je kan er niet klakkeloos vanuit gaan dat alles hetzelfde is.

Zoals ik het zie is de o.a. de vacuumdoos wel gelijk.

Posted: Wed Nov 17, 2010 10:14 pm
by oetker
Ze hebben hetzelfde onderdeelnummer 57804.556

Posted: Wed Nov 17, 2010 10:20 pm
by Remco007
Dan gaat dat goed. Ik heb gevraagd of ik per bank kan overmaken. Ik hou jullie op de hoogte.

Posted: Wed Nov 17, 2010 10:21 pm
by oetker
Hier nog een verhaal over afstellen van deze carbs door Andy Owler.

http://www.euronet.nl/~wilaben/adjustin ... tml#Before you even touch the carbs

Posted: Wed Nov 17, 2010 10:56 pm
by Remco007
Geregeld. Paypal was ook mogelijk. Komt in totaal op Euro 79,63 voor 4 stuks.

Hendrik, wilde jij er ook één of meer hebben?

Ik wil er in ieder geval één houden. De rest kan anders in de club stock als daar interesse voor is.

Posted: Thu Nov 18, 2010 5:47 am
by GODFRIED
Als ik een 1.6 had zou ik dit onderdeel zeker ook willen hebben. Waarschijnlijk zijn ze niet of moeilijk meer te vinden. De prijs valt goed mee. Ik ben er al eens naar op zoek geweest bij een carburatorspecialist maar deze zei me dat ze stock o waren, met andere woorden " je mag van geluk spreken dat jullie ze nog gevonden hebben".

Hier gaat in de toekomst zeker nog vraag naar zijn.