Carburateur
-
- Posts: 1647
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Nog steeds geen vonk. De kabel naar de verdeler gaf 10 kOhm, deze heb ik weer door de oude vervangen van 3 kOhm maar dat maakt volgens mij geen verschil.
Ik heb de aansluitingen op de bobine nog eens omgedraaid omdat ik er over twijfelde. Het schema is hier niet duidelijk in.
Ik heb de grijze draad op de plus (15) van de bobine en de min op de min (1). De bobine ligt door zijn verflagen verder niet aan aarde en er zit geen ontstoorcondensator op.
Is dit nu juist want dan kan ik verder zoeken. Heb ik door het omwisselen misschien iets kapot gemaakt?
Ik heb de aansluitingen op de bobine nog eens omgedraaid omdat ik er over twijfelde. Het schema is hier niet duidelijk in.
Ik heb de grijze draad op de plus (15) van de bobine en de min op de min (1). De bobine ligt door zijn verflagen verder niet aan aarde en er zit geen ontstoorcondensator op.
Is dit nu juist want dan kan ik verder zoeken. Heb ik door het omwisselen misschien iets kapot gemaakt?
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- oetker
- Posts: 8008
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote
--------
Ik heb de grijze draad op de plus (15) van de bobine en de min op de min.
==================================================
De grijze draad is +contact, maar is daar ook 12 Volt ?
De min van de Bobine gaat niet naar massa, maar naar het moduul.
Daar moet de puls vandaan komen.
--------
Ik heb de grijze draad op de plus (15) van de bobine en de min op de min.
==================================================
De grijze draad is +contact, maar is daar ook 12 Volt ?
De min van de Bobine gaat niet naar massa, maar naar het moduul.
Daar moet de puls vandaan komen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Op de grijze heb ik 12 volt. De aansluiting (1) ligt niet aan massa maar is verbonden met de zwarte draad naar de ontstekingsmoduul..
Ik heb de stekker van de ontstekingsmodule nog eens onder handen genomen. Ik had twijfels over de uitgelubberde aansluitingen.
Morgen weer een poging, het is nu te laat.
Ik heb de stekker van de ontstekingsmodule nog eens onder handen genomen. Ik had twijfels over de uitgelubberde aansluitingen.
Morgen weer een poging, het is nu te laat.
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- oetker
- Posts: 8008
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De -bobine moet volgens schema de gele draad zijn van -bobine naar pen 5 van moduul..
De zwarte draad is de massa voor het Hall element en zit aan pen 4 van het moduul.
Het moduul zelf moet zo te zien aan de carosserie bevestigd zijn voor massa.
Let op kleuren kloppen niet altijd.
Het is nu eenmaal een Matra
De zwarte draad is de massa voor het Hall element en zit aan pen 4 van het moduul.
Het moduul zelf moet zo te zien aan de carosserie bevestigd zijn voor massa.
Let op kleuren kloppen niet altijd.
Het is nu eenmaal een Matra
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 8008
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Oetker,
Ik heb het topic gezien. Ik krijg de verdeler echter niet uit elkaar.
Het probleem lag echter in uitgeluberde aansluitingen op de ontstekingsmodule waardoor ik geheel geen vonk had.
Vanavond weer een poging gewaagd en hij sloeg aan (leek wel een traktor). De ontsteking wat vervroegd en het lijkt wel een zonnetje.
http://www.youtube.com/watch?v=rgD-mGs2uaY
ps. Choke stond nog uit.
Nu nog de accubak en de schakelstang terug plaatsen en rijden
Bedankt voor alle suggesties.
Ik heb het topic gezien. Ik krijg de verdeler echter niet uit elkaar.
Het probleem lag echter in uitgeluberde aansluitingen op de ontstekingsmodule waardoor ik geheel geen vonk had.
Vanavond weer een poging gewaagd en hij sloeg aan (leek wel een traktor). De ontsteking wat vervroegd en het lijkt wel een zonnetje.
http://www.youtube.com/watch?v=rgD-mGs2uaY
ps. Choke stond nog uit.
Nu nog de accubak en de schakelstang terug plaatsen en rijden
Bedankt voor alle suggesties.
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- oetker
- Posts: 8008
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Nog even een vraag. Ik heb alles goed warm laten draaien en getest.
De radiateur wordt warm in een hoekje maar de ventilator gaat nog niet draaien. Misschien iets te kort getest.
Wat is nu de normale werktemperatuur. De meter bleef steken voor de 90 graden dus de temperatuur ligt tussen de 75 en 90 graden.
Wanneer komt de ventilator nu bij?
De koelvloeistofbuizen zijn vervangen. Totale kosten 40,= ex.
De radiateur wordt warm in een hoekje maar de ventilator gaat nog niet draaien. Misschien iets te kort getest.
Wat is nu de normale werktemperatuur. De meter bleef steken voor de 90 graden dus de temperatuur ligt tussen de 75 en 90 graden.
Wanneer komt de ventilator nu bij?
De koelvloeistofbuizen zijn vervangen. Totale kosten 40,= ex.
- Attachments
-
- PICT3517.JPG (64.75 KiB) Viewed 11583 times
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- oetker
- Posts: 8008
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik kan niet goed voor de 1.6 spreken, maar de bedrijfstemperatuur tussen de 80-90 is goed.
Ik heb dezelfde sensoren in de 2.2 en de vin springt aan bij 95 graden.
Ik moet wel de auto 15-20 minuten stationair laten draaien voor die aanspringt.
Buizen zien er goed uit en voor een leuk prijsje.
Wat heb je nu gebruikt daarvoor?
Ik heb dezelfde sensoren in de 2.2 en de vin springt aan bij 95 graden.
Ik moet wel de auto 15-20 minuten stationair laten draaien voor die aanspringt.
Buizen zien er goed uit en voor een leuk prijsje.
Wat heb je nu gebruikt daarvoor?
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Omgekeerde kratten op een stenen vloer met planken voor de drukverdeling. Dit is ongeveer 250 kg per krat. In ieder geval een stuk stabieler en voor mij veiliger dan op de 2-koloms hefbrug laten staan. Dit bewoog toch iets te veel naar mijn zin.
Ik ben blij dat de bedrijfstemperatuur goed is. De vin heb ik nog niet horen aanslaan omdat de motor waarschijnlijk die temperatuur niet benaderd.
ps. Was wel een zware klus om de kratten leeg te krijgen
Ik ben blij dat de bedrijfstemperatuur goed is. De vin heb ik nog niet horen aanslaan omdat de motor waarschijnlijk die temperatuur niet benaderd.
ps. Was wel een zware klus om de kratten leeg te krijgen
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
oh ja, de buizen.
De middelste voor de kachel zijn 18x1,2 cv buizen van Presta. Standaard maat.
De twee dikke zijn 32 mm Wavin Tigr.. buizen. Dunwandig aluminium buizen met kunstof coating van binnen en buiten. Met een fohn goed voorverwarmd en daarna met de hand gebogen. Een buigijzer zou nog beter werken.
De middelste voor de kachel zijn 18x1,2 cv buizen van Presta. Standaard maat.
De twee dikke zijn 32 mm Wavin Tigr.. buizen. Dunwandig aluminium buizen met kunstof coating van binnen en buiten. Met een fohn goed voorverwarmd en daarna met de hand gebogen. Een buigijzer zou nog beter werken.
- Attachments
-
- PICT3503.JPG (28.22 KiB) Viewed 11555 times
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Helaas, Een stukje gereden en daarna voor de garage warm laten draaien. De temperatuur ging over de 95 graden en toen..... was ik een heleboel koelvloeistof kwijt. De ventilator heb ik niet aan horen slaan.
Gelukkig gecontroleerd getest dus de motor heeft geen schade.
Terug naar de brug maar daar staat nu de kever met een defecte benzinepomp....
Gelukkig gecontroleerd getest dus de motor heeft geen schade.
Terug naar de brug maar daar staat nu de kever met een defecte benzinepomp....
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- oetker
- Posts: 8008
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Vermoedelijk nog lucht in het systeem.
Even volgens het boekje afvullen.
In ieder geval controleren of de sensor en het circuit van ventilator goed zijn.
Sensor op de radiateur doorverbinden en vin moet draaien ter controle.
Sensor controleren op openen in bak heet water.
Nieuwe sensor Thermostaat en temp voeler kosten maar een paar tientjes.
Ik zou dat standaard vernieuwen als je toch het systeem aanpakt.
Even volgens het boekje afvullen.
In ieder geval controleren of de sensor en het circuit van ventilator goed zijn.
Sensor op de radiateur doorverbinden en vin moet draaien ter controle.
Sensor controleren op openen in bak heet water.
Nieuwe sensor Thermostaat en temp voeler kosten maar een paar tientjes.
Ik zou dat standaard vernieuwen als je toch het systeem aanpakt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek
Zo, De thermostaat getest. De nieuwe schakelde pas bij 95 graden. De oude bij 90 graden dus de oude maar geplaatst.
Direct ook de verbindingsstekkers vervangen en de dikke kabel bij de accu.
De ventilator schakelt. Nu nog warm testen.
ps. Heb de koeling bij de radiateur ontlucht en bij de darm met de ontluchtingsdop bij de motor. Dit moet het volgens mij zijn.
Direct ook de verbindingsstekkers vervangen en de dikke kabel bij de accu.
De ventilator schakelt. Nu nog warm testen.
ps. Heb de koeling bij de radiateur ontlucht en bij de darm met de ontluchtingsdop bij de motor. Dit moet het volgens mij zijn.
greetz Remco
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
- oetker
- Posts: 8008
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Remco007
- Posts: 205
- Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
- Location: Bergschenhoek