Page 3 of 4

Posted: Fri Mar 05, 2010 8:37 am
by GODFRIED
Degelijke aansluiting en mooi afgewerkt.

PS; Mag deze benzinepomp horizontaal geplaast worden??

Posted: Fri Mar 05, 2010 8:45 am
by oetker
Er werd bij mijn pompje geadviseerd de uitgang schuin omhoog wijzend te monteren en niet te ver van de tank liefst onder fuel level.
Kwestie van proberen.
De hoogte van oppompen is beperkt, maar zoals je bij mij gezien hebt werkt het goed met bijna lege tank, en denk dat die van Remco ook goed zit.

Posted: Fri Mar 05, 2010 8:36 pm
by Remco007
Die zat er ook wel bij maar met een 8mm aansluiting en deze was reeds geplaatst bij de mechanische pomp. Een doorzichtige vind ik ook handiger om de vervuiling te bekijken.

Posted: Sat Mar 06, 2010 9:30 am
by GODFRIED
Waarschijnlijk is de bijgeleverde filter om voor de benzinepomp te zetten!

Posted: Sat Mar 06, 2010 1:21 pm
by Remco007
Ik heb de beschrijving nog eens goed gelezen en het blijkt dat de pomp 45 graden naar boven moet wijzen. Toch nog even de beugel aanpassen dus.

Posted: Sat Mar 06, 2010 1:33 pm
by oetker
Op de foto leek het of die iets schuin omhoog stond.
Bij mij ligt het pompje gewoon en ook iets schuin omhoog wijzend met de uitgang..

Posted: Sun Mar 07, 2010 10:45 am
by GODFRIED
Waarschijnlijk is dit nodig zodat er zeker geen lucht in de pomp kan blijven zitten, die zou de pomp wel kunnen beschadigen.

Ik heb dezelfde pomp klaar liggen voor op mijn murena te bouwen.

Posted: Mon Mar 08, 2010 9:45 pm
by Remco007
Toch nog een probleem. De pomp lekt aan de aansluitingen. De ansluitingen zijn nat (zweterig) en als de pomp aan staat dan druppelt de uitgang. De druk wordt volgens mij te hoog en de vloestof kan niet weg. Moeten de aansluitingen voorzien worden van teflon tape voordat ze erin gaan? Volgens mij niet en kan dit niet tegen benzine. Misschien moet er toch een retourleiding aan de uitgang worden geknoopt maar hoe weet ik dan zeker dat er genoeg naar de carburateur gaat?

Posted: Mon Mar 08, 2010 9:53 pm
by oetker
Officieel moet dat filtertje aan de pompuitgang.
Zou dit een conische fitting hebben en het pijpje niet?
0,3 bar moet geen probleem geven.
Beetje teflon tape kan geen kwaad.
Zelf heb ik nog de oudere metalen uitvoering en geen probleem.

Posted: Mon Mar 08, 2010 11:11 pm
by Remco007
Oetker, Volgens de beschrijving moet deze aan de ingang maar het filter heeft een 8mm aansluiting dus dat past niet. De aansluitingen zijn niet conisch dus ik heb wat gastape gebruikt en jawel. Lekdicht. Nu zit er wel wat lucht in maar dat drukt ie er wel door.

Posted: Mon Mar 08, 2010 11:18 pm
by oetker
Officieel moet het volgens mij met locktite, maar dit zal ook wel goed gaan.

Posted: Tue Mar 09, 2010 7:06 am
by GODFRIED
De bijgeleverde benzinefilter moet alle vuil uit de pomp houden.

Posted: Sat Jun 19, 2010 7:05 pm
by Richard
Hoi Oetker,

Kan ik deze printjes nog bestellen ?

Ik zal ook eens gaan weet je toevallig zo een geschikte pomp met ingang 6mm en uitgang 8mm ? dan kan ik zonder verloop direct door naar mijn carb's.

is dit wat ?

http://cgi.ebay.nl/Electric-Fuel-Pump-1 ... 563d5c881a

bvd

Richard

Posted: Sun Jun 20, 2010 9:50 pm
by oetker
Richard, zo'n soort pompje heb ik ook, en gaat tot ruim 0,3 bar en dus prima geschikt.
Die printjes ben ik door een tegenslag wat mee achterop geraakt, maar zodra ik weer een paar gemotiveerde momenten heb, ga ik ze afmaken.
Ik zet je er bij op de lijst.

Posted: Sun Jun 20, 2010 9:54 pm
by Richard
heb er zeker geen haast mee hoor. Maar ik kan het evt zelf ook in elkaar zetten.

gr

Richard

Posted: Tue Aug 10, 2010 8:42 pm
by zeuneke
zelf heb ik 15 jaar een HUCO pomp onder mijn MGb zitten en wou nu ook eentje voor de matra bestellen, ook hun andere materialen zijn goed en goed van prijs. ik heb ook een regelaar op mijn alternator van de matra gezet

http://www.hueco.de/mm/KatalogRelais_00.pdf

groeten Frank

Posted: Wed Sep 21, 2011 12:26 pm
by Richard
hoi,

heeft iemand mischien ervaring / of een verwijzing naar een dergelijk product op ebay, de avonden worden weer langer en ik zoek een projectje.

ik neem aan dat hier ook e.o.a. relais bij komt om de pomp even een tikje te geven als de auto op contact gaat. Iemand hier ook ervaring mee ?

bvd

Richard

Posted: Sun Sep 25, 2011 5:39 pm
by Richard
heb deze besteld

Posted: Sun Sep 25, 2011 8:56 pm
by jo
Hoe is het eigenlijk verder gegaan met de printjes?

Posted: Mon Sep 26, 2011 6:18 am
by GODFRIED
Ik heb op mijn bagheera en murena een niet beveiligde elektrische benzinepomp zitten. Natuurlijk mag je niet denken wat er kan gebeuren bij een ongeval. De pomp zal blijven draaien. :cry:

Posted: Mon Sep 26, 2011 6:20 am
by Richard
zo is dat, ik heb er dus toch maar even 1 besteld. Als ik de zaak ga plaatsen zonder deze veiligheid komt er er waarschijnlijk nooit meer tussen.

Posted: Mon Sep 26, 2011 7:15 am
by oetker
De printjes zijn gemaakt, maar heb problemen gehad met monteren in 1e instantie.
De zaak waterdicht gemaakt met kit die achteraf licht geleidend was waardoor problemen ontstonden.
Bij het uittesten van enkele printjes bleken de reed releais niet goed te voldoen, (althans ik was er niet tevreden over).
Daar heb ik nog relais voor besteld gehad, maar ben ergens onderweg de motivatie verloren en iets af leveren wat niet aan de eisen voldoet is niet wat ik wil.
Eigenlijk voor het goede zou ik ze allemaal opnieuw moeten maken, maar heb steeds geen tijd.:cry: :cry: :cry: en er komt voorlopig ook weinig tijd om ze af te maken.
Ga er dus maar van uit dat ze niet meer komen.
Dat had ik misschien wat eerder moeten vertellen, maar was nog steeds van plan het project af te maken, maar door secundaire oorzaken loopt het steeds in de mist.
Image

Posted: Mon Sep 26, 2011 12:23 pm
by Richard
Kan het me goed voorstellen. Het is natuurlijk super als je 'voor weinig' iets voor een ander in elkaar kunt zetten, maar als je dan al een druk bestaan hebt is het soms lastig het tijdig af te krijgen en staan er een paar in je nek te hijgen.......... ik heb er 1 op op Ebay besteld, maakt op zich niet uit waar het vandaan komt als het maar werkt en veilig is.

Posted: Mon Sep 26, 2011 9:01 pm
by jo
Tijd, daar zeg je wat Herman, vandaag is Avantime 2 geleverd, moet ik van 2 één degelijke maken. Wanneer? Ach we zien wel want de aantrekkingskracht om legaal op de baan te komen zal wel winnen. :lol:

Posted: Tue Sep 27, 2011 6:24 am
by GODFRIED
Geen probleem Herman dan zoeken we wel iets anders. :wink:

Posted: Tue Sep 27, 2011 7:06 am
by oetker
Ik heb onlangs de basis van deze modulen in handen gehad.
Ze zitten namelijk in Porsche 924.
Daar kwam ik achter toen ik met de elektro van de Porsche van Torro rosso bezig was.
Dat moduul zit ingebouwd in een vrij klein relais.
Vermoedelijk zitten ze dus ook wel in andere vw's
Ik zal nog is wat proberen uit te zoeken hierover.

Posted: Tue Oct 18, 2011 10:25 pm
by Richard
mijn setje is binnen, voor zover ik het kan bekijken ziet het er goed en stevig uit.

Posted: Wed Oct 19, 2011 7:52 am
by Vollegaaz
waar heb je dit vandaan?

Posted: Wed Oct 19, 2011 8:33 am
by Richard
dacht dat ik de link al had gepost.......... maar nee, dus hier nog een poging

http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dl ... IT&vxp=mtr

Posted: Sat Dec 24, 2011 4:34 pm
by Richard
ik heb de set een aantal weken geleden geplaats. Fluitje van een cent (foto's volgen). Bleek dat de relais wel inschakelde maar nooit meer uitschakelde.

(Heb overigens de pomp nog losliggen, de brandstof leidingen zitten er nog niet aan)

Heb het bedrijf benadert en zij gaven mij wat tips om e.e.a. te testen, deze had ik zelf al uitgevoerd zonder resultaat.

Ze hebben mij nu geheel kostenloos !! een nieuwe gestuurd vanuit de USA. Service bestaat echt nog bij sommige bedrijven. Volgende week de boel maar even vervangen. Iig werkt hij goed als ik hem los aansluit op een batterij.