[quote="oetker"]Druk, druk, druk de laatse tijd.
Weinig tijd voord de Matra.
vd week toch even mezelf wat sleuteltijd toegewezen.
Ik was al een tijdje op zoek naar de pijpen en slangen voor de onderzijde.
Dat valt nog niet mee als je de originele diameter wil hebben.
32 mm flex slang wel kunnen vinden, maar dat kost een vermogen per meter.
Wilde toch verder dus was al van plan de pijpen bij de dealer te halen, maar besloot de oude pijpen er is onderuit te halen.
Die zagen er aan de buitenkant wel wat roestig uit, maar bij nadere bestudering viel het eigenlijk allemaal wel mee.
Binnenkant helemaal geen roest (goede koelvloeistof doet schijnbaar toch wel wat).
Ik heb de pijpen geschuurd en opnieuw in de bescherming gezet.
Nu de pijpen eronder vandaan waren daar de oxydatie van de bodem op die plek ook maar wat aangepakt, want daar kom je slecht bij als de pijpen eronder hangen.
Had van Cor nog gegalvaniseerde beugels gekocht en die ook maar geplaatst.

Ook de opgeknapte radiator schermplaat er weer onder gehangen.
Ziet er ook weer goed uit.
De draadeinden van mijn uitlaat connector zaten maar met 2-3 slagen in de moeren.
Heb dat nooit stevig aan durven draaien.
Hittebestendige kit hield de boel wel aardig bij elkaar.
Heb de uitlaat er ook weer is onder vandaan gehaald (is niet best meer) en de plaat wat ingeslepen.
4 nieuwe moeren en nu gaat het een slag of 7.
Nog niet wild, maar een stuk steviger aan kunnen draaien.

Uitlaat weer op diverse plaatsen moeten lassen.
Is weer dicht, en dat is nodig want de auto moet binnenkort gekeurd.
Even olie en filter gedaan, en een aansluiting voor een olietemperatuurmeter gemaakt.
Oude sensor uitgeboord en de nieuwe aansluiting ingetapt in de koperen moer.
Kan de sensor zo ingedraaid worden.
Toen was de tijd alweer op.

[/quote Draadstukken voor de uitlaat zijn nog nieuw te verkrijgen, heb er mss nog wel enkele liggen.