Je zou ook nog een iets dikkere olie kunnen proberen en eventueel een dope toevoegen als TLS of 5 in 1
Ben ik niet echt een voorstander van maar proberen kan geen kwaad.
Onbalans in koppeling
- oetker
- Posts: 8165
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
Dit zou ik niet doen. Deze middelen verminderen de frictie. Dat lijkt me niet bevordelijk voor de syncromessen. In mijn versnellingsbak heb ik TSL zitten, en ik vind hem moeilijk schakelen.oetker wrote:Je zou ook nog een iets dikkere olie kunnen proberen en eventueel een dope toevoegen als TLS of 5 in 1
Ben ik niet echt een voorstander van maar proberen kan geen kwaad.
Er zijn toevoegingen speciaal voor versnellingsbakken, en die bevorderen de werking van de syncromessen.
- matrafan
- Posts: 2240
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
[quote="bart_heemskerk
Dit zou ik niet doen. Deze middelen verminderen de frictie. Dat lijkt me niet bevordelijk voor de syncromessen. In mijn versnellingsbak heb ik TSL zitten, en ik vind hem moeilijk schakelen.
[/quote]
Rijdt reeds meer dan een jaar rond met TSL in m'n versnellingsbak en moet togeven dat het nog steeds een lust is om met de bagheera te schakelen.
Heb onlangs het versnellingspook een 14 cm ingekort (zat er met m'n been tegen), maar het schakelen gaat nog even vlot.
Heb enkel een klein lekje langs de schakelas maar dit is winterwerk.
Dit zou ik niet doen. Deze middelen verminderen de frictie. Dat lijkt me niet bevordelijk voor de syncromessen. In mijn versnellingsbak heb ik TSL zitten, en ik vind hem moeilijk schakelen.
[/quote]
Rijdt reeds meer dan een jaar rond met TSL in m'n versnellingsbak en moet togeven dat het nog steeds een lust is om met de bagheera te schakelen.
Heb onlangs het versnellingspook een 14 cm ingekort (zat er met m'n been tegen), maar het schakelen gaat nog even vlot.
Heb enkel een klein lekje langs de schakelas maar dit is winterwerk.