Bekleding Murena.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Bekleding Murena.
Randy zoekt nog voor zijn Murena 2.2S de zwarte bekleding die rond het motordeksel is gekleefd.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Re: Bekleding Murena.
Dit komt me bekend voor is daar nog iemand mee bezig geweest op dit forum? Dit zal wel anders zijn dan de 1.6. 

Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 348
- Joined: Fri Jul 03, 2015 3:29 pm
- Location: Buurt van Antwerpen
Re: Bekleding Murena.
Klopt, tapijt op S van motordeksel en naast het motordeksel en op afdekplaat kofferruimte is van een "dikkere" kwaliteit
dan de bekleding op de andere Murena's. (Ook zo in het interieur)
Daaraan kan je een "echte" S herkennen zonder naar het chassisnummer te zien.
Wel veronderstel ik dat bij versie "142",daar buiten de aanpassingen van carburatoren, nokkenas en lichter vliegwiel deze tapijten niet werd vervangen.
dan de bekleding op de andere Murena's. (Ook zo in het interieur)
Daaraan kan je een "echte" S herkennen zonder naar het chassisnummer te zien.
Wel veronderstel ik dat bij versie "142",daar buiten de aanpassingen van carburatoren, nokkenas en lichter vliegwiel deze tapijten niet werd vervangen.
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.
- talbotmatra
- Posts: 334
- Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm
Re: Bekleding Murena.
Deze informatie klopt maar ten dele, gedurende de eerste fase van de productie werd de voorraad stof, die ook bij de 1600 voorin werd gebruikt en bij de 2.2 achterin zit, opgebruikt. Er was geen noodzaak meer om deze stof te bestellen (de 1600 was immers uit productie) en de stof werd vervangen door hetzelfde als de 2.2 voorin heeft.Murenanimal wrote: ↑Thu Feb 09, 2023 12:46 pm Klopt, tapijt op S van motordeksel en naast het motordeksel en op afdekplaat kofferruimte is van een "dikkere" kwaliteit
dan de bekleding op de andere Murena's. (Ook zo in het interieur)
Daaraan kan je een "echte" S herkennen zonder naar het chassisnummer te zien.
Wel veronderstel ik dat bij versie "142",daar buiten de aanpassingen van carburatoren, nokkenas en lichter vliegwiel deze tapijten niet werd vervangen.
Je kunt dus alleen herkennen dat het om een - S - model gaat als het hoogpolig tapijt betreft, maar niet andersom.
Ik heb geen idee waarom er genoemd wordt dat het vliegwiel gewijzigd is bij de K142, maar dat is, evenals voor de - S- exact hetzelfde als de auto's uit de normale serie. Er wordt door MATRA ook geen melding gemaakt van een gewijzigd vliegwiel en dit is ook daadwerkelijk onjuist.
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
Murena 2.2 JRD - 1982