Toevallig iemand van hier (Domeinen)
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Toevallig iemand van hier (Domeinen)
Bij Domeinen zat een Matra in de veiling. Op het oog een knap karretje. Incl. kosten is hij van de hand gegaan voor ruim 1500 euro. Leuke aankoop lijkt mij.
Gegund voor: € 1.111,00
2411 Personenauto, MATRA-TALBOT,
type TALBOT MURENA,
kenteken SR-55-JG,
afgelezen km-stand 270.167,
km-stand volgens NAP logisch, benzine,
datum eerste toelating 30.06.1981,
geen sleutels.
BTW: 21,00%
Gegund voor: € 1.111,00
2411 Personenauto, MATRA-TALBOT,
type TALBOT MURENA,
kenteken SR-55-JG,
afgelezen km-stand 270.167,
km-stand volgens NAP logisch, benzine,
datum eerste toelating 30.06.1981,
geen sleutels.
BTW: 21,00%
- Attachments
-
- image1.jpg (17.19 KiB) Viewed 6820 times
-
- image2.jpg (18.41 KiB) Viewed 6820 times
-
- image3.jpg (18.29 KiB) Viewed 6820 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 191
- Joined: Thu Jul 07, 2011 11:14 pm
3950 Euro...
En nu weer te koop voor 3950 eurootjes....
http://link.marktplaats.nl/767465556
Ehhh, dat is dus even goed schoonmaken, nakijken en nieuwe apk erop en we zijn 2500 euro verder. Makkelijk verdienen als ie voor dat geld weggaat.
http://link.marktplaats.nl/767465556
Ehhh, dat is dus even goed schoonmaken, nakijken en nieuwe apk erop en we zijn 2500 euro verder. Makkelijk verdienen als ie voor dat geld weggaat.
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Proberen kan altijd.
Denk dat deze persoon de markt voor Murena's nog niet heeft afgetast.
Door de nieuwe belastingsmaatregelen zal die voorlopig nog niet verkocht zijn denk ik
Er is er hier in de buurt pas nog 1 verkocht voor 400 Euro.
Op de foto's ziet de buitenkant er wel fraai uit maar hoe is de rest.
We zullen zien.
Herman
Denk dat deze persoon de markt voor Murena's nog niet heeft afgetast.
Door de nieuwe belastingsmaatregelen zal die voorlopig nog niet verkocht zijn denk ik
Er is er hier in de buurt pas nog 1 verkocht voor 400 Euro.
Op de foto's ziet de buitenkant er wel fraai uit maar hoe is de rest.
We zullen zien.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Op RDW APK geldig tot 2016.
Dit is dan de 2e die in Uden staat.
Bij autobedrijf Rogier vd Valk in Uden staat er al 1 sinds 2005 te koop.
Daar moet ook alles aangebeuren.
Ben daar nog geweest in de tijd dat ik nog zocht.
Denk dat deze ook wel het eea aan te doen zal zijn.
In de advertentie staat...De wagen is niet zo mooi als op de foto's
Herman
Dit is dan de 2e die in Uden staat.
Bij autobedrijf Rogier vd Valk in Uden staat er al 1 sinds 2005 te koop.
Daar moet ook alles aangebeuren.
Ben daar nog geweest in de tijd dat ik nog zocht.
Denk dat deze ook wel het eea aan te doen zal zijn.
In de advertentie staat...De wagen is niet zo mooi als op de foto's
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Yoran
- Posts: 267
- Joined: Thu Mar 26, 2009 12:41 pm
- Location: Amersfoort
Hey kijk eens wat we hier hebben!
http://www.autotrader.nl/klassieker/mat ... 16-talbot/
daar is ie weer!
http://www.autotrader.nl/klassieker/mat ... 16-talbot/
daar is ie weer!
-
- Posts: 14
- Joined: Mon Feb 28, 2011 9:37 pm
Niet direct herkend dus....
Die SR-55-JG was mijn eerste Murena !
De auto is van juni 1981. Het allergoedkoopste type: met de raamslingers en de niet-getinte ruiten, standaard op stalen velgen. Na import vanuit Duitsland, in 1987 direct op mijn naam gezet. Op de klok destijds 128.000 km. In 1989 heb ik de auto over laten spuiten en werden de Borbet wielen gemonteerd. Toen ik 'm kocht stond hij op 13"Bagheera wielen. Destijds waren die 15 inch Borbet wielen met 225-serie banden op de achterwielen "monsterlijk groot"!... In die tijd was zo'n aftermarket set goedkoper dan een set gebruikte originele Murena wielen. Bovendien vond ik de Murena beter op de wielen staan met die grotere en bredere velgen/banden. Ieder z'n ding... (de nieuwe eigenaar vond de standaard wielen mooier, dat is duidelijk).
In 1992 werden de stoelen opnieuw bekleed: het versleten zwart-wit geblokt, maakte plaats voor Pullmann stof, in 1993 ging die 4-pijps RVS sportuitlaat er onder, werd het schuif-/kanteldak geplaatst en ook in 1993 ging er (bij km stand 208.000) bij de dealer (!) een nieuwe motor in. de versnellingsbak werd (ook bij de dealer) gereviseerd. Nieuwe draagarmen gingen er ook nog onder, de remmen werden gereviseerd, een nieuwe radiateur etcetc. Eigenlijk werd een hoop achterstallig onderhoud in korte tijd ingelopen. Vrijwel alles bij de Peugeot Talbot dealer destijds nog. Alle bonnetjes aanwezig... Was niet bepaald gratis...
In 1998 kocht ik m'n rode 2.2S waardoor de zilveren 1.6 minder en minder gebruikt werd. Hij heeft vervolgens nog een poosje "in opslag gestaan" in dat automobielmuseum in Oostvoorne. (zie foto). In 2000 heb ik hem (met km-stand 230.000) via de S&MSC verkocht aan een liefhebber uit Zeeland. Die heeft 'm een paar jaar gehouden om de auto vervolgens in te ruilen voor een cabrio. De auto ging naar een volgende liefhebber, deze keer uit Limburg. Die gebruikte de auto onder andere om klassieker-ritten mee te rijden. Recreatief dus. De laatste paar jaren stond de auto stil weet ik. Hoe hij in vredesnaam bij de Dienst Domeinen terecht kwam is mij een raadsel !
Via het Autoweek forum kwam ik er achter dat de auto geveild zou gaan worden. Ik heb meegeboden, maar net te laag... Waar het mij om te doen was, was er voor zorgen dat deze auto niet vernietigd zou gaan worden of iets dergelijks. Da's in elk geval niet gebeurd...
Natuurlijk vind ik het enerzijds jammer dat ik de auto niet teruggekocht heb. Anderzijds kom ik er in de praktijk al nauwelijks aan toe om die andere 2 Murena's voldoende vaak op de weg te zetten...
Wat de verkoper schrijft over de uiterlijke staat van de auto klopt wel: allereerst zijn al die zaken die ik heb laten doen aan de auto ondertussen lang geleden. Toen ik de auto kocht had deze linksvoor schade gehad. Dit was door de vorige eigenaar vrij knullig (o.a. met hout !) gerepareerd. De Murena was destijds 6 jaar oud en wisseldelen (voor mij, de arme student...) onbetaalbaar. Plamuur bracht de oplossing. Niet zo strak als je zou hopen, zeker niet na verloop van tijd.... Ook voor het spuitwerk was het budget net even te krap. Op sommige plekken was de kwast er aan te pas gekomen. In combinatie met zilvergrijs metallic niet altijd een ideale combinatie... Onder de kap was rijkelijk met tectyl gewerkt, ook op de kunststof delen...
Voor het mooie moet er een nieuw voordeksel, een nieuw binnenspatbord en een nieuwe bumper/spoiler gemonteerd worden. Aansluitend zou de auto dan geheel gespoten moeten worden.
En daarmee wordt het dan weer een kostbare auto, zeker als je net voor de basis EUR 3.950,= zou hebben betaald...
Op zich zijn er na de motorwissel niet veel km mee gereden kun je zien: 50.000 km in bijna 20 jaar tijd.. technisch zou de auto best nog prima in orde kunnen zijn: het verkrijgen van een nieuwe APK kostte 1 dag zag ik. Anderzijds is het ondertussen 14 jaar geleden dat ik de auto van de hand deed. Beter kon hij niet worden technisch. Slechter misschien wel... Moet dus voorzichtig zijn met wat ik daar over zeg.
Ik heb in elk geval altijd goed gezorgd voor deze auto (en dat kun je nu nog zien denk ik). Ik hoop dat hij opnieuw bij een liefhebber terecht gaat komen en dat we de auto weer terug gaan zien op meetings inderdaad !
Misschien helpt deze (eerlijke) toelichting ? Wie zal het weten ?
Groeten,
Berry / mur1na
Die SR-55-JG was mijn eerste Murena !
De auto is van juni 1981. Het allergoedkoopste type: met de raamslingers en de niet-getinte ruiten, standaard op stalen velgen. Na import vanuit Duitsland, in 1987 direct op mijn naam gezet. Op de klok destijds 128.000 km. In 1989 heb ik de auto over laten spuiten en werden de Borbet wielen gemonteerd. Toen ik 'm kocht stond hij op 13"Bagheera wielen. Destijds waren die 15 inch Borbet wielen met 225-serie banden op de achterwielen "monsterlijk groot"!... In die tijd was zo'n aftermarket set goedkoper dan een set gebruikte originele Murena wielen. Bovendien vond ik de Murena beter op de wielen staan met die grotere en bredere velgen/banden. Ieder z'n ding... (de nieuwe eigenaar vond de standaard wielen mooier, dat is duidelijk).
In 1992 werden de stoelen opnieuw bekleed: het versleten zwart-wit geblokt, maakte plaats voor Pullmann stof, in 1993 ging die 4-pijps RVS sportuitlaat er onder, werd het schuif-/kanteldak geplaatst en ook in 1993 ging er (bij km stand 208.000) bij de dealer (!) een nieuwe motor in. de versnellingsbak werd (ook bij de dealer) gereviseerd. Nieuwe draagarmen gingen er ook nog onder, de remmen werden gereviseerd, een nieuwe radiateur etcetc. Eigenlijk werd een hoop achterstallig onderhoud in korte tijd ingelopen. Vrijwel alles bij de Peugeot Talbot dealer destijds nog. Alle bonnetjes aanwezig... Was niet bepaald gratis...
In 1998 kocht ik m'n rode 2.2S waardoor de zilveren 1.6 minder en minder gebruikt werd. Hij heeft vervolgens nog een poosje "in opslag gestaan" in dat automobielmuseum in Oostvoorne. (zie foto). In 2000 heb ik hem (met km-stand 230.000) via de S&MSC verkocht aan een liefhebber uit Zeeland. Die heeft 'm een paar jaar gehouden om de auto vervolgens in te ruilen voor een cabrio. De auto ging naar een volgende liefhebber, deze keer uit Limburg. Die gebruikte de auto onder andere om klassieker-ritten mee te rijden. Recreatief dus. De laatste paar jaren stond de auto stil weet ik. Hoe hij in vredesnaam bij de Dienst Domeinen terecht kwam is mij een raadsel !
Via het Autoweek forum kwam ik er achter dat de auto geveild zou gaan worden. Ik heb meegeboden, maar net te laag... Waar het mij om te doen was, was er voor zorgen dat deze auto niet vernietigd zou gaan worden of iets dergelijks. Da's in elk geval niet gebeurd...
Natuurlijk vind ik het enerzijds jammer dat ik de auto niet teruggekocht heb. Anderzijds kom ik er in de praktijk al nauwelijks aan toe om die andere 2 Murena's voldoende vaak op de weg te zetten...
Wat de verkoper schrijft over de uiterlijke staat van de auto klopt wel: allereerst zijn al die zaken die ik heb laten doen aan de auto ondertussen lang geleden. Toen ik de auto kocht had deze linksvoor schade gehad. Dit was door de vorige eigenaar vrij knullig (o.a. met hout !) gerepareerd. De Murena was destijds 6 jaar oud en wisseldelen (voor mij, de arme student...) onbetaalbaar. Plamuur bracht de oplossing. Niet zo strak als je zou hopen, zeker niet na verloop van tijd.... Ook voor het spuitwerk was het budget net even te krap. Op sommige plekken was de kwast er aan te pas gekomen. In combinatie met zilvergrijs metallic niet altijd een ideale combinatie... Onder de kap was rijkelijk met tectyl gewerkt, ook op de kunststof delen...
Voor het mooie moet er een nieuw voordeksel, een nieuw binnenspatbord en een nieuwe bumper/spoiler gemonteerd worden. Aansluitend zou de auto dan geheel gespoten moeten worden.
En daarmee wordt het dan weer een kostbare auto, zeker als je net voor de basis EUR 3.950,= zou hebben betaald...
Op zich zijn er na de motorwissel niet veel km mee gereden kun je zien: 50.000 km in bijna 20 jaar tijd.. technisch zou de auto best nog prima in orde kunnen zijn: het verkrijgen van een nieuwe APK kostte 1 dag zag ik. Anderzijds is het ondertussen 14 jaar geleden dat ik de auto van de hand deed. Beter kon hij niet worden technisch. Slechter misschien wel... Moet dus voorzichtig zijn met wat ik daar over zeg.
Ik heb in elk geval altijd goed gezorgd voor deze auto (en dat kun je nu nog zien denk ik). Ik hoop dat hij opnieuw bij een liefhebber terecht gaat komen en dat we de auto weer terug gaan zien op meetings inderdaad !
Misschien helpt deze (eerlijke) toelichting ? Wie zal het weten ?
Groeten,
Berry / mur1na
- Attachments
-
- Mvc-020l(SR55JG) (2).jpg (42.5 KiB) Viewed 6685 times
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
eigenaar gevonden !, mooi dat het zo werkt. ik heb ook geboden, wel laag, je weet immers maar nooit. Voor de 1500+ euro was het nog steeds een goede aankoop lijkt mij. Nu met de opslag erbij en de huidige situatie rond oldtimers weet ik het zo net nog niet. Het was leuk geweest als je jouw 'eigen' auto terug had kunnen kopen.........
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016