In Tiel te koop.
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De onderste strip vd radiateur is meestal krokanta.
De bovenste moest ik ook aanpassen want ze zijn iets te breed.
De Valeo heeft niet de metalen strippen zoals die van het merk waar ik ze van kocht.
Beetje goochelen.
Komt wel goed.
De bovenste moest ik ook aanpassen want ze zijn iets te breed.
De Valeo heeft niet de metalen strippen zoals die van het merk waar ik ze van kocht.
Beetje goochelen.
Komt wel goed.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
hier alvast het begin:deze staat voorlopig hoog en droog ; hoop dat ik hem nooit nodig heb, maar voor het geval, staat het wel klaar.
Ik raad iedereen die Murena wil blijven rijden én ruimte heeft, om een zo compleet mogelijke sloper aan te schaffen.
het wordt over enkele jaren zeker een gewilde klassieker en de onderdelen alleeen maar zeldzamer én duurder.
Ik raad iedereen die Murena wil blijven rijden én ruimte heeft, om een zo compleet mogelijke sloper aan te schaffen.
het wordt over enkele jaren zeker een gewilde klassieker en de onderdelen alleeen maar zeldzamer én duurder.
- Attachments
-
- dscn4480.jpg (127 KiB) Viewed 4547 times
-
- dscn4482.jpg (118.7 KiB) Viewed 4547 times
-
- dscn4494.jpg (109.79 KiB) Viewed 4547 times
- GODFRIED
- Posts: 10044
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Hoe meer ruimte, hoe meer je gaat bewaren.
Een chassis heb je alleen nodig bij een zwaar ongeval, meestal is dit bij een murena nog wel te redden.
Het is natuurlijk zonde om een goed chassis te verschroten. Maar zeer weinigen die dit goed kunnen stockeren. Heb zelf ook enkele chassis van een bagheera verschroot die nog te redden waren. Als je ziet in wat staat vele bagheera's nu zijn is dat zeer spijtig.
Had ik een overvloed aan ruimte dan stonden deze hier waarschijnlijk ook nog.
Een chassis heb je alleen nodig bij een zwaar ongeval, meestal is dit bij een murena nog wel te redden.
Het is natuurlijk zonde om een goed chassis te verschroten. Maar zeer weinigen die dit goed kunnen stockeren. Heb zelf ook enkele chassis van een bagheera verschroot die nog te redden waren. Als je ziet in wat staat vele bagheera's nu zijn is dat zeer spijtig.
Had ik een overvloed aan ruimte dan stonden deze hier waarschijnlijk ook nog.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1665
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Niets van het chassis te snel weggooien Herman.
De voorste chassisbalken (vanaf schokbrekerophanging tot onder de vloer) zijn met een kleine aanpassing ook prima te gebruiken onder de Simca 1100, Horizon, Rancho en Bagheera, en de voorste vloerdelen idem.
Kijk maar eens voor de overeenkomsten met de Rancho:
Ik vermoed dat je met die gegalvaniseerde delen nog wel iemand heel blij kunt maken, en dan zal het ook meer opbrengen als 18 cent per kilo.
De voorste chassisbalken (vanaf schokbrekerophanging tot onder de vloer) zijn met een kleine aanpassing ook prima te gebruiken onder de Simca 1100, Horizon, Rancho en Bagheera, en de voorste vloerdelen idem.
Kijk maar eens voor de overeenkomsten met de Rancho:
Ik vermoed dat je met die gegalvaniseerde delen nog wel iemand heel blij kunt maken, en dan zal het ook meer opbrengen als 18 cent per kilo.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
het chassis is compleet gaaf. nergens schade, roest of rot, tevens zijn alle Duitse papieren erbij , dus niets schorsen.
Zolang het daarboven hoog en droog staat , staat het mij niet in de weg en kan ik er mogelijk iemand nog eens een grrot plezier mee doen.Weet iemand eigenlijk of er delen van het Murena-chassis voor de Bagheera serie I te gebruiken zijn?
Zolang het daarboven hoog en droog staat , staat het mij niet in de weg en kan ik er mogelijk iemand nog eens een grrot plezier mee doen.Weet iemand eigenlijk of er delen van het Murena-chassis voor de Bagheera serie I te gebruiken zijn?
The Pete
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Dat opent perspectieven.....Muddy Bandit wrote:Niets van het chassis te snel weggooien Herman.
De voorste chassisbalken (vanaf schokbrekerophanging tot onder de vloer) zijn met een kleine aanpassing ook prima te gebruiken onder de Simca 1100, Horizon, Rancho en Bagheera, en de voorste vloerdelen idem.
Kijk maar eens voor de overeenkomsten met de Rancho:
Ik vermoed dat je met die gegalvaniseerde delen nog wel iemand heel blij kunt maken, en dan zal het ook meer opbrengen als 18 cent per kilo.
Herman nog niets naar de ijzerboer doen....
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- GODFRIED
- Posts: 10044
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Inderdaad, deze onderdelen passen volgens mij.Muddy Bandit wrote:Niets van het chassis te snel weggooien Herman.
De voorste chassisbalken (vanaf schokbrekerophanging tot onder de vloer) zijn met een kleine aanpassing ook prima te gebruiken onder de Simca 1100, Horizon, Rancho en Bagheera, en de voorste vloerdelen idem.
Kijk maar eens voor de overeenkomsten met de Rancho:
Ik vermoed dat je met die gegalvaniseerde delen nog wel iemand heel blij kunt maken, en dan zal het ook meer opbrengen als 18 cent per kilo.
Volgens mij zijn de balken en veel van de bodemplaat zelfde dan de bagheera 1. De balken van een bagheera 2 werden al omgezet op een bagheera 1.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als ik de wagen heb zal in een topic alles doorgesproken worden.
Dan komt vanzelf de vraag ,wie in de club heeft er ergens van het chassis wat nodig ?
De eventuele passende delen voor een Rancho/Bagheera zal ik dan uitslijpen.
Van een aantal delen in de voortrein weet ik dat al.
Ik weet dat de voortraverse te demonteren is en het deel daarachter zou dan interessant moeten zijn.
Het evt restant gaat in delen naar de oud ijzerboer.
Ik kan het chassis nu eenmaal nergens stockeren dus dan is er geen andere keuze en de eigenaar van het terrein waar de demontage plaatsvnd kan ik er niet mee opzadelen
Groet Herman
Dan komt vanzelf de vraag ,wie in de club heeft er ergens van het chassis wat nodig ?
De eventuele passende delen voor een Rancho/Bagheera zal ik dan uitslijpen.
Van een aantal delen in de voortrein weet ik dat al.
Ik weet dat de voortraverse te demonteren is en het deel daarachter zou dan interessant moeten zijn.
Het evt restant gaat in delen naar de oud ijzerboer.
Ik kan het chassis nu eenmaal nergens stockeren dus dan is er geen andere keuze en de eigenaar van het terrein waar de demontage plaatsvnd kan ik er niet mee opzadelen
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8118
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact: