Page 2 of 2

Posted: Mon May 16, 2011 9:50 pm
by Remco007
Dat is duidelijk. De as zit er weer onder maar controleren kan ik natuurlijk nog wel. *@#*@@##$&^.... jammer, weer wat geleerd maar een avond achterop als het tegenzit.

Posted: Mon May 16, 2011 9:55 pm
by oetker
Quote
--------
*@#*@@##$&^.
============

Denk aan je onderschrift :wink:

Posted: Mon May 16, 2011 10:44 pm
by Remco007
Sorry, je hebt gelijk.

Ik heb wel vanavond nog een stukje gereden en nadat ik de carburateur had bijgesteld ging het wel even lekker.

De remmen zitten nu weer los en de remschijven zijn schoon. Remt als een tierelier.

Posted: Mon May 16, 2011 11:45 pm
by Muddy Bandit
Op de onderste afbeelding kun je zien hoe de aandrijfas in elkaar hoort te zitten:

Image

(is wel vanuit het Rancho werkplaatshandboek, maar het principe is gelijk)

Posted: Tue May 17, 2011 6:11 am
by GODFRIED
Remco007 wrote:
Had ik maar merktekens geplaatst maar ik dacht dat er geen verschil in zit.
Geen overbodige luxe overal waar mogelijk toepassen.

Posted: Tue May 17, 2011 8:14 am
by hendrik
Ik heb dat toen bij mij allemaal niet los gehad ik heb de hoes er zo over gedaan met mijn hoezentang wat ik heb gemaakt. Maar goed ook want dat wist ik ook niet.







grt harry de matra.

Posted: Thu May 19, 2011 10:33 pm
by Remco007
Morgen is de herkeuring (3e keer) Ik heb de remmen volgens mij lekker los maar de keurmeester is erg nauwkeurig.

Herman, nog dank voor de gordel. Dit kan het niet meer zijn.

De carburateur heb ik opnieuw afgesteld want wat ze gedaan hadden was een ramp. Ik hoop dat ze dit niet meer controleren.

Nu duimen kruisen en afwachten.

Posted: Thu May 19, 2011 10:59 pm
by oetker
Moet lukken nou.
Succes morgen.

Posted: Fri May 20, 2011 7:54 pm
by Remco007
YES YES YES De keuring is er door met GEEN opmerkingen.

Ik had echter nooit opgegeven maar drie keer vond ik wel veel.

Op deze manier kan je echter wel de kosten in de hand houden.

Posted: Fri May 20, 2011 8:10 pm
by oetker
Proficiat, de pret kan beginnen.
Net op tijd voor het mooie weer.
Ik heb net de vis ook weer van stal gehaald en even een stukje getoured.
De auto rijdt op het moment gewoon helemaal goed.
Dat is het teken dat er meestal iets stuk gaat :evil:

Posted: Sat May 21, 2011 8:17 am
by GODFRIED
Remco007 wrote:YES YES YES De keuring is er door met GEEN opmerkingen.

Ik had echter nooit opgegeven maar drie keer vond ik wel veel.

Op deze manier kan je echter wel de kosten in de hand houden.

Genieten maar. :wink:

Herman niet zo negatief denken? Je hebt al bijna alles vervangen, een beetje vertrouwen in je sportscar. :lol:

Posted: Sat May 21, 2011 10:08 am
by hendrik
Ja herman, je moet genieten van je matra en niet negatief doen he.

Remco, nu kan je er weer tegen aan voor een jaar dat is toch een lekker gevoel he.




grt harry de matra.

Posted: Sat May 21, 2011 8:09 pm
by Remco007
Dat is zeker een lekker gevoel. Ik ga eerst een beetje in de buurt toeren voordat ik verder ga. Tot op heden heb ik de fan van de radiateur nog niet horen aanslaan. De motor kookt ook niet meer over maar ik weet dit liever zeker.

Posted: Sat May 21, 2011 10:34 pm
by hendrik
Remco, je moet toch opletten als je fan niet aanslaat niet dat je de motor opblaast ik zou dat toch eens nakijken als ik jou was.





grt harry de matra.

Posted: Sat May 21, 2011 11:00 pm
by oetker
Als je de wagen stationair laat draaien dan moet de temeratuur toch wat oplopen en de vin aanslaan.
Dat duurt bij mij omgeveer 15-20 minuten.

Posted: Sun May 22, 2011 7:58 am
by GODFRIED
Zeer belangrijk dat de koeling goed werkt of je komt vroeg of laat in de problemen. Niet aan het toeval overlaten testen zoals Herman schrijft.

Ondersteuning

Posted: Sat Aug 27, 2011 2:33 pm
by Remco007
Gisteren de versteviging gemaakt t.b.v. de schakelstang e.e.a. zoals ik al eerder op het forum had gezien. Wat is dit (waarschijnlijk) een verbetering. De speling naar links en recht is zeker 50% minder. Als de synchro van de 2e en derde ook goed is wordt het zeker kort schakelen.

Posted: Sat Apr 14, 2012 11:18 pm
by Remco007
Helaas helaas. Aan alles komt een einde, de matra gaat in de verkoop.

Gisteren weer een slecht ritje gehad. Ik had geen remkracht meer maar moet bij Gouda er af. Gelijk bij het tankstation gestopt achter een.... ANWB wagen. Hij heeft mij even geholpen en het bleek dat mijn remcylinder linkss achter lekt. Samen met de falende revisie van een versnellingsbak (echt te weinig kennis) wordt het een te lang lopende klus terwijl de kerver niet de garage uit kan omdat de matra er voor staat.
De matra staat nu weer op de brug voor de remcilinder. Daarna de APK en de versnellingsbak is voor de liefhebber.

Er is al erg veel aan gedaan maar twee auto's is toch echt te veel.
Misschien duurt het nog een paar maandjes maar als ik een liefhebber vindt is ie helaas weg. Weer een droom geleefd, dat wel. Bekijks genoeg maar het genot bleef een beetje uit.

Posted: Sun Apr 15, 2012 12:22 am
by oetker
Tja, dat is jammer, maar eenmaal alle achterstallig weg gewerkt dan is het toch een betrouwbare auto.
Voordat het echter zover is moet je alles in je handen hebben gehad en nagelopen.
Daar kom je bij een 30 jaar oude goed gebruikte wagen niet onderuit.

Succes met de verkoop.

Posted: Sun Apr 15, 2012 12:22 am
by hendrik
Remco, als je daar maar geen spijt van zal krijgen als je ze weg gaat doen.







grt harry de matra.

Posted: Sun Apr 15, 2012 10:50 am
by Remco007
Spijt zal ik zeker krijgen maar dat heb ik ook over mijn Honda CRX, Opel Ascona 2.0 SRI, Suzuki CX, Mini cabrio en Honda Prelude.
Helaas kan ik niet alles aanhouden.

ps. Heeft iemand nog een remcylinder liggen of zou een revisiesetje de lekkage kunnen verhelpen?

Posted: Sun Apr 15, 2012 11:14 am
by hendrik
Remco,revisiesetje kan je bij godfried besellen als je lid bent.







grt harry de matra.

Posted: Sun Apr 15, 2012 11:22 am
by ALAIN VAN AKEN
Remco denk hier AUB nog eens grondig over na, een Murena kan immers een zeer betrouwbare wagen zijn.

Posted: Sun Apr 15, 2012 1:02 pm
by oetker
Zolang de piston in de remcilinder niet verroest is zal een rubbersetje wel voldoen.
Ze zijn inderdaad nog in clubstock, maar je kan ze ook nog hier bestellen.

http://www.ebay.de/itm/Rep-Satz-Bremssa ... 2315225324

Ik heb ook nog goed gebruikt liggen, maar zou deze toch eerst even uit elkaar halen om te kijken waar het precies lekt.

Posted: Sun Apr 15, 2012 6:13 pm
by GODFRIED
[quote="oetker"]

http://www.ebay.de/itm/Rep-Satz-Bremssa ... 2315225324

quote]

Deze zijn beterkoop dan die uit clubstock, die uit de clubstock kosten €18, alleen voor leden. :wink: