Matra KD-54-TZ

Leden beschrijven aankoop,de restaurantie of werkzaamheden aan hun Matra
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Post by Remco007 »

Dat is duidelijk. De as zit er weer onder maar controleren kan ik natuurlijk nog wel. *@#*@@##$&^.... jammer, weer wat geleerd maar een avond achterop als het tegenzit.
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Quote
--------
*@#*@@##$&^.
============

Denk aan je onderschrift :wink:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Post by Remco007 »

Sorry, je hebt gelijk.

Ik heb wel vanavond nog een stukje gereden en nadat ik de carburateur had bijgesteld ging het wel even lekker.

De remmen zitten nu weer los en de remschijven zijn schoon. Remt als een tierelier.
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Op de onderste afbeelding kun je zien hoe de aandrijfas in elkaar hoort te zitten:

Image

(is wel vanuit het Rancho werkplaatshandboek, maar het principe is gelijk)
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Remco007 wrote:
Had ik maar merktekens geplaatst maar ik dacht dat er geen verschil in zit.
Geen overbodige luxe overal waar mogelijk toepassen.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ik heb dat toen bij mij allemaal niet los gehad ik heb de hoes er zo over gedaan met mijn hoezentang wat ik heb gemaakt. Maar goed ook want dat wist ik ook niet.







grt harry de matra.
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Post by Remco007 »

Morgen is de herkeuring (3e keer) Ik heb de remmen volgens mij lekker los maar de keurmeester is erg nauwkeurig.

Herman, nog dank voor de gordel. Dit kan het niet meer zijn.

De carburateur heb ik opnieuw afgesteld want wat ze gedaan hadden was een ramp. Ik hoop dat ze dit niet meer controleren.

Nu duimen kruisen en afwachten.
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Moet lukken nou.
Succes morgen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Post by Remco007 »

YES YES YES De keuring is er door met GEEN opmerkingen.

Ik had echter nooit opgegeven maar drie keer vond ik wel veel.

Op deze manier kan je echter wel de kosten in de hand houden.
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Proficiat, de pret kan beginnen.
Net op tijd voor het mooie weer.
Ik heb net de vis ook weer van stal gehaald en even een stukje getoured.
De auto rijdt op het moment gewoon helemaal goed.
Dat is het teken dat er meestal iets stuk gaat :evil:
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Remco007 wrote:YES YES YES De keuring is er door met GEEN opmerkingen.

Ik had echter nooit opgegeven maar drie keer vond ik wel veel.

Op deze manier kan je echter wel de kosten in de hand houden.

Genieten maar. :wink:

Herman niet zo negatief denken? Je hebt al bijna alles vervangen, een beetje vertrouwen in je sportscar. :lol:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Ja herman, je moet genieten van je matra en niet negatief doen he.

Remco, nu kan je er weer tegen aan voor een jaar dat is toch een lekker gevoel he.




grt harry de matra.
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Post by Remco007 »

Dat is zeker een lekker gevoel. Ik ga eerst een beetje in de buurt toeren voordat ik verder ga. Tot op heden heb ik de fan van de radiateur nog niet horen aanslaan. De motor kookt ook niet meer over maar ik weet dit liever zeker.
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Remco, je moet toch opletten als je fan niet aanslaat niet dat je de motor opblaast ik zou dat toch eens nakijken als ik jou was.





grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Als je de wagen stationair laat draaien dan moet de temeratuur toch wat oplopen en de vin aanslaan.
Dat duurt bij mij omgeveer 15-20 minuten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Zeer belangrijk dat de koeling goed werkt of je komt vroeg of laat in de problemen. Niet aan het toeval overlaten testen zoals Herman schrijft.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Ondersteuning

Post by Remco007 »

Gisteren de versteviging gemaakt t.b.v. de schakelstang e.e.a. zoals ik al eerder op het forum had gezien. Wat is dit (waarschijnlijk) een verbetering. De speling naar links en recht is zeker 50% minder. Als de synchro van de 2e en derde ook goed is wordt het zeker kort schakelen.
Attachments
Ondersteuning
Ondersteuning
PICT3625.JPG (50.11 KiB) Viewed 12927 times
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Post by Remco007 »

Helaas helaas. Aan alles komt een einde, de matra gaat in de verkoop.

Gisteren weer een slecht ritje gehad. Ik had geen remkracht meer maar moet bij Gouda er af. Gelijk bij het tankstation gestopt achter een.... ANWB wagen. Hij heeft mij even geholpen en het bleek dat mijn remcylinder linkss achter lekt. Samen met de falende revisie van een versnellingsbak (echt te weinig kennis) wordt het een te lang lopende klus terwijl de kerver niet de garage uit kan omdat de matra er voor staat.
De matra staat nu weer op de brug voor de remcilinder. Daarna de APK en de versnellingsbak is voor de liefhebber.

Er is al erg veel aan gedaan maar twee auto's is toch echt te veel.
Misschien duurt het nog een paar maandjes maar als ik een liefhebber vindt is ie helaas weg. Weer een droom geleefd, dat wel. Bekijks genoeg maar het genot bleef een beetje uit.
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Tja, dat is jammer, maar eenmaal alle achterstallig weg gewerkt dan is het toch een betrouwbare auto.
Voordat het echter zover is moet je alles in je handen hebben gehad en nagelopen.
Daar kom je bij een 30 jaar oude goed gebruikte wagen niet onderuit.

Succes met de verkoop.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Remco, als je daar maar geen spijt van zal krijgen als je ze weg gaat doen.







grt harry de matra.
User avatar
Remco007
Posts: 205
Joined: Tue Oct 20, 2009 11:22 pm
Location: Bergschenhoek

Post by Remco007 »

Spijt zal ik zeker krijgen maar dat heb ik ook over mijn Honda CRX, Opel Ascona 2.0 SRI, Suzuki CX, Mini cabrio en Honda Prelude.
Helaas kan ik niet alles aanhouden.

ps. Heeft iemand nog een remcylinder liggen of zou een revisiesetje de lekkage kunnen verhelpen?
greetz Remco

(Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd)
User avatar
hendrik
Posts: 4840
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Post by hendrik »

Remco,revisiesetje kan je bij godfried besellen als je lid bent.







grt harry de matra.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4059
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Remco denk hier AUB nog eens grondig over na, een Murena kan immers een zeer betrouwbare wagen zijn.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Zolang de piston in de remcilinder niet verroest is zal een rubbersetje wel voldoen.
Ze zijn inderdaad nog in clubstock, maar je kan ze ook nog hier bestellen.

http://www.ebay.de/itm/Rep-Satz-Bremssa ... 2315225324

Ik heb ook nog goed gebruikt liggen, maar zou deze toch eerst even uit elkaar halen om te kijken waar het precies lekt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

[quote="oetker"]

http://www.ebay.de/itm/Rep-Satz-Bremssa ... 2315225324

quote]

Deze zijn beterkoop dan die uit clubstock, die uit de clubstock kosten €18, alleen voor leden. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply