Page 3 of 3

Posted: Sat Aug 10, 2013 10:25 pm
by fjodor 2.2
Hallo allemaal,

Maar weer eens aan de slag gegaan?

De kop moet eraf, vandaag druk bezig geweest met het koel systeem? vaatje vervangen door een andere zoals Herman. mijn vaatje is nog goed.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag

Voor het demonteren van de accubak zonder kmteller kabel te verwijderen hoekje uit de accu bak geslepen?.
Oh ja niet vergeten de popnagels van de ventilator los te boren?

Image



Image

Deze knel punten moet ik nog even nader onderzoeken. de bout raakt op een paar mm na de koel buis niet en de buis loopt niet vrij bij de vacuum pot!

Image

Ja het is nog een originele radiateur(ongeloofelijk) :D :D

Image

Image


Image

Image

Eind resultaat voor vandaag morgen weer verder.

Image

Posted: Sat Aug 10, 2013 10:47 pm
by oetker
1 tip...
De kettingspanner absoluut in de demomtagestand zetten zoals het boek voorschrijft en dan de ketting strak houden als de kop er af is.
Ga je de Tagorakop vervangen of de bevestiging oplassen?
Best wel een klus dit.
Succes groet herman

Posted: Sat Aug 10, 2013 10:50 pm
by fjodor 2.2
@herman,

Ga de beste van twee terug zetten is tagora kop. Heb nog een originele murena kop liggen. ja heb ik gelezen zal het morgen opzoeken hoe was nog niet bij dat hoofdstuk.

Bedankt :D :D

Posted: Sun Aug 11, 2013 10:37 am
by GODFRIED
Veel succes en maar hopen dat er geen lijken uit de kast vallen.

Goed opletten met die kettingspanner anders kun je alles losmaken.
Spreek uit ervaring. Heb toen de motor moeten uitbouwen om het veertje van de spanner terug te monteren. Dacht dat de ketting ontspannen was, niet dus met als gevolg dat de veer van de spanner was weggesprongen.

Posted: Sun Aug 11, 2013 9:15 pm
by fjodor 2.2
@godfried bedankt

Zo dan maar weer verder gegaan?

Ik zat er altijd over te praktiseren welke kant de motor kantelt mocht de steun loskomen nu weet ik het als hij stil staat van hij naar de tank toe. Was even schrikken :o :o. Dacht dat ie de andere kan opging :-? :-?

Cornelis heeft me vanaf het begin al gewaarschuwd iets te doen met de kop want als hij los komt is het motorruim leeg!!!

4 jaar later :oops: :oops: :oops: ga ik er mee bezig!! :roll: :roll:


Image

Image

Image

Image


Image

balkje hout anders valt ie om :oops:

Image

Image

uitlaat spruitstuk gebarsten :-? :-?

Image

ivm ongelijke verbranding toch maar kijken voor het vacuum pompje?

Image

dit is degene die nog heb liggen wel wat breuken
Image

Posted: Sun Aug 11, 2013 9:35 pm
by oetker
Aan de kop te zien heb je de laatste tijd wat veel korte stukjes gereden?
Spruitstuk is misschien wel te lassen bij een specialist.
Scheurtjes in de kop?
Die zal dan ook naar een specialist moeten denk ik.
Je bent in ieder geval alweer een stuk gevorderd. 8)

Groet Herman

Posted: Mon Aug 12, 2013 6:15 am
by GODFRIED
Goed bezig. Controleer ook het tandwieltje op de delcoas. Hier zijn soms problemen met de tandjes. :wink:

Posted: Mon Aug 12, 2013 6:51 am
by fjodor 2.2
@Herman,

De Kop eraf Komt heeft zo te zien geen scheuren.


@godfried,
Zal het controleren dankjewel.

Posted: Tue Aug 13, 2013 8:50 pm
by fjodor 2.2
Hallo heren,

Daar was ik weer.

om te beginnen het slechte nieuws de kop die ervan af is gekomen is helaas gescheurd op twee plekken?

Image

Het goede nieuws mijn reserve kop is beter
Nu wil alleen weten of iemand me kan vertellen als er scheurtjes in de kop zitten die niet doorlopen wat is het limiet wie heeft er ervaring mee.
Met geel aangegeven tot waar de scheurtjes lopen?

Image

Heeft er al iemand een iets grotere radiateur geplaatst om wat meer koeling te krijgen.

Posted: Tue Aug 13, 2013 9:13 pm
by oetker
Eeeeuh welke gele streepjes.
Ik kan het niet zo goed zien, mar als het tussen de koelkanalen en de compressiekamer zit (dat is wat ik zie), is het einde denk ik.

Ik heb hier nog een kop zonder scheuren maar met lichte beschadiging door een vastloper.
Komt uit een turbo.
Kleppen zijn Nicasil en sluiten goed.
Nokkenas overzetten nieuwe pakking en gaan denk ik.
Hoef ik niet de wereld voor te hebben.

Groet Herman

Posted: Wed Aug 14, 2013 6:37 am
by GODFRIED
Ik zou ook voor een andere kop gaan, een gebarsten is onbetrouwbaar. Vreemd barsten die dan zo graag.
Is iets wat anders toch niet zoveel voorkomt!! Bij de 2.2 blijkbaar wel.

Posted: Wed Aug 14, 2013 9:31 pm
by oetker
Als je 1 van deze koppen gaat gebruiken dan lijkt me dit een klus voor een specialist.
Het schijnt te lassen te zijn volgens Ruud.
Dan gelijk maar klephoedjes vervangen en de speling bekijken op de klepgeleiders.

Groet Herman

Posted: Thu Aug 15, 2013 10:36 am
by jo
Dat is zeker te lassen maar hoe diep moet je lassen?
Op die eerste foto zie ik bvb. een scheur die begint in de verbrandingsruimte, over het pasvlak helemaal doorloopt tot in het uitlaatkanaal. :o :o

Posted: Thu Aug 15, 2013 11:58 am
by GODFRIED
jo wrote:Dat is zeker te lassen maar hoe diep moet je lassen?
Op die eerste foto zie ik bvb. een scheur die begint in de verbrandingsruimte, over het pasvlak helemaal doorloopt tot in het uitlaatkanaal. :o :o
De vraag is " hoelang gaat deze las houden" waarschijnlijk gaat het verder scheuren!! ik zou er zelf niet aan beginnen. Bij een bagheera of 1.6 is deze kop vlug vervangen maar bij de 2.2 is dit iets anders.

Posted: Thu Aug 15, 2013 5:32 pm
by fjodor 2.2
@Jo,

De eerste kop is afgeschreven.

maar de tweede kop kan denk ik wel. ben nu druk bezig met andere radiateur en fan ivm koel problematiek 2.2

@Godfried, Herman en Jo
bedankt voor het meedenken.


wordt vervolgt

Posted: Thu Aug 15, 2013 6:09 pm
by jo
De gele streepjes zitten net over die scheurtjes?
Dus bijna aan de verbrandingsruimte maar aan de andere kant niet in het uitlaatkanaal?
Zou je dus best Tig laten lassen en dan terug vlakken.
Ben je al snel +100€ vberder.
Is die cilinderkop van Herman geen betere optie?

Als ik geen alternatief had zou ik voor mezelf de kop gerust durven laten lassen, alleen zou ik het hier dus niet doen.

Posted: Wed Oct 23, 2013 9:14 pm
by fjodor 2.2
Daar was ik weer
Om te beginnen bedankt herman voor de cilinderkop en het stuur. :D :D

Verder zal ik nog wat fotos laten zien van het vervangen van de cilinderkop en plaatsen nieuwe radiateur enz......
Tenslotte bezint voordat men er aan begint :o :o

Om te beginnen de tradiateur is gereviseerd door de fam. Bijl in Haarlem. Deze handige mannen hebben de zijkanten gebruikt voor een nieuwe binnnewerk volgens mij uit een VW?

Super werk en iook nog een nieuwe ventilator die meer lucht opbrengst heeft.

Image


Image

Schone motor

Image

De nieuwe koppakking

Image

Gevlakte kop

Image

Nu de leukst uitdaging kwam ik achter waar haal je elbow refusers die blauwe dingen. Bij brezan kan je het vergeten. ben uiteindelijk bij een tuning bedrijf terecht gekomen. QSP maken allemaal slangen soorten en maten helemaal te gek! en redelijk betaalbaar.
Maar veel belangrijker ze hebben allemaal slangetjes super :lol: :lol:

Image

Via meiers tuning ik rijssen super meneer die mij geholpen heeft had hem een foto's gestuurd en hij vertelde dat ik ze zelf op maat kon maken. 8) 8)


Image


resultaat 8) 8) 8) 8)

Image

Posted: Wed Oct 23, 2013 9:31 pm
by oetker
Gaat goed zo te zien.
Van de kop is niet veel af gehaald denk ik.
Die was volgens mij recht.
Kon er tenminste geen vloeitje onder een maatlat onder door trekken.
De radiateur ziet er goed uit.
De spanning van voltooiing stijgt.

Groet Herman

Posted: Sat Jan 11, 2014 6:45 am
by oetker
Hoe gaat het hier?
Heb je al een spruitstuk?

Groet Herman

Posted: Tue Feb 25, 2014 7:39 pm
by fjodor 2.2
Hoi Herman,

Helaas nog niets gevonden :cry: :cry: :cry:

Posted: Wed Mar 19, 2014 9:40 pm
by oetker
Deze zit bij Toine Peelen in Geldrop.

http://www.ebay.nl/itm/Uitlaatspruitstu ... 461c442282

Mischien moet je hem even mailen.

toinepeelen@hotmail.com

Re: Fjodor/ murena 2.2 1982 rood/VF853C432CX657911

Posted: Wed Sep 30, 2015 6:25 pm
by fjodor 2.2
Beste Allemaal.

Auto loopt wanneer die warm is slecht in laag toeren. Hoog toeren gaat goed.

Zijn mijn bougie dan slecht??


Slecht benzine??

Help :x :x :x :x :x

Re: Fjodor/ murena 2.2 1982 rood/VF853C432CX657911

Posted: Thu Oct 01, 2015 6:54 am
by oetker
doet die het wel goed met de choke een stukje uit bij warm.
denk een carb probleem.
denk er aan dat de turbo kop ook grotere kleppen heeft.

Re: Fjodor/ murena 2.2 1982 rood/VF853C432CX657911

Posted: Thu Oct 01, 2015 11:53 am
by fjodor 2.2
Hoi Herman,

Ga eens even kijken heb hij heeft er al mee gelopen en goed ook.

Alleen aan het eind van de vorige ritten hadden we horten en stoten.

Kan carburateur zijn denk ik ?.

Morgen verder kijken koud doet ie het goed. heb ik net gemerkt.

Re: Fjodor/ murena 2.2 1982 rood/VF853C432CX657911

Posted: Mon Oct 05, 2015 2:44 pm
by fjodor 2.2
Het was de acceleratie pomp die kwam te laat. Dus te veel lucht te weinig benzine.