FrieMatra zijn murena 2.2S
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Hendrik,
Bedankt voor het aanbod, maar het lager zit al in de wielarm. Ik heb de oude buitenste lagerring hiervoor gebruikt, ging perfect. Goed om te weten dat je hulpstukken hebt gemaakt. Het zal voor een andere keer zijn.
Urbain,
Montageschuim daar hebben we nog eens over gediscuteerd!! Er waren toen ook meer tegenstanders dan voorstanders. Het probleem met montageschuim is dat je niet ziet waar het overal zit. Ik heb er al mee gewerkt en moet zeggen het zet geweldig uit en waar montageschuim zit kan geen water komen volgens mij!! Maar ik ga het niet gebruiken.
Je spreekt van roestomzetter en vervolgens Tectyl. Ik weet niet in welke staat de wielarmen zijn onder je murena. Ga je de wielarmen uitbouwen en in een zoutzuurbad leggen!! Dit is de enige mannier om de roest binnenin op te lossen. Als je ziet wat roestschilfers ik uit die wielarm heb gehaald dan geloof ik niet dat je dit kunt stoppen door er wat Tectiel in te spuiten. Dit zal wel overal zitten als het pas gedaan is, maar omdat er zoveel roest los zit zal het onvoldoende beschermen. Dit is mijn gedacht h?. Ik keur niets af, we willen alleen maar het beste. Voor mij is het noodzakelijk dat de roest binnenin volledig gestopt wordt. Aan de buitenkant vind ik alleen oppervlakkige roest en deze is gemakkelijk te stoppen.
Bekijk de foto eens aandachtig en stel je voor dat de wielarmen onder jou murena er ook zo uitziet vanbinnen, in het ergste geval natuurlijk.
Die slechtte heb ik vervangen, maar dat in die anderen ook veel roest zit daar twijfel ik geen seconde aan.
Bedankt voor het aanbod, maar het lager zit al in de wielarm. Ik heb de oude buitenste lagerring hiervoor gebruikt, ging perfect. Goed om te weten dat je hulpstukken hebt gemaakt. Het zal voor een andere keer zijn.
Urbain,
Montageschuim daar hebben we nog eens over gediscuteerd!! Er waren toen ook meer tegenstanders dan voorstanders. Het probleem met montageschuim is dat je niet ziet waar het overal zit. Ik heb er al mee gewerkt en moet zeggen het zet geweldig uit en waar montageschuim zit kan geen water komen volgens mij!! Maar ik ga het niet gebruiken.
Je spreekt van roestomzetter en vervolgens Tectyl. Ik weet niet in welke staat de wielarmen zijn onder je murena. Ga je de wielarmen uitbouwen en in een zoutzuurbad leggen!! Dit is de enige mannier om de roest binnenin op te lossen. Als je ziet wat roestschilfers ik uit die wielarm heb gehaald dan geloof ik niet dat je dit kunt stoppen door er wat Tectiel in te spuiten. Dit zal wel overal zitten als het pas gedaan is, maar omdat er zoveel roest los zit zal het onvoldoende beschermen. Dit is mijn gedacht h?. Ik keur niets af, we willen alleen maar het beste. Voor mij is het noodzakelijk dat de roest binnenin volledig gestopt wordt. Aan de buitenkant vind ik alleen oppervlakkige roest en deze is gemakkelijk te stoppen.
Bekijk de foto eens aandachtig en stel je voor dat de wielarmen onder jou murena er ook zo uitziet vanbinnen, in het ergste geval natuurlijk.
Die slechtte heb ik vervangen, maar dat in die anderen ook veel roest zit daar twijfel ik geen seconde aan.
- Attachments
-
- is dat roest!!! (Small).JPG (68.97 KiB) Viewed 7058 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De linkse wielarm is terug geplaatst en gevuld met olie, iets meer dan 3 liter. Ik zal zien wat het geeft!! Indien er problemen zijn zullen jullie het zeker horen.
Om met de rechtse arm het zelfde te doen zal ik hem moeten uitbouwen, omdat ik niet aan de gaatjes kan om deze dicht te maken (lassen).
Om met de rechtse arm het zelfde te doen zal ik hem moeten uitbouwen, omdat ik niet aan de gaatjes kan om deze dicht te maken (lassen).
- Attachments
-
- M10 bout met een dichting (Small).JPG (61.08 KiB) Viewed 7041 times
-
- vulling met olie (Small).JPG (60.04 KiB) Viewed 7041 times
-
- dikte wielarmplaat (Small).JPG (46.81 KiB) Viewed 7041 times
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 489
- Joined: Sun Aug 06, 2006 3:17 pm
- Location: 2220 Hallaar
Godfried,
Het met olievullen van de armen heeft volgens mij geen nadelen buiten de +/- 3 kilo extra gewicht per arm. Ik heb zelf vele jaren met olie gevulde armen rond gereden zonder problemen.
Wat mij meer zorgen baard is het verschil in uiterlijk van de armen.
Daar bedoel ik mee dat de arm van Georges op niet dezelfde manier is hersteld als het origineel.
Je weet dat aan ophangingonderdelen niet mag gelast worden en met dat goed zichtbare verschil tussen beide armen is de conclusie door de controleur van de keuring gauw geweten.
Dus denk ik dat ge nu niet naar de keuring moet gaan, want dat dit problemen gaat geven en eens geweten dat er aan deze armen gelast is gaan ze daar zeer moeilijk over doen.
Mvg,
Jean
Het met olievullen van de armen heeft volgens mij geen nadelen buiten de +/- 3 kilo extra gewicht per arm. Ik heb zelf vele jaren met olie gevulde armen rond gereden zonder problemen.
Wat mij meer zorgen baard is het verschil in uiterlijk van de armen.
Daar bedoel ik mee dat de arm van Georges op niet dezelfde manier is hersteld als het origineel.
Je weet dat aan ophangingonderdelen niet mag gelast worden en met dat goed zichtbare verschil tussen beide armen is de conclusie door de controleur van de keuring gauw geweten.
Dus denk ik dat ge nu niet naar de keuring moet gaan, want dat dit problemen gaat geven en eens geweten dat er aan deze armen gelast is gaan ze daar zeer moeilijk over doen.
Mvg,
Jean
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Wat Jean hiervoor schrijft kan ik alleen maar bevestigen. Ik heb reeds van enkele mensen gehoord dat er op de keuring moeilijk gedaan werd over laswerken aan de ophangingsarmen achter bij de Murena. Zeker als er duidelijk een visueel verschil is tussen l en r durven ze al eens verder kijken met vervelende gevolgen. Lijken beiden identiek zal men meestal het voordeel van de twijfel geven.
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Dag Jean en Alain,
Ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan, maar ik weet dat er niet gelast mag worden aan de ophanging van een wagen.
Dit zou voor mij een tegenvaller zijn na al het werk dat ik erin heb gestoken, maar ik moet het onder ogen zien en weet dat het mogelijk is dat ze mijn murena hiervoor zullen afkeuren. De andere arm ga ik ook uitbouwen om hem een goede behandeling te kunnen geven. Ze zien er dan ongeveer het zelfde uit!!!!!!! Als je goed kijkt zul je natuurlijk zien dat ze niet het zelfde zijn, de lassen zijn anders. Ik moet toch al pech hebben dat er daar nog iemand iets weet van een murena en de armen extra gaat controleren. Het opnieuw in de verf zetten maakt het alleen maar verdachter dat weet ik, maar nu had ik de arm er onderuit. Ik weet uit ervaring dat ik niet mag toegeven dat er aan de arm gelast is, zal ik ook niet doen.
In het slechtste geval zullen ze mijn murena afkeuren voor de gelaste wielarm. Dan zit ik met een groot probleem en ben ik genoodzaakt een andere linkse wielarm te plaatsen, ook het nieuw geplaatst lager is dan waarschijnlijk verloren, maar dit zijn problemen voor later.
Ik zou de andere wielarm ook kunnen lassen!!!! Zodat hij het zelfde is!! Wat denken jullie ervan!!!!
De geplaatste wielarm komt van een Duitse wagen, zijn ze daar dan gemakkelijk op de keuring? Ik weet niet of de armen van de Duitse murena alle twee gelast zijn, de andere ligt nog bij Georges.
Alvast bedankt voor de waarschuwing, ik heb er totaal niet bij stilgestaan, dit kan me nog zuur opbreken!!
Ik heb daar helemaal niet bij stil gestaan, maar ik weet dat er niet gelast mag worden aan de ophanging van een wagen.
Dit zou voor mij een tegenvaller zijn na al het werk dat ik erin heb gestoken, maar ik moet het onder ogen zien en weet dat het mogelijk is dat ze mijn murena hiervoor zullen afkeuren. De andere arm ga ik ook uitbouwen om hem een goede behandeling te kunnen geven. Ze zien er dan ongeveer het zelfde uit!!!!!!! Als je goed kijkt zul je natuurlijk zien dat ze niet het zelfde zijn, de lassen zijn anders. Ik moet toch al pech hebben dat er daar nog iemand iets weet van een murena en de armen extra gaat controleren. Het opnieuw in de verf zetten maakt het alleen maar verdachter dat weet ik, maar nu had ik de arm er onderuit. Ik weet uit ervaring dat ik niet mag toegeven dat er aan de arm gelast is, zal ik ook niet doen.
In het slechtste geval zullen ze mijn murena afkeuren voor de gelaste wielarm. Dan zit ik met een groot probleem en ben ik genoodzaakt een andere linkse wielarm te plaatsen, ook het nieuw geplaatst lager is dan waarschijnlijk verloren, maar dit zijn problemen voor later.
Ik zou de andere wielarm ook kunnen lassen!!!! Zodat hij het zelfde is!! Wat denken jullie ervan!!!!
De geplaatste wielarm komt van een Duitse wagen, zijn ze daar dan gemakkelijk op de keuring? Ik weet niet of de armen van de Duitse murena alle twee gelast zijn, de andere ligt nog bij Georges.
Alvast bedankt voor de waarschuwing, ik heb er totaal niet bij stilgestaan, dit kan me nog zuur opbreken!!
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
-
- Posts: 69
- Joined: Sat Apr 13, 2002 2:00 am
- Location: zoersel
- Contact:
keuring
Mannen ik denk dat jullie te zwart kijken.
Inderdaad mag er niet aan gelast zijn, maar als ze gelijk lijken qwa kleur en verzorging dan denk ik niet dat je al teveel problemen gaat krijgen op de keuring.
Ik neem aan dat de wagen in Belgie staat ingeschreven? Als hij moet worden ingevoerd is de keuring strenger.
Zelf heb ik al veel wagens naar de keuring gevoerd met gelaste armen, en geen problemen ondervonden.
Dus laat het lijken of ze gelijk zijn door de behandeling en uiterlijk, dan kun je met een gerust hart naar de keuring
Groeten Cornelis
Inderdaad mag er niet aan gelast zijn, maar als ze gelijk lijken qwa kleur en verzorging dan denk ik niet dat je al teveel problemen gaat krijgen op de keuring.
Ik neem aan dat de wagen in Belgie staat ingeschreven? Als hij moet worden ingevoerd is de keuring strenger.
Zelf heb ik al veel wagens naar de keuring gevoerd met gelaste armen, en geen problemen ondervonden.
Dus laat het lijken of ze gelijk zijn door de behandeling en uiterlijk, dan kun je met een gerust hart naar de keuring
Groeten Cornelis
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Vandaag de rechter wielarm uitgebouwd, alles verliep volgens wens, geen bouten die weigerde los te komen. Ik heb de wielarm zuiver gemaakt en met zoutzuur behandeld dan heb ik hem in de grondverf gezet en gevuld met olie. Op de wielarm staat de dag van de productie!!
- Attachments
-
- wielarm Rechts (Small).JPG (93.53 KiB) Viewed 6970 times
-
- opening dichgelast (Small).JPG (61.43 KiB) Viewed 6970 times
-
- bouwdatum wielarm 1 (Small).JPG (81.57 KiB) Viewed 6970 times
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
-
- Posts: 4063
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Olie lek!!
De gelaste wielarm heeft op 2 plaatsen een olie lek. Deze zal waarschijnlijk terug uitgebouwd moeten worden??
De remblokken die ik liggen heb passen niet aan de voorkant van de auto, ze steken een 5 mm over de remschijf. Waarschijnlijk de verkeerde!! Misschien voor achter maar dan ontbreekt het blokje om de zuiger op zijn plaats te houden.
De gelaste wielarm heeft op 2 plaatsen een olie lek. Deze zal waarschijnlijk terug uitgebouwd moeten worden??
De remblokken die ik liggen heb passen niet aan de voorkant van de auto, ze steken een 5 mm over de remschijf. Waarschijnlijk de verkeerde!! Misschien voor achter maar dan ontbreekt het blokje om de zuiger op zijn plaats te houden.
- Attachments
-
- remblokken murena1 (Medium).JPG (62.01 KiB) Viewed 6812 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ze zijn waarschijnlijk voor achter Godfried.
Dat nokje achterop de padjes schijnt niet relevant te zijn volgens de Engels Matra specialist Roy die het beschreef in zijn rem revisie.
Toen ik voor een Murena op zoek ging, was er 1 met nieuwe draagarmen bij.
Daar zit aan de onderkant een sleufje, zodat eventueel vocht er uit kan.
Ik zou er geen olie in doen, maar dat is persoonlijk.
Gaatje aan de bovenkant dicht, en aan de onderkant 1 maken zodat vocht er uit kan lijkt mij de weg.
Dat nokje achterop de padjes schijnt niet relevant te zijn volgens de Engels Matra specialist Roy die het beschreef in zijn rem revisie.
Toen ik voor een Murena op zoek ging, was er 1 met nieuwe draagarmen bij.
Daar zit aan de onderkant een sleufje, zodat eventueel vocht er uit kan.
Ik zou er geen olie in doen, maar dat is persoonlijk.
Gaatje aan de bovenkant dicht, en aan de onderkant 1 maken zodat vocht er uit kan lijkt mij de weg.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Heb een file gevonden waarin alle rempads voor voorzijde murena instaan.
Misschien kun je er wat mee.
Was niet goed leesbaar.
Baal altijd van die pdf bende.
Heb het even door fotoshop gehaald.
Denk dat dit beter leesbaar is.
Het rechter rijtje zin de typenummers voor de voorzijde volgens dit document.
Misschien kun je er wat mee.
Was niet goed leesbaar.
Baal altijd van die pdf bende.
Heb het even door fotoshop gehaald.
Denk dat dit beter leesbaar is.
Het rechter rijtje zin de typenummers voor de voorzijde volgens dit document.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Voor de olie is het te laat, deze zit er in. Dit is volgens mij de enige oplossing om deze wielarmen te redden voor de komende jaren. Als je de foto's ziet van de roest binnenin dan moet deze gestopt worden en dit gaat niet meer wat textiel. Waar olie zit is geen plaats meer voor vocht, ze zitten vol olie.
Ik heb enkele kleine gaatje gevonden langs de las, met een doorslag heb ik deze dicht geklopt door het materiaal op te stuiken. Daarna heb ik er een laag tec7 op gezet, ben benieuw wat het doet!!
Bedankt voor de lijst van de remblokken, zeer handig om dit te hebben.
Ik heb enkele kleine gaatje gevonden langs de las, met een doorslag heb ik deze dicht geklopt door het materiaal op te stuiken. Daarna heb ik er een laag tec7 op gezet, ben benieuw wat het doet!!
Bedankt voor de lijst van de remblokken, zeer handig om dit te hebben.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zo worden de draagarmen geleverd als je ze gereviseerd koopt.
En zo ziet zelfwerkzaamheid er uit.
Gaf hier op de keuring geen problemen ondanks de verschillende aanpak.
Maar ja, het is hier geen belgie.
Er schijnt bij jullie nog al wat persoonlijke willekeur te zijn als ik het allemaal zo hoor.
Als ze hier de draagarmen niet met een schroevedraaier kunnen doorboren, of een hamer kunnen vervormen, is het schijnbaar goed.
En zo ziet zelfwerkzaamheid er uit.
Gaf hier op de keuring geen problemen ondanks de verschillende aanpak.
Maar ja, het is hier geen belgie.
Er schijnt bij jullie nog al wat persoonlijke willekeur te zijn als ik het allemaal zo hoor.
Als ze hier de draagarmen niet met een schroevedraaier kunnen doorboren, of een hamer kunnen vervormen, is het schijnbaar goed.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Als ze hier weten dat er aan de wielarmen gelast is keuren ze je auto af. Aan de ophanging mag totaal niet gelast worden volgens het boekje.
Alles hangt af van de persoon die de keuring doet, is het een oude rat dan en hij kent de Murena dan weet hij ook welk zijn zwakke plaatsen zijn. Als je naar de fotos kijkt van de gelaste arm dan zul je vaststellen dat dit vakkundig gedaan is.
Ik moet toegeven het chassis is zeer goed bewaard door de galvanisatie en niet door de vorige eigenaars. Je hebt rijdens en liefhebbers en deze kijken vooruit en vertroetelen hun Matra. Met de aangekochte S werd het tijd dat deze in handen van een liefhebber is terecht gekomen.
Alles hangt af van de persoon die de keuring doet, is het een oude rat dan en hij kent de Murena dan weet hij ook welk zijn zwakke plaatsen zijn. Als je naar de fotos kijkt van de gelaste arm dan zul je vaststellen dat dit vakkundig gedaan is.
Ik moet toegeven het chassis is zeer goed bewaard door de galvanisatie en niet door de vorige eigenaars. Je hebt rijdens en liefhebbers en deze kijken vooruit en vertroetelen hun Matra. Met de aangekochte S werd het tijd dat deze in handen van een liefhebber is terecht gekomen.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Tja, laten we eerlijk zijn, als ik een nieuwe auto koop dan is het ook 4-5 jaar rijden en weg er mee.
De volgende eigenaar doet hetzelfde, en in de meeste gevallen is het dan af voeren naar e.o.a. exotisch land.
Dit zijn de gebruikers-auto's.
Denk dat als je echter lang moet sparen voor iets exclusiefs, de insteek anders word.
Dat worden dan de troetelkindjes die wel onderhoud krijgen.
Denk dat de meeste van onze Matra's toch door de toenmalige yuppen bereden zijn.
5 jaar raggen en weg.
Er zullen er maar weinig zijn die vanaf nieuw wel de aandacht gehad hebben, en als je er zo een zou kunnen vinden ben je spekkoper.
Heb er best wel een aantal bekeken toen ik er voor op pad ging, en moet zeggen dat er veel zijn met een mooi buitenkantje, maar de rest
Wat dat betreft hangt er natuurlijk veel van je budget af.
Als ik de beste had willen kopen, had er nog wel een 5000 bij gemogen.
Die had dan mooi gepoetst ergens kunnen staan.
Daar is ook weinig lol aan.
De volgende eigenaar doet hetzelfde, en in de meeste gevallen is het dan af voeren naar e.o.a. exotisch land.
Dit zijn de gebruikers-auto's.
Denk dat als je echter lang moet sparen voor iets exclusiefs, de insteek anders word.
Dat worden dan de troetelkindjes die wel onderhoud krijgen.
Denk dat de meeste van onze Matra's toch door de toenmalige yuppen bereden zijn.
5 jaar raggen en weg.
Er zullen er maar weinig zijn die vanaf nieuw wel de aandacht gehad hebben, en als je er zo een zou kunnen vinden ben je spekkoper.
Heb er best wel een aantal bekeken toen ik er voor op pad ging, en moet zeggen dat er veel zijn met een mooi buitenkantje, maar de rest
Wat dat betreft hangt er natuurlijk veel van je budget af.
Als ik de beste had willen kopen, had er nog wel een 5000 bij gemogen.
Die had dan mooi gepoetst ergens kunnen staan.
Daar is ook weinig lol aan.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- GODFRIED
- Posts: 9841
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Hier nog wat werkzaamheden die hebben plaats gevonden. Het voorcompartiment werd zuiver gemaakt, van alle loszittende lak ontdaan.
De ruimtes achter de spatlappen in het wielhuis werden na de grondverf met steenslag gespoten. De voorste spatlappen ontbreken deze zullen nagemaakt moeten worden of iiemand moet deze kunnen missen. Graag had ik een tekening om deze na te maken, waarschijnlijk kan Hendrik me daar aanhelpen!
De ruimtes achter de spatlappen in het wielhuis werden na de grondverf met steenslag gespoten. De voorste spatlappen ontbreken deze zullen nagemaakt moeten worden of iiemand moet deze kunnen missen. Graag had ik een tekening om deze na te maken, waarschijnlijk kan Hendrik me daar aanhelpen!
- Attachments
-
- spatlap in wielhuis (Small).JPG (76.22 KiB) Viewed 6709 times
-
- steenslag achter spatlap (Small).JPG (51.02 KiB) Viewed 6709 times
-
- steenslag achter spatlapR (Small).JPG (62.71 KiB) Viewed 6709 times
-
- zuiver maken voorkompartiment (Small).JPG (76.49 KiB) Viewed 6709 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7996
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Daar moet ik ook is nodig aan de gang, zoals op zoveel puntem.
Moet echter eerst eens ruimte zien te vinden.
Dat houdt me op.
Werk tegenwoordig waar ik mag staan, echter dat is meestal buiten.
Daar kan ik de wat grotere projectjes niet aanpakken.
Het gemis aan ruimte om te werken begint nu toch wel vervelend te worden, en dat buiten slapen, worden ze ook niet beter van.
Moet echter eerst eens ruimte zien te vinden.
Dat houdt me op.
Werk tegenwoordig waar ik mag staan, echter dat is meestal buiten.
Daar kan ik de wat grotere projectjes niet aanpakken.
Het gemis aan ruimte om te werken begint nu toch wel vervelend te worden, en dat buiten slapen, worden ze ook niet beter van.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV