FrieMatra zijn murena 2.2S
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De voorkant in de grondverf gezet deze is geschikt voor op galvanisatie.
Nu een dunne laag steenslag erop en dan aflakken. De nieuwe hoofdremcilinder ook maar in de grondverf gezet, ze zijn er er nogal zuinig mee tijdens de productie.
Ook de ruitenwissers kunnen wat zorg gebruiken, natuurlijk heeft de roestduivel zich ook hier te goed aan gedaan, maar het zal niet lang meer duren. Hij zal eraan gaan in het zoutzuurbad, alleen voorzichtig zijn met het aluminium onder aan de ruitenwisser, dit is niet bestand tegen zoutzuur en zou volledig oplossen.
Nu een dunne laag steenslag erop en dan aflakken. De nieuwe hoofdremcilinder ook maar in de grondverf gezet, ze zijn er er nogal zuinig mee tijdens de productie.
Ook de ruitenwissers kunnen wat zorg gebruiken, natuurlijk heeft de roestduivel zich ook hier te goed aan gedaan, maar het zal niet lang meer duren. Hij zal eraan gaan in het zoutzuurbad, alleen voorzichtig zijn met het aluminium onder aan de ruitenwisser, dit is niet bestand tegen zoutzuur en zou volledig oplossen.
- Attachments
-
- voorkant in de grondverf 1 (Small).JPG (65.92 KiB) Viewed 8594 times
-
- voorkant in de grondverf 2 (Small).JPG (69.32 KiB) Viewed 8594 times
-
- voorkant in de grondverf 3 (Small).JPG (74.21 KiB) Viewed 8594 times
-
- roest op de ruitenwisser (Small).JPG (66.9 KiB) Viewed 8594 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ziet er goed uit Godfried.
De ontroesting met HG is bij mij als experiment gedaan.
Ik heb er dan ook het bagageruim voor genomen.
Eerst heb ik de roest verwijderd, en toen ingesopt, en de volgende dag uitgewassen en gedroogd met een fohn.
De roestpitjes die wat dieper zitten en niet weg te schuren waren, zijn dan door een laagje afgesloten.
Daar kan dan geen lucht of water meer bij.
Na het drogen is er een primer opgegaan, en vlak voor de vakantie zijn er nog 2 lagen Hammerite over gegaan.
De ontroesting met HG is bij mij als experiment gedaan.
Ik heb er dan ook het bagageruim voor genomen.
Eerst heb ik de roest verwijderd, en toen ingesopt, en de volgende dag uitgewassen en gedroogd met een fohn.
De roestpitjes die wat dieper zitten en niet weg te schuren waren, zijn dan door een laagje afgesloten.
Daar kan dan geen lucht of water meer bij.
Na het drogen is er een primer opgegaan, en vlak voor de vakantie zijn er nog 2 lagen Hammerite over gegaan.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De eerste indruk van HG is geweldig, je ziet het werken. Misschien door de galvanisatie!! Ik vind dat het te oppervlakkig blijft dus goed voor oppervlakkige roest maar ik kan je verzekeren dat FERTAN een heel ander product is, met een groot voordeel, het blijft onbeperkt goed als je het bij kamertemperatuur bewaard.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zal de Fertan ook is uitproberen.
Heb een jaar of 25 terug Novorox (zoiets als Fertan), gebruikt, maar zag weinig verschil met de HG.
Ontwikkelingen staan natuurlijk ook niet stil.
Zal er binnenkort is een nieuw testje aan wagen.
Heb een jaar of 25 terug Novorox (zoiets als Fertan), gebruikt, maar zag weinig verschil met de HG.
Ontwikkelingen staan natuurlijk ook niet stil.
Zal er binnenkort is een nieuw testje aan wagen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb kortelings nog met Novorex gewerkt, het is net verf en heeft zijn werk z??r slecht gedaan. Heb toen wel vastgesteld dat de vervaldatum voorbij was! Ik heb me de moeite niet gedaan om het product terug te brengen. Ik zal het nooit meer kopen.
Fertan is een h??l ander product.
Fertan is een h??l ander product.
Matra Bagheera S - 1977
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb vandaag de verf van de rembekrachtiger terug af moeten doen, deze is na 4 dagen plaatselijk droog. Spijtig van al het werk, raar maar ook de grondverf is terug mee losgekomen!!
Hier een foto na het spuiten nu is hij terug zonder verf.
Hier een foto na het spuiten nu is hij terug zonder verf.
- Attachments
-
- rembekrachtiger gespoten (Small).JPG (60.82 KiB) Viewed 8524 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Quote
-------
ook de grondverf is terug mee losgekomen.
===============================
Lijkt erop dat de primer en lak elkaar niet kunnen verdragen.
Heb niet zoveel verstand van verf wat dat betreft, maar dat is mij ook wel is gebeurd.
De lak lost dan de grondlaag op.
-------
ook de grondverf is terug mee losgekomen.
===============================
Lijkt erop dat de primer en lak elkaar niet kunnen verdragen.
Heb niet zoveel verstand van verf wat dat betreft, maar dat is mij ook wel is gebeurd.
De lak lost dan de grondlaag op.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik had een tweecomponenten grondverf gebruikt en toen steenslag uit een spuitbus van Motip, deze kun je dun spuiten en vult kleine gaatjes op. Toen heb ik er verf opgezet van Kwantum, dit is de eerste maal dat ik deze verf gebruik. Ze kost anders toch bijna 13? voor .075l. Ik ga de pot terugbrengen, ben benieuwd wat ze zeggen. Ik ga deze verf in geen geval nog gebruiken anders gaat ze naar het containerpark van de gemeente.
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Denk dat het niet aan de verf ligt.
Je hebt verfen op water en terpentine basis, en er zijn ook nog acrylaat verfen en nog wel wat soorten..
Sommige combinaties zullen elkaar niet verdragen.
Eigenlijk iets voor Henk om uiteen te zetten.
Hij heeft de meeste ervaringen met verfsoorten.
Je hebt verfen op water en terpentine basis, en er zijn ook nog acrylaat verfen en nog wel wat soorten..
Sommige combinaties zullen elkaar niet verdragen.
Eigenlijk iets voor Henk om uiteen te zetten.
Hij heeft de meeste ervaringen met verfsoorten.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
welke 2 componenten grondverf heb je gebruikt dat is de vraag is het wash primer dan kan die erg gevoelig zijn zeker voor vocht die moet dan ook zeer snel overgespoten worden, is het epoxy dan kan het alleen aan de verf liggen of te snel overgespoten met een verf product met xyleen verdunner, maar het systeem wat je gebruikt is niet je van het ,een hecht laag [das goed] dan een plasto elastische laag erover [ kan ik ook mee leven] en dan een verf van kwantum waarschijnlijk een gewoon alkydhars lakje dat lijkt mij een zwakke schakel zeker over een zacht product ik zou in de autolak blijven en niet teveel met zachte en harde producten door elkaar werken dat geeft spannings verschil onderling en kan later problemen geven wil je het toch doen dan een toevoeging in de laklaag doen zodat deze ook plasto word, ik werk vaak met acryl, urethaan maar gooi erdan elastic als toevoeging in
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De onderlaag bestaat uit ijzerglimmer ( epoxy)van Verbonal dit een industri?le verf die ik wel al een jaar of 8 liggen heb!! Maar omdat het uit twee componenten bestaat ga ik er van uit dat ze niet slecht wordt!! Dan werd er een elastische laag van Motip opgespoten (steenslag). Waarschijnlijk ook niet lang genoeg laten drogen!! Op de bus steenslag staat dat ze met alle soorten verven overspuitbaar is.
Matra Bagheera S - 1977
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
als jou epoxy oplost dan is er iets mis met je mengverhouding of je bent echt te snel geweest met de tweede laag ,en slecht worden doet het inderdaad niet, je kunt de steen slag met alles overspuiten maar een harde laag over een zachte is altijd een risico , het beste is een systeem nemen waarvan de basis zoveel mogelijk gelijk is dus een volledige epoxy of Pu ik weet het gaat niet altijd maar ik probeer het zoveel mogelijk
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Ik heb er contactolie opgespoten, dat zal ook wel goed zijn!!!!
Herman, Je bedoelt deze rubbers?
Ik denk dat deze niet meer te krijgen zijn, daar zullen we iets ander op moeten vinden.
Iemand een voorstel????
Herman, Je bedoelt deze rubbers?
Ik denk dat deze niet meer te krijgen zijn, daar zullen we iets ander op moeten vinden.
Iemand een voorstel????
- Attachments
-
- rubber rond stekker (Small).JPG (24.18 KiB) Viewed 8390 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik ga binnenkort even naar de Wit in Schijndel.
Dat is een onderdelen leverancier voor onderdelen om campers te bouwen.
In de tijd dat ik mijn ex ziekenhuiswagen ombouwde, heb ik daar heel veel kunnen vinden wat betreft rubbers en frutsels.
paar korte beelden van het project.
http://nl.youtube.com/watch?v=6jEryuSB5S4
Ben er echter al 20 jaar niet meer geweest, dus maar even kijken hoe het er nu is.
Hoop daar nog wat te kunnen ritselen.
Dat is een onderdelen leverancier voor onderdelen om campers te bouwen.
In de tijd dat ik mijn ex ziekenhuiswagen ombouwde, heb ik daar heel veel kunnen vinden wat betreft rubbers en frutsels.
paar korte beelden van het project.
http://nl.youtube.com/watch?v=6jEryuSB5S4
Ben er echter al 20 jaar niet meer geweest, dus maar even kijken hoe het er nu is.
Hoop daar nog wat te kunnen ritselen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 9830
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Hier een foto na het lakken. Nu nog het polyester rond het reservewiel opnieuw schilderen, is dit mat zwart of satijn zwart?
Het printplaatje van de relaisdoos werd al eens gesoldeerd, is dit de aansluiting naar de binnenventilator??
Het printplaatje van de relaisdoos werd al eens gesoldeerd, is dit de aansluiting naar de binnenventilator??
- Attachments
-
- gelakt (Small).JPG (71.83 KiB) Viewed 8262 times
-
- gesoldeerde printplaat (Small).JPG (69.75 KiB) Viewed 8262 times
-
- bovenkant printplaat (Small).JPG (77.41 KiB) Viewed 8262 times
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 7982
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ziet er weer netjes uit Godfried.
1 aanmerking heb ik op het printplaatje.
Op de plek waar de soldering ligt ziet de print er aangebrand uit.
Hier kunnen bij vochtigheid makkelijk kruipstromen ontstaan.
De print is meestal op dat punt poreus geworden, en heeft een lagere overgangsweerstand gekregen.
Ik zou zelf hier de verbrande printbaan en de aangebakken print weghalen,( NB gaatje boren), en overbruggen door een geisoleerd draadje.
1 aanmerking heb ik op het printplaatje.
Op de plek waar de soldering ligt ziet de print er aangebrand uit.
Hier kunnen bij vochtigheid makkelijk kruipstromen ontstaan.
De print is meestal op dat punt poreus geworden, en heeft een lagere overgangsweerstand gekregen.
Ik zou zelf hier de verbrande printbaan en de aangebakken print weghalen,( NB gaatje boren), en overbruggen door een geisoleerd draadje.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf